Miksi minulla on aina vaikeuksia 50-70 v. naisten kanssa?
Tätä on ollut siitä saakka kun tulin täysi-ikäiseksi, nyt olen 42. Eli oma ikäni ei vaikuta. Ja alle 50-v. naisten ja ihan mummeleiden kanssa asiat sujuu mukavasti, he pitävät minusta, ongelmia ei ole. Mutta niin eri työpaikoissa, lasteni koulussa, sukulaisten kanssa jne joudun heti jotenkin näiden 50-70 -v ikäisten naisten hampaisiin. Todella ikäviä tilanteita ollut heidän kanssa, ihan kiusaamista jopa ja asiatonta puhetta. Vaikka käsittääkseni olen heille aluksi ystävällinen kuten kaikille. Mutta sitten kun käyttäytyvät minua kohtaan asiattomasti niin toki muutun sitten kylmäksi, koska en anna kävellä ylitseni. Mikä juttu tämä voi olla? Miksi juuri tuon ikäiset naiset yrittää on töykeitä, tungettelevia, yrittää pomottaa ja ylikävellä ja tylyttää ihan suoraan minua minun henkilökohtaisista asioista, jotka ei heille mitenkään kuulu? En usko että vika on minussa kun kaiken muun ikäisten naisten kanssa on aina mennyt hyvin. Onko kellään vastaavaa kokemusta?
Kommentit (59)
Älä anna tehdä jos voit tai älä mene sinne. Jos niillä on joku raivotauti. Joissakin paikoissa ohjeistetaan huutamaan asiakkaalle (painostus) tai kuulustelu. Ikävää mutta totta.
Ehkä sulla on niin ikävät odotukset alitajunnassa että siitä tulee itseään toteuttava ennustus. Muuta vaihtoehtoa ei tule mieleen.
Olen itse 42 v myös enkä koe vastaavaa 50-70 vuotiaiden kanssa, mutta ehkä joidenkin muiden tekijöiden perusteella olen huomannut samaa
Kerron esimerkin työelämästä. Minulla on tähän ikään mennessä ollut noin 25 eri esimiestä/pomoa. Kaikkien alle 50-v esinaisten kanssa on mennyt hyvin ja ilman ongelmia, kaikkien miesesimiesten kanssa mennyt hyvin. Mutta ne kaikki kolme jotka oli 50 täyttäneitä naisia, jouduin heidän kaikkien hampaisiin, joka kerta työkaverit ja välillä jopa ylempi pomo on huomannut asian ja sanonut että kyse on ihan työpaikkakiusaamisesta. Mikä minussa heitä niin paljon ärsyttää? En tajua. Ap
Sinä olet ainut yhteinen nimittäjä. Katso peiliin, vika on siellä.
Olet sen verran nuorempi, että kokevat sinut uhaksi, kun taas sinun ikäiset, nuoremmat ja paljon vanhemmat eivät. Tämä nyt ensimmäinen veikkaukseni.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ainut yhteinen nimittäjä. Katso peiliin, vika on siellä.
Ehkä sitten mutta mikä vika. En minä tiedä tekeväni mitään pahaa heille. Mielestäni kohtelen heitä yhtä ystävällisesti kuin kaikkia muitakin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerron esimerkin työelämästä. Minulla on tähän ikään mennessä ollut noin 25 eri esimiestä/pomoa. Kaikkien alle 50-v esinaisten kanssa on mennyt hyvin ja ilman ongelmia, kaikkien miesesimiesten kanssa mennyt hyvin. Mutta ne kaikki kolme jotka oli 50 täyttäneitä naisia, jouduin heidän kaikkien hampaisiin, joka kerta työkaverit ja välillä jopa ylempi pomo on huomannut asian ja sanonut että kyse on ihan työpaikkakiusaamisesta. Mikä minussa heitä niin paljon ärsyttää? En tajua. Ap
Se vika on heissä ja heidän pääkopassa. Ei sun tarvitse etsiä itsestäsi mitään ärsytystekijää. Kaikki voi ärsyttää joitakin. Joillakin on myös sellainen äiti, kiusaajaäiti.
Voi kun vaihdettais jo levyä. Aina noilla ongelmanaisilla on naisongelmia ja tarkalla ikähaarukalla. Kunpa tulisi palstalle uusia trolleja uusilla aiheilla.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun vaihdettais jo levyä. Aina noilla ongelmanaisilla on naisongelmia ja tarkalla ikähaarukalla. Kunpa tulisi palstalle uusia trolleja uusilla aiheilla.
Jos tällainen aihe mistä tein aloituksen ärsyttää sinua, niin eihän sinun ole pakko lukea. Eikä kommentoida. Voit lukea niitä ketjuja, jotka kiinnostavat sinua. Tai aloittaa omia, jos tuntuu siltä että kaikki aiheet on vääriä. Ap
Olen huomannut aivan saman, ja jotenkin tuntuu, että hampaisiin joutuvat nimenomaan ne, jotka koetaan jollain tavalla uhaksi omalle asemalle. Tästä syystä pyrin itse ikääntyessäni olemaan supermukava nuoremmilleni. Nyt mittarissa tuo sama 42 vuotta.
Voi olla sattumaakin. Itselläni ei ole ollut ongelmia minkään ikäisten naisten kanssa. Yksittäisiä ääliöitä on tullut tavattua ikään ja sukupuoleen katsomatta, onneksi aika vähän kuitenkin.
Voisiko Olla, kun tuossa iässä lapset lentävät pesästä ja tulee vaihdevuodet, naiset jäävät aika itsekseen ja joutuvat kohtaamaan kaikenlaista muutosta. Jos mietin omaa äitiäni ja työpaikan naisia, niin juuri nuo 50-60vt ovat minunkin mielestäni pahimpia, jotenkin dominantteja. Estrogeenin tuotanto kai romahtaa silloin, eli "naiseus" katoaa. Joski sitä sitten mummoutumisen myötä vähän pehmenisi ja herkistyisi, kun tajuaa oman haurautensa?
En tiedä, ihan spekulaatiota vaan. Mutta en tullut itsekään toimeen tuon ikäisten naisten kanssa töissä ja äidin kanssa on ollut hankalampaa juuri tuosta 50vstä eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Jos heitä vaan ärsyttää ja sinä olet uusi, niin he joutuvat kanssasi koko ajan itsekin uuden äärelle
Ainakin kuusikymppiset naiset ovat työkavereina aivan KAUHEITA, lähes poikkeuksetta.
Meidän töissä on varmaan sata 50+ vuotiasta. Oikein ystävällinen meininki.
Vierailija kirjoitti:
Kun työpaikasta kyse, voiko olla, että työntekotapasi ja/tai rytmisi ei riitä heille, oletko laiska, välinpitämätön, vastuuntunnoton tai jotain muuta vastaavaa. Tarkastetele itseäsi puolueettomasti. Voi löytyä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Olla, kun tuossa iässä lapset lentävät pesästä ja tulee vaihdevuodet, naiset jäävät aika itsekseen ja joutuvat kohtaamaan kaikenlaista muutosta. Jos mietin omaa äitiäni ja työpaikan naisia, niin juuri nuo 50-60vt ovat minunkin mielestäni pahimpia, jotenkin dominantteja. Estrogeenin tuotanto kai romahtaa silloin, eli "naiseus" katoaa. Joski sitä sitten mummoutumisen myötä vähän pehmenisi ja herkistyisi, kun tajuaa oman haurautensa?
En tiedä, ihan spekulaatiota vaan. Mutta en tullut itsekään toimeen tuon ikäisten naisten kanssa töissä ja äidin kanssa on ollut hankalampaa juuri tuosta 50vstä eteenpäin
Eivät siis jaksa enää aikuisina kuunnella paskapuheita keneltäkään ja heti ovat hirveitä ja epänaisellisia. Nainen kelpaa vain ollessaan lempeä ovimatto, johon muut voivat pyyhkiä jalkansa.
Ja itse olen siis nainen, unohdin kirjoittaa sen aloitukseen. Ap