Miksi minulla on aina vaikeuksia 50-70 v. naisten kanssa?
Tätä on ollut siitä saakka kun tulin täysi-ikäiseksi, nyt olen 42. Eli oma ikäni ei vaikuta. Ja alle 50-v. naisten ja ihan mummeleiden kanssa asiat sujuu mukavasti, he pitävät minusta, ongelmia ei ole. Mutta niin eri työpaikoissa, lasteni koulussa, sukulaisten kanssa jne joudun heti jotenkin näiden 50-70 -v ikäisten naisten hampaisiin. Todella ikäviä tilanteita ollut heidän kanssa, ihan kiusaamista jopa ja asiatonta puhetta. Vaikka käsittääkseni olen heille aluksi ystävällinen kuten kaikille. Mutta sitten kun käyttäytyvät minua kohtaan asiattomasti niin toki muutun sitten kylmäksi, koska en anna kävellä ylitseni. Mikä juttu tämä voi olla? Miksi juuri tuon ikäiset naiset yrittää on töykeitä, tungettelevia, yrittää pomottaa ja ylikävellä ja tylyttää ihan suoraan minua minun henkilökohtaisista asioista, jotka ei heille mitenkään kuulu? En usko että vika on minussa kun kaiken muun ikäisten naisten kanssa on aina mennyt hyvin. Onko kellään vastaavaa kokemusta?
Kommentit (59)
Olen 53-vuotias. En haluaisi olla nuorempi. En koe mitään ikäviä tunteita nuorempia kohtaan. Itse asiassa viihdyn paremmin nuorten kuin keski-ikäisten, esimerkiksi 42-vuotiaiden, kanssa.
Useimmat ihmiset eivät ole jatkuvasti vaikeuksissa kenenkään kanssa, eivätkä varsinkaan 50-70-vuotiaiden naisten kanssa.
Tämän olen huomannut itsekin työelämässä. Vanhemmat naiset ovat ilkeitä nuorille naisille, enkä ymmärrä miksi. M44
Ei ole vaikea kuvitella miksi joku joutuu piikitellyksi. Joka päivä on täälläkin ulinaketjuja vanhenemisesta. Kyllä se kova paikka on ja sinulla on sitä mitä he haluavat.
Lirkuttelevatko ikäisillesi miehille? Ehkä heillä on vahva sukupuolivietti ja siksi kauniimpi nainen saa saavitolkulla sitä itseään päällensä.
Vierailija kirjoitti:
Kerron esimerkin työelämästä. Minulla on tähän ikään mennessä ollut noin 25 eri esimiestä/pomoa. Kaikkien alle 50-v esinaisten kanssa on mennyt hyvin ja ilman ongelmia, kaikkien miesesimiesten kanssa mennyt hyvin. Mutta ne kaikki kolme jotka oli 50 täyttäneitä naisia, jouduin heidän kaikkien hampaisiin, joka kerta työkaverit ja välillä jopa ylempi pomo on huomannut asian ja sanonut että kyse on ihan työpaikkakiusaamisesta. Mikä minussa heitä niin paljon ärsyttää? En tajua. Ap
Sen sijaan että syyllistät kokonaisen ikäluokan, voit tarkastella näitä kolmea ihmistä yksilöinä. 50+ naisissa on todella paljon elämää nähneitä, empaattisia, esihenkilönä asiansa osaavia ja hyviä ihmisiä.
Toiset eivät tunne kateutta tai pystyvät hyvin hillitsemään käytöksensä, koska kaikki naiset eivät ole tuollaisia. Kaikki eivät myöskään piikittele ulkonäöstä tai koulutuksesta ja pistä juoruja liikkeelle kohteistaan vaikka niitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron esimerkin työelämästä. Minulla on tähän ikään mennessä ollut noin 25 eri esimiestä/pomoa. Kaikkien alle 50-v esinaisten kanssa on mennyt hyvin ja ilman ongelmia, kaikkien miesesimiesten kanssa mennyt hyvin. Mutta ne kaikki kolme jotka oli 50 täyttäneitä naisia, jouduin heidän kaikkien hampaisiin, joka kerta työkaverit ja välillä jopa ylempi pomo on huomannut asian ja sanonut että kyse on ihan työpaikkakiusaamisesta. Mikä minussa heitä niin paljon ärsyttää? En tajua. Ap
Sen sijaan että syyllistät kokonaisen ikäluokan, voit tarkastella näitä kolmea ihmistä yksilöinä. 50+ naisissa on todella paljon elämää nähneitä, empaattisia, esihenkilönä asiansa osaavia ja hyviä ihmisiä.
Tuossa ikäluokassa on minunkin kokemukseni mukaan ylivoimaisesti eniten huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin ensin miksi he lirkuttelevat ikäisilleni kolmekymppisille miehille ja räyhäävät nuorille naisille, kunnes kuulin etteivät pidäkään meidän ikäisiä lapsina vaan ovat seksuaalisesti kiinnostuneita myös nuoremmista 🤮
Farmariasuinen 55+ hopeakettu sen sijaan on kuumaa tavaraa kolmekymppisten naisten keskuudessa! Hekin kyllä räyhäävät nuorille miehille ihan vaan epävarmuuttaan
Tuosta päättelet että kaikki 50-70v. naiset ovat tuollaisia?
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut. Miettinyt voisiko johtua vaihdevuosista? Keski-ikäiset naiset ovat tunnetusti vaikein asiakasryhmä. Toisena keski-ikäiset miehet.
Raskaana olevat ja pikkuvauvojen äidit aivan hirveitä myös. Räjähdysherkkiä hormonihirviöitä!
Nartut on epävakaita 18-130-vuotiaina. Jotain hormonijuttuja.
Ovat kusipäisin sukupolvi koskaan, samoin sitä vanhemmat. Sukupolvi, joka hylkäsi Jumalan ja kristinuskon ja ryhtyi matearilisteiksi omanedutavoittelijoiksi. Rahaa tavoitellessaan ovat saattaneet jo koko Maailman tuhon partaalle! Sellainen sukupolvi se! Ilkeä, itsekäs ja paha sukupolvi, joka kävi maailmansodat ja aloittaa kohta jo kolmannenkin!
Vierailija kirjoitti:
Olet sen verran nuorempi, että kokevat sinut uhaksi, kun taas sinun ikäiset, nuoremmat ja paljon vanhemmat eivät. Tämä nyt ensimmäinen veikkaukseni.
Viisikymppisen pomon ja Ap:n ikäero on 8v. Miten voi kokea uhkaksi IÄN puolesta? Vai muiden asioiden?
Sama kokemus. Jotkut vanhemmat naiset pyrkivät kiusaamaan ja miehet lirkuttelemaan. Tahtoisin vain tehdä työni, en ole työkavereistani niin kiinnostunut että kaipaisin mitään draamaa suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat ihmiset eivät ole jatkuvasti vaikeuksissa kenenkään kanssa, eivätkä varsinkaan 50-70-vuotiaiden naisten kanssa.
70v on usein jo ollut tovin eläkkeellä? Kun puhe esihenkilöistä.
No on niitä ystävällisiä ja ilkeitä tuon ikäisissä mutta itselläni tuli yllätyksenä että tuon ikäiset vielä harrastaa teinimäisiä juttuja eli puhuu pahaa muista selän takana.
Ihmiset usein heijastavat omia epävarmuuksiaan ja epäluulojaan muihin. Itse 50+naisena olen kokenut monennäköistä epäasiallisista kohtelua 25-60v. naisilta.