Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa. Vuokrasin 72m2 asunnon Helsingissä hintaan 850€ vuonna 2014
Ja koska olen asunut siivosti sekä omistajan pyynnöstä tehnyt muutamia remontteja kuten huoneiden seinien tasoitus ja maalaus, vuokr aon edelleen 850€.
Sillä ei enää saisi tästä kaupunginosasta (melko lähellä keskustaa) edes 30 neliön yksiötä.
Ei kannata asua Hekalla vaikka joku ajatteleekin että "ainakaan sieltä ei potkita pois". Siellä et todellakaan voi neuvotella korotuksista vaan ne 5-15% vuosikorotukset tulevat aina niskaan halusit tai et.
Kommentit (42)
Ihan hyvä diili molemmin puolin. Nykyään on niin paljon kaikkia paskiaisia jotka eivät osaa elää tai ovat niin sekaisin päihteistä, että joko vuokraa ei tule ja kämppä rikotaan tai tulee molempia.
En enää toimi vuokranantajana kun myin pois yksiön jonka sain äidiltä. Mutta silloinkin haussa oli ensisijaisesti pitkäaikainen vuokralainen. Kyllä se tuo mielenrauhaa kun löytää sellaisen yksilön, josta vaan tietää että se vuokra rullaa tilille ilman sekoiluja ja selittelyjä vuodesta toiseen.
muuten hyvin tehty, paitsi remontti. ei olisi kannattanut, koska kiinteistön arvo nousi ilman että omistat sitä, ei eli jäänyt mitään käteen.
Vierailija kirjoitti:
Itse asuin v 2014 Ullanlinnassa ylimmässä kerroksessa 46 m2 asunnossa 620 eurolla. Missä kaupunginosassa tuo ap:n asunto on?
Ei varmana ole ollut tuolla hinnalla 2014. Itse muutin 2012 Vallilaan joka on ihan ok alue ja jo silloin 38m2 kohtuukuntoinen asunto oli 750 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
muuten hyvin tehty, paitsi remontti. ei olisi kannattanut, koska kiinteistön arvo nousi ilman että omistat sitä, ei eli jäänyt mitään käteen.
Miten niin ei ole. Saa siistimmän asunnon, jossa kuitenkin viettää merkittävän osan valveillaoloajasta etenkin talvisin. Ja säästyy vuokrankorotuksilta.
Kuka haluaa asua jossain reikäseinäisessä tuhnuisessa kämpässä vaikka vuokralla olisikin.
On kolmio suurinpiirtein samalla hinnalla kaupungin laitamilla. Rauhallinen paikka, työpaikka lähellä, ostareille ja minne vaan pääsee kätevästi bussilla. Keskustaan en haluaisi. Vuokra on kohtuullinen. Kumppanilla ei ole töitä mutta hyvin pärjäillään. On autokin, sillä käydään mökillä silloin tällöin.
Olet tyhmä jos teet remontteja, jotka kuuluvat vuokranantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Tein hommia max. 10 tuntia, huolellisesti kylläkin eli huoneiston arvo nousi max. 500 euroa omakustanteisena.
Ja siitä hyvästä vuokra ei nouse, eli jo yhdessä vuodessa tuo maksaa itse itsensä takaisin, jonka lisäksi saa asua siistimmässä ja kauniimmassa asunnossa.
Käytä aivojasi.
Omistusrivari Tampereella, yhtiövastike 410 e. Eipä harmita eikä kukaan tule sanomaan että muuta pois kun veljenpoika tulee kaupunkiin opiskelemaan...
Vierailija kirjoitti:
Olet tyhmä jos teet remontteja, jotka kuuluvat vuokranantajalle.
Jos on selvää ettei kitupiikki aio niitä tehdä pyynnöistä huolimatta mutta silti haluaa pitää sinut vuokralaisena, niin kyllä se vaan kannattaa rahallisestikin. Jos mietitään että soppariin on kirjattu 5% max. korotus, ja hän tekee 0% koska näkee sinut hyvänä tulonlähteenä. Jos vuokra on nyt 800, niin ensi vuonna se olisi jo 840. Eli 12 seuraavan kuukauden aikana maksaisit 480€ ekstraa.
Voitko selittää, miten ei kannata käyttää tuo 480€ kämpän remonttiin. Jos siitä hyvästä oma asuinviihtyvyytesi nousee, ja vuokra pysyy samana vuosikausia. Seuraavina vuosina ei tarvitse tehdä mitään, ja säästät jo parissa vuodessa ~tuhat euroa koska vuokra ei nouse.
Toki eri asia, jos vuokra nousee koko ajan. Silloin ei ole kohtuullista tehdä mitään remontteja, vaan muuttaa pois jos niitä ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asuin v 2014 Ullanlinnassa ylimmässä kerroksessa 46 m2 asunnossa 620 eurolla. Missä kaupunginosassa tuo ap:n asunto on?
Ei varmana ole ollut tuolla hinnalla 2014. Itse muutin 2012 Vallilaan joka on ihan ok alue ja jo silloin 38m2 kohtuukuntoinen asunto oli 750 euroa kuussa.
Onhan tuo mahdollista, jos vaikka vuokranantajana mummeli, joka ei ymmärrä hintojen päälle tai muuten vain välitä, tai suhteilla saatu alennettu vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär asui Eirassa yksiössä 470e vv 2010-2015. Vanha mies omisti monta asuntoa talossa, ei ollut rahapulaa vaan halusi vain siivot vuokralaiset ettei asunto ollut tyhjillään. Kuoli sitten ja tytär asui vielä 3v tuolla hinnalla, emme tiedä kuka asunnot peri.
En kyllä tekisi minkäänlaista remonttia vuokra-asuntoon, vastuiden takia. Vuokranantaja voisi jälkeenpäin väittää että se ja se hajosi sinun remontinteon takia ja vaatii korvauksia. Ihmiset on nykyään niin stanan moraalittomia mu1keroita että pitää aina ajatella pahinta skenaariota ja miettiä kannattaako ottaa se riski.
Rakensimme velattoman okt:n pks 2015.
Asumiskulut edelleenkin alle 300e/kk. Voittaa ap:n betonikuution mukavuudessa, laadussa, tilassa ja kuluissa mennen tullen:)
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tekisi minkäänlaista remonttia vuokra-asuntoon, vastuiden takia. Vuokranantaja voisi jälkeenpäin väittää että se ja se hajosi sinun remontinteon takia ja vaatii korvauksia. Ihmiset on nykyään niin stanan moraalittomia mu1keroita että pitää aina ajatella pahinta skenaariota ja miettiä kannattaako ottaa se riski.
No, itse olen sen verran masentunut että samapa tuo vaikka väittäisikin. Viime kädessä voi aina tehdä itsarin jos ihmisten epäreiluus ja hirviömäisyys kaatuu liikaa niskaan.
Sitä odotellessa voi yrittää nauttia elämän rippeistä.
Vierailija kirjoitti:
Asumiskulut edelleenkin alle 300e/kk. Voittaa ap:n betonikuution mukavuudessa, laadussa, tilassa ja kuluissa mennen tullen:)
Ja kun jyvittää rakennuskustannukset+lainakorot niiden asumiskulujen päälle seuraavaksi 50 vuodeksi, niin kulut ovatkin 1000€ kuussa.
Ei se okt itse itseään rakenna.
92m2 neliötä, omistusrivari, 2 vessaa, autotalli ja ulkovarasto, iso terassi ja yläkerrassa parveke, sauna ja kaksi huonetta. Vastike 400 e, sähkölaskut pieniä 15-40 e / kk. 2 km matka isoon kauppakeskukseen, lasten koulu 7 min kävelymatkan päässä ja lähikauppa 5 min kävellen ja lähimmälle bussipysäkille 3 min. Takapihalta pääsee suoraan pururadalle ja talvella hiihtämään. En muuttaisi Helsinkiin. Täällä asuessa jää rahaa muuhunkin, esim. kakkosasuntoon ulkomaille ja muuhun sijoittamiseen. Kukaan ei kyttää minua terassillani eikä tarvitse kuunnella suurkaupungin melua. Tulen myymään tämän 50 % voitolla muutamien vuosien päästä ellen isommalla voitolla, koska historia toistaa itseään tämän kaupungin asuntojen hinnoissa.
T. Miksi asuisin Hesassa.
Eli olet lihottanut vuokranantajan varallisuutta 102 000 eurolla. Tuolla maksaisi jo omakotitalon aika monessakin paikassa Helsingin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Eli kaava-alueelle. Vesi, jätevesi, hule, lämmitys, netti, kiinteistövero, jätekustannukset yms alle 300 kuukaudessa? Ja ylläpitoonhan teillä ei siis mene rahaa joten annatte talon rapistua.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet lihottanut vuokranantajan varallisuutta 102 000 eurolla. Tuolla maksaisi jo omakotitalon aika monessakin paikassa Helsingin ulkopuolella.
Tosin ne taitaa olla veronmaksajien rahoja, joilla ap:n vuokranantajan tiiliä on lihotettu. Jokainen, joka pystyy, ostaisi tuossa ajassa jo oman asunnon.
Sama, mutta vuokrani on kaksiosta 720€. Isäni haukkui minua tuhluriksi kun vuokrasin sen vähän vajaa 10v sitten. Eipä hauku enää kun vuokra ei nouse mutta vastaavat asunnot samalla kuntotasolla ja sijainnilla ovat jo yli tonnin.