Mitä arvelette? Jos suhteessa on ollut väkivaltaa, niin jatkuuko miehen väkivalta suhteessa uuden naisen kanssa vai miten käyttäytyy? Onko e
Mitä arvelette? Jos suhteessa on ollut väkivaltaa, niin jatkuuko miehen väkivalta suhteessa uuden naisen kanssa vai miten käyttäytyy? Onko ehkä vain varpaillaan ja 'nöyrä' mies vai mitä? Huh, jos ensimmäinen suhde olisi pitänyt jotenkin edes saattaa päätökseen vai loppuvatko väkivaltasuhteet ilman mitään 'päätöstä' vain kuin seinään? Inhottavaa!
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä jatku. Jotkut ihmiset eivät vaan toimi keskenään. Mä lopetin miehenä suhteen ex.ään koska olisin varmasti joskus hakannut hänet, nyt jo tönäisin häntä. Koskaan ennen häntä tai hänen jälkeen en ole naiseen koskenut negatiivisessa mielessä.
Meidän kanssa käynti vaan oli niin raakaa riita tilanteissa etten olisi pystynyt kontrolloida itseäni.
Et olisi pystynyt hillitsemään itseäsi ja kävelemään pois?
Tossa kun tönäisin häntä en pystynyt kun hän seurasi perässä ja haukkui mut alimpaan maan rakoon.
Väkivaltainen henkilö on väkivaltainen. Piste. On itsepetosta elää valheellisessa kuvitelmassa, että ei se minun kanssani, vaikka eksää mätti turpaan.
Väkivalta on puutteellisten vuorovaikutustaitojen jatke. Kun ei osaa sanoittaa tunteitaan, pidemmälle kuin Pidä turpas kiinni nyt. Niin sen jälkeen ainoa argumentti on se kun nyrkki viuhuu.
Sitä taas seuraa morkkis, ja selittelyvaihe, että kulta mä vannon että tää ei tule toistumaan. Kunnes taas joku saa kuonoonsa. Vähän sama kuvio, kuin alkoholismi: Joka retkahdusta seuraa morkkis, ja parin viikon päästä uusi juomisputki.
Väkivaltaisuus on vika ja pysyvä käyttäytymismalli siinä ihmisessä itsessään.
Ja oire siitä on exän syyttely.
Ihminen on itse vastuussa impulssikontrollistaan.
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltainen henkilö on väkivaltainen. Piste. On itsepetosta elää valheellisessa kuvitelmassa, että ei se minun kanssani, vaikka eksää mätti turpaan.
Väkivalta on puutteellisten vuorovaikutustaitojen jatke. Kun ei osaa sanoittaa tunteitaan, pidemmälle kuin Pidä turpas kiinni nyt. Niin sen jälkeen ainoa argumentti on se kun nyrkki viuhuu.
Sitä taas seuraa morkkis, ja selittelyvaihe, että kulta mä vannon että tää ei tule toistumaan. Kunnes taas joku saa kuonoonsa. Vähän sama kuvio, kuin alkoholismi: Joka retkahdusta seuraa morkkis, ja parin viikon päästä uusi juomisputki.
Ei tää ole niin yksiselitteinen asia. Myös se henkilö kemia vaikuttaa niin paljon. Just vaikka toi ex kenet tönäisin nurin, hänellä ei ollut mitään itesuojeluvaistoa. Hän seurasi perässä, haukkui, vittuili, piilotti auton avaimet yms. Mä jotenkin luulen että siellä oli toive että mä lyön. Sitten hän ainakin olisi oikeassa ja mä joutuisin katumaan tai jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä jatku. Jotkut ihmiset eivät vaan toimi keskenään. Mä lopetin miehenä suhteen ex.ään koska olisin varmasti joskus hakannut hänet, nyt jo tönäisin häntä. Koskaan ennen häntä tai hänen jälkeen en ole naiseen koskenut negatiivisessa mielessä.
Meidän kanssa käynti vaan oli niin raakaa riita tilanteissa etten olisi pystynyt kontrolloida itseäni.
Kyllähän metsästyskoirankin haukku on sellainen, mikä "vangitsee" kohteensa. Eli toinen osapuoli voi manipuloida samaan aikaan provosoimalla ja vetämällä puoleensa. Se ei tietenkään oikeuta koskaan väkivaltaa ja tällainenkin käytös kannattaisi tunnistaa välittömästi vahingolliseksi aggressiiviseksi käytöksi ja vetää raja jo siihen. Yleensä nämä ovat monimutkaisia kuvioita, joissa esim.
A kokee vääryyttä tai kaltoinkohtelua, yrittää ratkaista sitä ensin nätisti, ei mene perille koska "nalkutus" tai muu evvk-reaktio. Tilanteen jatkuessa A:n vointi huononee ja käytös muuttuu tuollaiseksi haukkukoiramaiseksi, joka lopulta ajaa B:n väkivaltaan. Suhde voi sisältää riippuvuutta, joka tekee siitä stressaavan lopettaa
Kannattaa siis välttää kaikenlaisia riippuvuussuhteita ja reagoida ongelmiin aikaisessa vaiheessa, ennaltaehkäisten kaikkea mahdollista draamaa. Toiseen kannattaa tutustua kunnolla ennen kuin sekoittaa kuvioon tunteita tai sopimuksia. Suhteeseen voi päätyä jopa sellaisen tyypin kanssa, josta ei edes pidä, kun lisääntymisvaisto ohjaa
Jatkuu. Se on tapa saada asioita. Mitä enemmän väkivaltaa käyttää, sitä helpommaksi se tulee.
Siksi esim se koulu ammuja katteli ta p p o videoita netistä, harjoitteli asiaa ja homma tuli helpommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltaisuus on vika ja pysyvä käyttäytymismalli siinä ihmisessä itsessään.
Ja oire siitä on exän syyttely.
Ihminen on itse vastuussa impulssikontrollistaan.
Kerro mulle mistä johtui että mä joka olin ollut 10v ennen exää suhteessa en siinä suhteessa missään tilanteessa edes korottanut ääntä? Tai tässä nykyisessä 5v suhteessa.
Mutta ex kanssa huudettiin toisillemme naaama punaisena ja kilpailtiin siitä kumpi osaa loukata kovempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa kun tönäisin häntä en pystynyt kun hän seurasi perässä ja haukkui mut alimpaan maan rakoon.
Aivan kuten haukkukoira tekee. Seuraa ja ärsyttää. Ei hänkään sitä varmastikaan "tahallaan" tai ainakaan siis huvikseen tehnyt, vaan jostakin samanlaisesta pakosta kuin sinäkin tönäisit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No noin justiinsahan toi kirjoittaja teki. Huomasi, että kyseessä on ihan epäterve viritys ja väkivallankierteeseen heittäytymisen sijasta hillitsi itsensä ja käveli pois.
Aa no joo, totta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä mä ymmärrän. Mulla meni nyt puurot ja vellit sekaisin. Sori.
Lyö seuraavaakin. 100% varmaa. Kokemusta on, olin se ensin lyöty ja kuulin sen kaiken minun viastani ja toisen paremmuudesta. Ei se sitten mustaa silmää ja oikeidenkäyntiä estänyt vaikka niin paljon parempaan vaihtoi, jännä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu. Se on tapa saada asioita. Mitä enemmän väkivaltaa käyttää, sitä helpommaksi se tulee.
Siksi esim se koulu ammuja katteli ta p p o videoita netistä, harjoitteli asiaa ja homma tuli helpommaksi.
Jep, "hyvin koulutettua" ei myöskään tarvitse enää edes pahoinpidellä, sillä antaa kohdella itesään huonosti ja väärin ilman sitä rankaisuakin. Sisarusparilla (poika ja tyttö) voi olla tällaista: poika hakkaa tyttöä huvikseen tai jostakin tuntemattomasta syystä, ja tyttö alkaa väistämään ja välttämään poikaa sekä jakamaan tälle omastaan rajattomasti, koska tietää etukäteen saavansa turpaansa jos poika ei saa kaikkea mitä haluaa. Sitten ihmetellään kun samasta pesueesta kasvaa kaksimetrinen mörökölli ja 150 senttinen mininainen. Eli tällaisistakin asioista voi väkivaltaisuuden tunnistaa...
Sekin tosta ex vielä. Mä olin hänen 3 ns vakava suhde. Mä ihmettelin tutustumisvaiheessa tosi paljon sitä että häntä oli pahoinpidelty useammassa suhteessa.. en välttämättä enää ihmettele.
ei välttämättä. isäni oli väkivaltainen äitiäni kohtaan mutta ei ollut eron jälkeen uudelle vaimolleen.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joko käyttää väkivaltaa tai sitten ei käytä. Se on ihmisessä itsessään sisällä ominaisuutena, eikä ulkoisten olosuhteiden aiheuttama oire.
Kyllä ulkoinen ärsyke voi toimia laukaisimena väkivaltaiselle käytökselle.
Mutta aloittajalle. Se voi olla kummin vaan. Jos väkivaltainen osapuoli tiedostaa käytöksensä ja haluaa muuttua, niin hän saattaa saada kierteen katkaistua (omalla toiminnalla, esim. tietää alkoholin aiheuttavan väkivaltaa, niin jättää alkoholin pois, tai hakemalla ammattiapua tai vertaistukea), mutta jos häntä ei kiinnosta asia, niin todennäköisesti väkivalta jatkuu. Ja onhan tosiaan aikaisemmassa suhteessa toinen osapuoli voinut toimia triggerinä esim. uhonnut "et uskalla lyödä" joka lietsonut toisen lyömään ja uudessa suhteessa ei ole tätä triggeröivää käytöstä niin myös väkivalta jää pois.
Jatkuu. Kaikki huonot tavat jatkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jatkuu. Ainoa syy miksi ei jatkuisi olisi se, että mies saa turpaansa tai puukosta niin paljon, että oppii kerralla että tämän kanssa ei pelata mitään. Miehet lähtee silloin, ne ei jää ottamaan lisää samaa kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jatkuu. Ainoa syy miksi ei jatkuisi olisi se, että mies saa turpaansa tai puukosta niin paljon, että oppii kerralla että tämän kanssa ei pelata mitään. Miehet lähtee silloin, ne ei jää ottamaan lisää samaa kohtelua.
Miksi sitten ennen ex tai hänen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia kontrolloida itseäni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tää ole niin yksiselitteinen asia. Myös se henkilö kemia vaikuttaa niin paljon. Just vaikka toi ex kenet tönäisin nurin, hänellä ei ollut mitään itesuojeluvaistoa. Hän seurasi perässä, haukkui, vittuili, piilotti auton avaimet yms. Mä jotenkin luulen että siellä oli
Tuossa ei ole mistään kemiasta kyse vaan toinen pahoinpitelee juuri sen verran että mitään ilmeistä vahinkoa ei synny tarkoituksena saada uhri reagoimaan väkivaltaisesti josta sitten itse uhriutua. Tuossa tilanteessa uhri on se mitä on kiusattu napsahtamispisteeseen, on se lopputulos sitten mikä tahansa. Tässä keskustelussa on käsittääkseni kyse väkivaltaisesta ihmisestä jota ei tarvitse provosoida mitenkään, riittää että olet olemassa.
No noin justiinsahan toi kirjoittaja teki. Huomasi, että kyseessä on ihan epäterve viritys ja väkivallankierteeseen heittäytymisen sijasta hillitsi itsensä ja käveli pois.