Miksi minulla on aina vaikeuksia 50-70 v. naisten kanssa?
Tätä on ollut siitä saakka kun tulin täysi-ikäiseksi, nyt olen 42. Eli oma ikäni ei vaikuta. Ja alle 50-v. naisten ja ihan mummeleiden kanssa asiat sujuu mukavasti, he pitävät minusta, ongelmia ei ole. Mutta niin eri työpaikoissa, lasteni koulussa, sukulaisten kanssa jne joudun heti jotenkin näiden 50-70 -v ikäisten naisten hampaisiin. Todella ikäviä tilanteita ollut heidän kanssa, ihan kiusaamista jopa ja asiatonta puhetta. Vaikka käsittääkseni olen heille aluksi ystävällinen kuten kaikille. Mutta sitten kun käyttäytyvät minua kohtaan asiattomasti niin toki muutun sitten kylmäksi, koska en anna kävellä ylitseni. Mikä juttu tämä voi olla? Miksi juuri tuon ikäiset naiset yrittää on töykeitä, tungettelevia, yrittää pomottaa ja ylikävellä ja tylyttää ihan suoraan minua minun henkilökohtaisista asioista, jotka ei heille mitenkään kuulu? En usko että vika on minussa kun kaiken muun ikäisten naisten kanssa on aina mennyt hyvin. Onko kellään vastaavaa kokemusta?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisillä alkaa olla itseluottamusta sen verran, että he ovat lopettaneet myötäilyn. Toisaalta se itseluottamus on sen verran hauras, että yksikin poikkipuolinen sana tai pienikin kyseenalaistaminen saa heidät tolaltaan. Lisäksi käytöstavat saattavat olla niin huonot, että seuraa näyttävä kilahtaminen.
Mutta miten tämä liittyy aloittajaan?
Vierailija kirjoitti:
Ja itse olen siis nainen, unohdin kirjoittaa sen aloitukseen. Ap
No et ole, Jorma Juustomuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisillä alkaa olla itseluottamusta sen verran, että he ovat lopettaneet myötäilyn. Toisaalta se itseluottamus on sen verran hauras, että yksikin poikkipuolinen sana tai pienikin kyseenalaistaminen saa heidät tolaltaan. Lisäksi käytöstavat saattavat olla niin huonot, että seuraa näyttävä kilahtaminen.
Ap on vinkuva incel.
Saman huomannut. Miettinyt voisiko johtua vaihdevuosista? Keski-ikäiset naiset ovat tunnetusti vaikein asiakasryhmä. Toisena keski-ikäiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että ap ei ehkä myöskää ole myötäilijä vaan ehkä hienovaraisesti kyseenalaistaa myös näiden jyrääjätyyppisten 50 - 70-vuotiaiden mielipiteitä tai tekemisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että ap ei ehkä myöskää ole myötäilijä vaan ehkä hienovaraisesti kyseenalaistaa myös näiden jyrääjätyyppisten 50 - 70-vuotiaiden mielipiteitä tai tekemisiä.
Miksi sinä vauva mitään kyseenalaistat saatana?!! Minulla on 50 vuoden kokemus, ja sinulla? Ottaa niin aivoon kun joku räkänokka tulee itseään paljon vanhemmille muistisairaille vanhuksille avaamaan suutaan, VAIKKA OLEMME ELÄNEET PALJON KAUEMMIN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä vauva mitään kyseenalaistat saatana?!! Minulla on 50 vuoden kokemus, ja sinulla? Ottaa niin aivoon kun joku räkänokka tulee itseään paljon vanhemmille muistisairaille vanhuksille avaamaan
Älä jaksa.
Ihmettelin ensin miksi he lirkuttelevat ikäisilleni kolmekymppisille miehille ja räyhäävät nuorille naisille, kunnes kuulin etteivät pidäkään meidän ikäisiä lapsina vaan ovat seksuaalisesti kiinnostuneita myös nuoremmista 🤮
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin ensin miksi he lirkuttelevat ikäisilleni kolmekymppisille miehille ja räyhäävät nuorille naisille, kunnes kuulin etteivät pidäkään meidän ikäisiä lapsina vaan ovat seksuaalisesti kiinnostuneita myös nuoremmista 🤮
Miksipä eivät olisi.
Veikkaan, että ovat itse joutuneet olemaan ap:n iässä jostain syystä alisteisessa asemassa (maailmakin oli erilainen) ja siksi kostavat (tiedostamattaan) seuraavalle sukupolvelle.
Vähän eri asia mutta yksi keski-iän ylittänyt sukulainen soitti kerran ja vaatimalla vaati, että lähden hoitamaan omaa (suht hyväkuntoista) vanhempaani maaseudulle. Koska hän ilmeisesti joutui toimimaan vastaavalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Olla, kun tuossa iässä lapset lentävät pesästä ja tulee vaihdevuodet, naiset jäävät aika itsekseen ja joutuvat kohtaamaan kaikenlaista muutosta. Jos mietin omaa äitiäni ja työpaikan naisia, niin juuri nuo 50-60vt ovat minunkin mielestäni pahimpia, jotenkin dominantteja. Estrogeenin tuotanto kai romahtaa silloin, eli "naiseus" katoaa. Joski sitä sitten mummoutumisen myötä vähän pehmenisi ja herkistyisi, kun tajuaa oman haurautensa?
En tiedä, ihan spekulaatiota vaan. Mutta en tullut itsekään toimeen tuon ikäisten naisten kanssa töissä ja äidin kanssa on ollut hankalampaa juuri tuosta 50vstä eteenpäin
Naisen elämänkaari:
0-20v: harjoitellaan nukkeleikkiä
20-30v: mangutaan nukkeleikkiä mieheltä
30-45v: nukkeleikki
45-55v: nuppi sekoaa kun nukkeleikki on takana -> häiriökäyttäytymistä
55v->: mangutaan nukkeleikkiä lapsiltaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksipä eivät olisi.
Muista silti käyttäytyä asiallisesti nuoria naisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerron esimerkin työelämästä. Minulla on tähän ikään mennessä ollut noin 25 eri esimiestä/pomoa. Kaikkien alle 50-v esinaisten kanssa on mennyt hyvin ja ilman ongelmia, kaikkien miesesimiesten kanssa mennyt hyvin. Mutta ne kaikki kolme jotka oli 50 täyttäneitä naisia, jouduin heidän kaikkien hampaisiin, joka kerta työkaverit ja välillä jopa ylempi pomo on huomannut asian ja sanonut että kyse on ihan työpaikkakiusaamisesta. Mikä minussa heitä niin paljon ärsyttää? En tajua. Ap
Onko sinulla tatuointeja, lävistyksiä, erikoiset vaatteet, erikoinen hiustyyli, runsas meikki, herutteleva tyyli pukeutua?
Tai oletko miesmäisen asiakeskeinen ja itsetietoinen?
Kiusaajan nro 1 motiivi on saada huomiota. Jos et sitä anna, et voi toimia narsistisena lähteenä.
Vierailija kirjoitti:
Haista home, nulikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä vauva mitään kyseenalaistat saatana?!! Minulla on 50 vuoden kokemus, ja sinulla? Ottaa niin aivoon kun joku räkänokka tulee itseään paljon vanhemmille muistisairaille vanhuksille avaamaan
Eikä se ns. kokemus tuo viisautta olla purkamatta sivullisiin kuin uhmaikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että ovat itse joutuneet olemaan ap:n iässä jostain syystä alisteisessa asemassa (maailmakin oli erilainen) ja siksi kostavat (tiedostamattaan) seuraavalle sukupolvelle.
Vähän eri asia mutta yksi keski-iän ylittänyt sukulainen soitti kerran ja vaatimalla vaati, että lähden hoitamaan omaa (suht hyväkuntoista) vanhempaani maaseudulle. Koska hän ilmeisesti joutui toimimaan vastaavalla tavalla.
Tuo on jännä, miten toisten asenne on "kärsi, koska minäkin olen kärsinyt" ja toisten taas "toivottavasti kenenkään muun ei tarvitsisi kokea samaa".
Työpaikaltani näitä löytyy. Oma elämä on keski-iän kriisiä, joten nuorille veetuillaan kateudesta nuoruuteen tai siihen kateudesta miehiltä saatuun huomioon. Tai vastaavasti on kiire, omat työt on hoitamatta ja esimies vastuuttaa perehdytykseen nuorelle. Siinä sitten muistellaan, että minua on loukattu vuonna 95, ja oma perehdytys oli huono, sekä se nuori voi tietää/osata jotain paremmin, joten ei perehdytetä hyvin vasn huonosti tahallaan. Tai vaihdevuodet ja elämä vain ärsyttää, joten etsitään se uusin ja katsotaan miten sitä voi kiusata. Syitä on muitakin, mutta ei ole 50v tätien nuorten kauniiden naisien kiusaaminen legendaa. Itsekin alan jo kuulua tuohon ikäryhmään, mutta noin ilkeäksi en ole alkanut. Osa työkavereista vielä kahvitunnilla kertoo kaikki temppunsa, kun testattu nuorta ja naurattaa niillä muita. Minä haluaisin vain tehdä työni ja häipyä.