Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon meteliä kerrostalossa täytyy sietää päivisin?

Vierailija
29.10.2024 |

Yläkerrassa asuu perhe joka pitää jatkuvaa kolinaa, mölinää. Vanhemmat huutokeskustelee, jatkuva kolina, tömistely, huonekalujen siirtely. En ymmärrä miten voi saada kokoajan noin paljon ääntä. Usein ei ole minuuttiakaan hiljaista. Jatkuvasti heillä jotain putoaa lattialle. Tätä on kokoajan kun ovat kotona, hiljaa ovat vain kun ovat poissa kotoa, sekä öisin ovat hiljaa onneksi.

Kuinka paljon meteliä päivisin täytyy sietää?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänet kuuluu kerrostaloon, mutta häiritsevää elämäntapaa ei saa viettää edes päivisin.

Esimerkkinä: jos naapuri soittaa vaikka pianoa tunnin päivässä niin sitä ei luokitella häiritseväksi eikä siihen voi oikein puuttua mitenkään, mutta jos se soittaa sitä koko päivän niin se luokitellaan häiritseväksi.

Tuokin tapaus on kielletty vain, jos kyseessä ammattipianisti, koska asunto =/ työpaikka, kaavan käyttötarkoituksen mukaisuus ratkaisee eli häiritsevää työtä /ammattitoimintaa ei saa tehdä asunnossa. Jos naapurin 7v jerejemina harjoittelee pianoa koko päivän, ei voi kieltää.

Vierailija
42/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä usein on helpompi muuttaa kuin saada muutosta aikaan naapureissa. Räksyttävät koirat kun häiritsi, menin ovelle ja siellä omistaja sanoi koirille "hys". Isännöutsijään otin yhteyttä ja hän sanoi ettei ryhdy toimiin ellen vähintään kahden muun naapurin kanssa pidä kirjaa häiriöstä. Vaikka häiriötä kerroin olevan aamusta iltaan, oli omistaja paikalla tai ei.

Pianonsoitto häiritsi toisessa paikassa. Ei niinkään sen vuoksi, että tuntikausia päivässä olisi soittoa kuulunut. Vaan monta kertaa päivässä ja saman kappaleen harjoittelua. Aaargh. Keskustelin asukkaan kanssa ja hän ei suostunut mihinkään kompromissiin. Joten taas muutin pois. Nyt on normaalit naapurit. Joskus on jotkut juhlat ja niistä ilmoitetaan. Lapset leikkii ulkona eikä möykkää liikaa sisätiloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yläkerrassa pikkupiskit on räksyttäneet aamusta asti. Noin 9:30 alkoi, eikä taukoja juuri ole ollut. Ehkä välillä ovat käyneet juomassa.

Omistajalle on huomautettu jo aiemmin.

Ei ole kiva olla kotona, kun räksytysmaraton kestää ja kestää.

Pitäisikö käydä laittamassa jotain postiluukusta? 

Törkee viesti. Ei se ole koirien vika jos kärsivät eroahdistuksesta tms. Keskustele omistajan kanssa.

Vierailija
44/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittavien tätien lukkoon epoksiliimaa 👌🏼🤣

Vierailija
45/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tunnetaan takuulla taloyhtiössä kaikesta valittavana muijana. 

Nyyh. Kiinnostaa ihan hirveästi jonkun wt-naapurin mielipiteet 🙄

En ole aloittaja, mutta jos minun yörauhaani häiritään, niin ei voisi vähempää kiinnostaa pitääkö joku minua valittavana muijana. Todellakin valitan niin kauan, että naapuri hiljenee tai saa häädön. 

Vierailija
46/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta jos minun yörauhaani häiritään, niin ei voisi vähempää kiinnostaa pitääkö joku minua valittavana muijana. Todellakin valitan niin kauan, että naapuri hiljenee tai saa häädön. 

Eihän tässä ole kukaan mistään yörauhasta puhunut vaan työrauhasta. Nämä metelöitsijät eivät ymmärrä, että joku saattaa tehdä työtä kotonansa. Kyllä ihmisellä työrauha pitää olla, yörauha nyt on kirjattu lakiin.

Vierailija
47/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina valita ylinkerros, jos tietää häiriintyvänsä kolinasta tai askelista. 

Ei auta tämäkään välttämättä. Olen vieraillut ylimmän kerroksen asunnossa, jossa oli hirveä pauke, kun alakerran lapset pomppivat. Äänet tuppautuvat kulkeutumaan aina ylöspäin. 

Itse olen kokenut hiljaisemmaksi asunnoksi alimman kerroksen kulmahuoneiston järkevässä taloyhtiössä. Yläkerrassa asui lapsiperhe, mutta en kuullut heistä muuta kuin viikkoimuroinnin. Toki talon rakenteista myös kiinni, miten ääntä eristävät. 

Vierailija
48/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa kun niin monet tekevät nykyään etätyötä ja vaativat täydellistä hiljaisuutta ympärilleen. Menkää sinne toimistolle takaisin.

Vierailija
49/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yläkerrassa pikkupiskit on räksyttäneet aamusta asti. Noin 9:30 alkoi, eikä taukoja juuri ole ollut. Ehkä välillä ovat käyneet juomassa.

Mene töihin. 

Olen töissä. Sen takia en pääse pakoon räksytystä. Jos en olisi töissä, lähtisin vaikka lenkille tai uimaan. Räksytys on TODella ärsyttävää ja vaikuttaa keskittymiseen.

Joo, mutta koirien hengellä uhkailu ei ole silti sallittua. Se on rikos, jos siihen syyllityt, että myrkytät koirat jollain. 

En ole lukenut ketjusta uhkailua koirien hengenmenosta. Onko viesti poistettu?

Vierailija
50/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina valita ylinkerros, jos tietää häiriintyvänsä kolinasta tai askelista. 

Lompakko sanelee mitä valitaan.

Ei, vaan tarjolla olevat vapaat asunnot. En voi häätää yläkerran asukasta, vaikka rahaa on.

Vierailija
51/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap valitti päivämetelistä. Kyllä sullekin kengittäjä löytyy.

Vierailija
52/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänet kuuluu kerrostaloon, mutta häiritsevää elämäntapaa ei saa viettää edes päivisin.

Esimerkkinä: jos naapuri soittaa vaikka pianoa tunnin päivässä niin sitä ei luokitella häiritseväksi eikä siihen voi oikein puuttua mitenkään, mutta jos se soittaa sitä koko päivän niin se luokitellaan häiritseväksi.

Juuri näin. Monilla tuntuu olevan se käsitys, että päiväsaikaan kerrostalossa saa meluta niin paljon kuin haluaa. Kerrostalossa ei saa aiheuttaa häiritsevää melua minään vuorokauden aikana. Mä oon muutaman kerran asunut jonkun hullun seinänaapurina, jotka melusivat ympäri vuorokauden.  Aika nopeasti siinä menee hermo, kun naapurien riehumisen takia tulee et saa nukuttua. Ja Suomessahan häiriköt saa riehua aika pitkään, ennen kuin asialle tehdään yhtään mitään. Jokaisella on kuitenkin oikeus asua rauhassa. Ja vaikka meillä kaikilla on ehkä eri käsitys siitä, mitä "häiritsevä melu" on, niin kyllä sen oikeasti huomaa, kun sitä joutuu kestämään. Oon usein miettinyt, miten jotkut vuorotyötä tekevät kestävät, jos talossa ei ole ensinnäkään mitään äänieristystä ja toisekseen sattuu semmoiset naapurit, jotka meluavat koko ajan etkä siten saa nukuttua. Ainahan voisi ajatella niitä muitakin kerrostalossa asuvia ihmisiä, mutta se nyt on näköjään liikaa vaadittu joiltain ihmisiltä. 

Vierailija
53/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin kissa mouruaa yksin ollessaan. En tiennyt, että tämäkin on mahdollista, mutta näköjään on. Ääni ei ole verrattavissa koiran haukuntaan, mutta kyrpii ihmisten tapa haalia eläimiä pieneen kerrostaloasuntoon. 

Koirat pääsevät sentään joka päivä ulos, mutta suurin osa kissoista on vain ihmisten hyllykoristeiksi hankittuja. 

Vierailija
54/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lompakko sanelee mitä valitaan.

Muuta pois Helsingistä. 

Lompakko sanelee muutetaanko mihinkään.

Vierailija
55/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. 

Olen töissä. Sen takia en pääse pakoon räksytystä. Jos en olisi töissä, lähtisin vaikka lenkille tai uimaan. Räksytys on TODella ärsyttävää ja vaikuttaa keskittymiseen.

Joo, mutta koirien hengellä uhkailu ei ole silti sallittua. Se on rikos, jos siihen syyllityt, että myrkytät koirat jollain.&nbs

Kyllä se tuossa näkyy "Joo, mutta koirien hengellä uhkailu ei ole silti sallittua. Se on rikos, jos siihen syyllityt, että myrkytät koirat jollain. "

Vierailija
56/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten saa lopun melulle lähes välittömästi kun sanoo että oma koira kärsii naapurin metelistä.

Karhu joukot murtautuu naapuriin sillä on se sen verran iso rikos.

Vierailija
57/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuria ei saisi päivisinkään häiritä kohtuuttomasti, mutta mahdotonta näihin on puuttua. Ainakaan jos kyse on niin tavallisista äänistä kuin lapsiperheen metakka. 

Joskus välttelin itsekin yksiötä naapurissa ja pidin lapsiperheitä hyvinä naapureina. 

Nykyään otan mieluummin naapuriini sen opiskelijan. Viettävät aikaa paljon muualla kuin itsemurhayksiössä ja kuulokkeet kuuluvat jokaisen nykynuoren vakivarustukseen. 

Lapsiperhettä ei taas voi hiljentää juuri mitenkään. Nykyajan lapset eivät enää ulkoile. Kaikki energia puretaan kotona pomppimalla. 

Vierailija
58/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumpikaan vanhemmista ei käy töissä, kuulostaa mahdottomalta tapaukselta. Toki lapset kasvavat jossain vaiheessa ja joutuvat kouluun. 

Vierailija
59/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karmeaa, aiemmin oli rapussa oli yksi perhoskoira. Kaikki ihanasti! Sitten tuli rappuun labbis ja yläkertaan yksi rakki ja juopposakki.
Rauha on mennyttä ja alatasanteen matto siivouksesta huolimatta saasteisessa kunnossa.

Vierailija
60/66 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurissani tapellaan säännöllisesti. Periaatteessa tämän kestää, koska ei jatku tuntikausia. Mutta pahaa tekee kuunnella lasten kirkumista ja väkisin miettii, onko kaikki hyvin. 

Lapset kirkuu? siis itkee vai huutaa ilosta leikkiessä?

Kirkuvat siis näiden tappeluiden yhteydessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan