Onko joulu jonkun mielestä oikeasti vuoden parasta aikaa?
Pimeää kuin säkissä, kaikki väsyneitä töistä, hirveällä kiireellä ostettu jouluruoat, haluaisi vain mennä peiton alle mutta pitää matkustaa sukulaisiin. Jne jne.
Mielipiteitä?
Kommentit (28)
Ei mitään noista, kun viettää joulun yksin. Kun on eläkkeellä, ei väsytä työt, jouluruoat voi ostaa kaikessa rauhassa milloin haluaa ja yhtään sukulaista ei ole pakko nähdä koko joulun aikana.
On. Tai toiseksi paras. Kesän parhaat hellepäivät on ehkä vieläkin paremmat.
Joulun aika on koko vuoden kauheinta aikaa perheettömälle ja oikeasti yksinäiselle
Vierailija kirjoitti:
Joulun aika on koko vuoden kauheinta aikaa perheettömälle ja oikeasti yksinäiselle
En ole huomannut. Viimeiset kymmenen vuotta ole viettänyt joulun yksin.
Ei, valoisa aika vuodesta on vuoden parasta aikaa.
Joulu on pimeän vuoden ajan parasta aikaa.
Pidän itse. Kaunista ja hiljaista, mukavan pimeää.
Pidän joulusta ja hämärän hyssystä. Miehen kanssa vietämme joulun kahdestaan, sukulaisia ei juosta läpi. Oikein stressittömiä ja ihania ovat joulut olleet sen jälkeen, kun päätimme viettää joulut ihan kahdestaan. Monta päivää aikaa lukea kirjoja, imeskellä konvehteja ja syödä hyvin.
Paskin koko vuodenkierrossa on joulun aika. En halua tavata ketään ja tänä jouluna en taivukaan sosiaalisen paineen alla. Pitäkööt joulunsa. Siinäpähän vänisette että eipä kukaan halua nähdä minuakaan. Soittelevat silti. 😠
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Viimeiset kymmenen vuotta ole viettänyt joulun yksin.
Joo niin itsekin olen viimeiset 13 vuotta. Mutta ainakin itseä se alkaa vaivaamaan ja ahdistamaan kun ihan jokapaikasta tuutataan yhdessäoloa ja perheen kanssa olemista ja itsellä ei ole ketään kenen kanssa edes puhua.
Nykyään ihan inhokkiaikaani, kun töissä arkipyhät ja vuodenvaihde sotkevat aikataulut kamalaksi kiireeksi, ja samalla omat sukulaiset toiselta puolelta Suomea ja miehen sukulaiset odottavat käymään joskus joulun tienoilla. Ei ole rahaa eikä aikaa laittaa mitään kovin ihmeellistä, ja koko joulun saakin vain istuskella stressaamassa tulevia välipäiviä.
Ei mulla ole mitään stressiä joulusta, enkä tapaa sukulaisia. En ymmärrä sellaista pakkovierailua sukulaisten luona, josta ei ole kuin vaivaa ja stressiä sekä isäntäväelle, että vieraille. Viettäkää jokainen rauhallinen joulu omassa kodissanne ja tehkää vain sen verran, mitä jaksatte. Ei taloa tarvitse lattiasta kattoon puunata, eikä joka aterialla olla tarjolla sataa sorttia itsetehtyjä ruokia. Ostakaa valmista ja tuunatkaa niitä ja vähempikin riittää, karsikaa turhat pois.
Vierailija kirjoitti:
50 vuotta jo joulu ahdistanut.
Kuten Kesät. Syksyt ja Keväätkin.
Vierailija kirjoitti:
Paskaa aikaa. Kylmää ja pimeää.
Ei vaan parasta.
Vierailija kirjoitti:
On. Tai toiseksi paras. Kesän parhaat hellepäivät on ehkä vieläkin paremmat.
Samaa mieltä olen. Itse aloitan jouluvalmistelut jo niin aikaisin, ettei minkään kanssa tule kiire. Nyt olen jo katsellut mitä joululahjoja ostaisin. Ajattelin ostaa kaikki nettikaupoista niin on helpompaa. Ei mene edes postikuluja kun yleensä siinä on joku vähimmäisostomäärä, minkä jälkeen ei mene. Jouluruoat teen kaikki itse, siis kaikki leipomiset ja joululaatikot. Joulukinkuksi ostan kaikkein suurimman juhlakinkun joka on yleensä 7-8 kg. Kesä on tietenkin kaikkein parasta aikaa, on ihanaa, kun on helle.
On.