Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon meteliä kerrostalossa täytyy sietää päivisin?

Vierailija
29.10.2024 |

Yläkerrassa asuu perhe joka pitää jatkuvaa kolinaa, mölinää. Vanhemmat huutokeskustelee, jatkuva kolina, tömistely, huonekalujen siirtely. En ymmärrä miten voi saada kokoajan noin paljon ääntä. Usein ei ole minuuttiakaan hiljaista. Jatkuvasti heillä jotain putoaa lattialle. Tätä on kokoajan kun ovat kotona, hiljaa ovat vain kun ovat poissa kotoa, sekä öisin ovat hiljaa onneksi.

Kuinka paljon meteliä päivisin täytyy sietää?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ne nussi öisin..?

Vierailija
2/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desibelirajoissa maailmantappiin tai siihen asti kunnes muutat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yläkerrassa pikkupiskit on räksyttäneet aamusta asti. Noin 9:30 alkoi, eikä taukoja juuri ole ollut. Ehkä välillä ovat käyneet juomassa.

Omistajalle on huomautettu jo aiemmin.

Ei ole kiva olla kotona, kun räksytysmaraton kestää ja kestää.

Pitäisikö käydä laittamassa jotain postiluukusta? 

Vierailija
4/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänet kuuluu kerrostaloon, mutta häiritsevää elämäntapaa ei saa viettää edes päivisin.

Esimerkkinä: jos naapuri soittaa vaikka pianoa tunnin päivässä niin sitä ei luokitella häiritseväksi eikä siihen voi oikein puuttua mitenkään, mutta jos se soittaa sitä koko päivän niin se luokitellaan häiritseväksi.

Vierailija
5/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä asuu pieniä lapsia, niin he ovat aika kovaotteisia. Lelut oikeasti putoilee käsistä ja taaperoiden lelutkin usein ovat perässä vedettäviä, lattialla ajettavia yms. Taaperot myöskään eivät tunnetusti oikein pysy paikallaan vaan juoksevat, hyppivät, liikkuvat, jumppaavat. Toki kannattaa ohjata tekemään äänekkäimpiä asioita ulos, mutta eivät taaperot sitä muista noudattaa välttämättä vielä sadannellakaan kerralla. 

Mutta vanhempien huutokeskustelu voi sitten olla jo jotain "normaalin elämisen äänen" ulkopuolella. Onko se vain kovaäänistä keskustelua vai oikeasti jatkuvaa huutoa? Jatkuva huuto ei ole enää normaalia elämistä. 

Vierailija
6/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita häiritsevää mölinää ei saa pitää kereostalossa edes päivisin. 

Vierailija
7/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yläkerrassa pikkupiskit on räksyttäneet aamusta asti. Noin 9:30 alkoi, eikä taukoja juuri ole ollut. Ehkä välillä ovat käyneet juomassa.

Jos omistaja ei reagoi huomautuksiin, kannattaa olla yhteydessä eläinsuojeluun. Tämä ei ole turhaa, koska eläimet selvästi kärsivät yksin jäädessään. 

Vierailija
8/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita häiritsevää mölinää ei saa pitää kereostalossa edes päivisin. 

Onko sinulla vikaa älyssä vai luetunymmärryksessä?

Vierailija
9/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valita isännöitsijälle.

Jos voit, niin nauhoita meteliä.

Vierailija
10/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on puuttua, koska yleensä ei puututa, vaikka kolina tapahtuisi hiljaisuudenkin aikana. Yläkerrassani asuu 200-kiloinen avohoitopotilas, joka viskoo tavaroita lattiaan pelkästä mielihyvästä. 

Vierailija
11/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea on puuttua, koska yleensä ei puututa, vaikka kolina tapahtuisi hiljaisuudenkin aikana. Yläkerrassani asuu 200-kiloinen avohoitopotilas, joka viskoo tavaroita lattiaan pelkästä mielihyvästä. 

Jaa, on näyttänyt sulle lääkärin lausunnon terveydentilastaan ?

Vierailija
12/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. 

Vierailija
13/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. 

Olen töissä. Sen takia en pääse pakoon räksytystä. Jos en olisi töissä, lähtisin vaikka lenkille tai uimaan. Räksytys on TODella ärsyttävää ja vaikuttaa keskittymiseen.

Vierailija
14/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. 

Olen töissä. Sen takia en pääse pakoon räksytystä. Jos en olisi töissä, lähtisin vaikka lenkille tai uimaan. Räksytys on TODella ärsyttävää ja vaikuttaa keskittymiseen.

Lisään, että räksytys jatkuu edelleen... aamusta asti.

Vierailija
15/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, on näyttänyt sulle lääkärin lausunnon terveydentilastaan ?

Jostain ongelmasta kertoo, jos on tarve yöllä viskoa tavaroita lattiaan. 

Vierailija
16/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänet kuuluu kerrostaloon, mutta häiritsevää elämäntapaa ei saa viettää edes päivisin.

Esimerkkinä: jos naapuri soittaa vaikka pianoa tunnin päivässä niin sitä ei luokitella häiritseväksi eikä siihen voi oikein puuttua mitenkään, mutta jos se soittaa sitä koko päivän niin se luokitellaan häiritseväksi.

Kotirauhan rikkominen ei kuuluu kerrostaloihin ja sitähän se on jos joutuu kuuntelemaan naapureiden elämää.

Halvalla tehdään ja ne jotka käärii voitot nauraa matkalla omakotitaloonsa pankin kautta.

Vierailija
17/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon soittanut poliisit keskellä päivää, kun naapurissa oli hillittömät bileet. Poliisi ei tullut. (Isäntä oli kuollut muutama päivä aiemmin ja perilliset ryyppyremmeineen vallanneet asunnon)

Vierailija
18/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valita isännöitsijälle.

Jos voit, niin nauhoita meteliä.

Koiran räksytykseen ei käytännössä auta mikään. On eletty sekin helvetti. On ollut eläinsuojelut ja poliisit ja isännöinti ja vaikka ketkä mukana mutta aivan turhaa kun eläin pyhimmistä pyhin.

Vierailija
19/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinsuojeluyhdistykseen yhteys !

Vierailija
20/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse valitsin muuton, kun en jaksanut enää kuunnella sitä kantapäätamppausta, juoksua, hyppimistä, tavaroiden raahaamista ja heittelyä. Jännä juttu on se, että muutin huonommin äänieristettyyn taloon ja yläpuolellani asuu lapsiperhe, mutta he osaavat olla ryskäämättä. Melkein kuukausi meni muuton jälkeen, että stressitasot laskivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi