Kuinka paljon meteliä kerrostalossa täytyy sietää päivisin?
Yläkerrassa asuu perhe joka pitää jatkuvaa kolinaa, mölinää. Vanhemmat huutokeskustelee, jatkuva kolina, tömistely, huonekalujen siirtely. En ymmärrä miten voi saada kokoajan noin paljon ääntä. Usein ei ole minuuttiakaan hiljaista. Jatkuvasti heillä jotain putoaa lattialle. Tätä on kokoajan kun ovat kotona, hiljaa ovat vain kun ovat poissa kotoa, sekä öisin ovat hiljaa onneksi.
Kuinka paljon meteliä päivisin täytyy sietää?
Kommentit (66)
Etsi naapurien heikko kohta ja iske siihen. Eli anna koston raikaa, jos muu ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ne nussi öisin..?
Voi lapsirukka, kun sitä voi tehdä vuorokauden ajasta riippumatta. No, kyllä sää hoksaat, kun vähän kasvat.
Eikös tuo ole sitä yhteisöllistä asumista , jonka vuoksi kerrostalossa asutaan.
Metelöivät eivät välttämättä itse huomaa, kuinka huono äänieristys talossa on, varsinkin kun muut ovat niin hiljaisia naapureita. Silloin kun he ovat kotona ja on vähän hiljaisempi hetki niin kokeilkaa tehdä vähän ääntä niin he ehkä huomaavat että äänet kuuluu :)
Ikävä kyllä lasten kanssa ei saa hyvin noudatettua hiljaisuutta, mutta sitä voi kuitenkin mahdollisuuksien mukaan rajoittaa jos tietää että häiritsee toisia.
Minun yläkerrassa asuu todella pienikokoinen hento nainen, joka kävelee kuin siellä asuisi joku hevonen siitä ravista päätellen. Ihan käsittämätön pauke siitä askelluksesta. Myös kaikki tavarat pitää ottaa kaapista kolinan kanssa ja hakata ne ovet kiinni viisi kertaa vähintään. Sieltä kuuluu taukoamaton kolina ja kopistelu. Olen itse asunut tässä 2v. ja hän puoli vuotta. Sen edellisen asukkaan ääniä en kuullut laisinkaan ja kuvittelinkin tämän olevan hyvällä äänieristyksellä varustettu taloyhtiö. Oman asunnon alakerrassa on varastokopit, joten itsellä ei asu siellä onneksi ketään.
Etsi rauhallisempi asunto, mutta niissä pitää ottaa huomioon monta asiaa. Naapurusto, talon koko, hinta, rakennusvuosi, asunnon sijainti talossa yms.
Älä muuta uuteen pahvitaloon, vaikka siellä olisi kuinka hiljaista. Vuoden päästä näin ei välttämättä enää ole.