Ovatko naiset kateellisia kauniimmille naisille?
Kommentit (45)
Jos omat asiat on hyvin niin miksi olla kellekään kateellinen? Nostetaan ja kannustetaan toisiamme, siskot.
Jos on itse tarpeeksi kaunis/ok niin ei välttämättä, koska jotain on itselläkin. Mutta ruma lihava vanhapiika tyyppiset eri asia...
Olen vain kateellinen,jos näen ison lihaksikkaan komean miehen. Miksi se oma mieheni ei ole samanlainen?
Vierailija kirjoitti:
Olen vain kateellinen,jos näen ison lihaksikkaan komean miehen. Miksi se oma mieheni ei ole samanlainen?
Olet ruma?
On ja ei ole. Kateellisia ovat lähinnä silloin, jos ystävällä on kaikinpuolin hyvä ja tasa-arvoinen puoliso.
Olen ollut joskus kateellinen, kun joku on saanut hyvän työpaikan ja edennyt urallaan. Ulkonäöstä ainoastaan hiuksista, kun omat hiukset on rumat ja hankalahoitoiset.
Kyllä mutta olen toisaalta niin kaunis että harvoin tulee vastaan huomattavasti minua kauniimpia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on itse tarpeeksi kaunis/ok niin ei välttämättä, koska jotain on itselläkin. Mutta ruma lihava vanhapiika tyyppiset eri asia...
Toisaalta näin, kyllä. Pätee siis muuhunkin kuin ulkonäköön. Jos itsellä on sitä sun tätä, ei tietenkään harmita, että muillakin on hyviä ominaisuuksia, taas joitakin muita. Hyvähän se on maailman kannalta, että jokaiselle jotakin. Vain epäkypsät ihmiset haluavat olla joka asiassa kaiken keskipiste.
Mutta toisaalta niinkin päin, että jos Sinä olet ihmisiä kohtaan ylimielinen ja törkeä, koska joku on mielestäsi rumempi tms. niin heidän närkästyksensä ei ole sitten "kateutta" vaan reaktio omaan käytökseen.
Missä edes näkee niitä kauniita naisia, joista olla kateellinen? Pintaa tärkeämpää on kouluttautua ja pärjätä omalla työllään, hankkia ammatti jossa viihtyy ja parisuhde jossa molemmat voivat hyvin. Oikeesti, ei edes filmitähtien elämä aina niin ruusuista ole, ja kauneushan on katoavaista.
Nuorena olin enemmän, nykyään osaan iloita toisen puolesta, olen myös tietoisesti päättänyt asennoitua niin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta näin, kyllä. Pätee siis muuhunkin kuin ulkonäköön. Jos itsellä on sitä sun tätä, ei tietenkään harmita, että muillakin on hyviä ominaisuuksia, taas joitakin muita. Hyvähän se on maailman kannalta, että jokaiselle jotakin. Vain epäkypsät ihmiset haluavat olla joka asiassa kaiken keskipiste. Mutta toisaalta niinkin päin, että jos Sinä olet ihmisiä kohtaan ylimielinen ja törkeä, koska joku on mielestäsi rumempi tms. niin heidän närkästyksensä ei ole sitten "kateutta" vaan reaktio omaan käytökseen.
Kauniit ihmiset näkee kateutta niin paljon että tunnistavat jo pienet viitteet siitä ja näkevät todellisuuden että kadehtiva ei ole kedon kaunein kukkanen. Se ei ole ylimielisyyttä ettei halua lähelleen kateellisia pahan ilman lintuja.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat, jotkut eivät. Miten on, ovatko miehet kateellisia komeammille miehille?
Joka päivähän ne täällä ulisee laatikkoleukakalsarilentäjälihaskirurgeista ja nimittelee pariutuneita miehiä jänniksiksi, joten eiköhän nimenomaan miehet, pienet miehet, kadehdi oikeita miehiä.
En ole havainnut naisten tekevän mitään vastaavaa. Välillä on Jorma Juustomunan aloituksia, joissa hän tekeytyy kauniiksi akateemikko (!!!)naiseksi. Niissä on paljon miestyypillisiä kusipäisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat, jotkut eivät. Miten on, ovatko miehet kateellisia komeammille miehille?
Nehän vasta onkin. Pitäisi olla sitä ja tätä kun ei tavismies saa naista, kun naiset haluaa vaan lentäjä-kirurgin.
Valitettavasti näin usein on. Nainen katso omaa harmauttaan, rasvaista ja liiskautunutta kouvolakampausta, lihonutt ruhoa jossa rasvavalkit, ja tuntee katkeruutta muiden naisten (ja miesten) huolitellun ulkomuodon nähdessään. Voi naisparka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta näin, kyllä. Pätee siis muuhunkin kuin ulkonäköön. Jos itsellä on sitä sun tätä, ei tietenkään harmita, että muillakin on hyviä ominaisuuksia, taas joitakin muita. Hyvähän se on maailman kannalta, että jokaiselle jotakin. Vain epäkypsät ihmiset haluavat olla joka asiassa kaiken keskipiste. Mutta toisaalta niinkin päin, että jos Sinä olet ihmisiä kohtaan ylimielinen ja törkeä, koska joku on mielestäsi rumempi tms. niin heidän närkästyksensä ei ole sitten "kateutta" vaan reaktio omaan käytökseen.
Kauniit ihmiset näkee kateutta niin paljon että tunnistavat jo pienet viitteet siitä ja näkevät todellisuuden että kadehtiva ei ole kedon kaunein kukkan
Mä olisin mieluummin ruma kuin sinä. On varmaan vaikeaa kun on noin saatanan tyhmä. Ihan sama mitä sukupuolta luulet olevasi, mutta kuulostat pojulta.
Vierailija kirjoitti:
On ja ei ole. Kateellisia ovat lähinnä silloin, jos ystävällä on kaikinpuolin hyvä ja tasa-arvoinen puoliso.
Ja miten tää puolisokateus ilmenee?
Taidat olla mies. Luulet liikoja miehistä. Ainakin sun itsetunto on surkea.
Enpä muista milloin olisin ollut kateellinen jonkun ulkonäöstä. Ehkä tähän vaikuttaa se, että tiedän olevani itsekin keskimääräistä paremman näköinen ja olen suht tyytyväinen ulkonäkööni.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti näin usein on. Mies katso omaa harmauttaan, rasvaista kaljuaan, lihonutt ruhoa jossa sinisuoninen pallomaha, ja tuntee katkeruutta muiden (kaikkien muiden) huolitellun ulkomuodon nähdessään. Voi miesparka.
Korjasin todenmukaiseksi, Pasi.
Vierailija kirjoitti:
Enpä muista milloin olisin ollut kateellinen jonkun ulkonäöstä. Ehkä tähän vaikuttaa se, että tiedän olevani itsekin keskimääräistä paremman näköinen ja olen suht tyytyväinen ulkonäkööni.
Selvitäkseen katkeruuden tunteista nainen laati päässään vaihtoehtoisen todellisuuden ja rakentaa itsestään minäkuvan kauniina ja haluttavana. Vain näin tehdessään nainen jaksaa elää päivästä päivään kouvolakampauksessaan.