Isotretinoiini -kuuri
Onko muilla kokemuksia kyseisestä kuurista? Toimiiko oikeasti?'
Itsellä naaman iho aivan älyttömän kuiva, mutta ongelma-alueella eli selässä ei tapahdu mitään. Melkein 3 viikkoa olen kohta syönyt. Naaman iho mennyt aivan järkyttävään kuntoon, vaikka ennen naaman iho oli lähes täydellinen. Huulet älyttömän kuivat eikä huulirasva auta. Silmät kuivaa. Päänahka järkyttävän kuiva ja hilseilee.Ollut tosi masentunut olo, vaikka tavallaan kaikki on tosi hyvin, paremmin kuin koskaan. Lisäks käsiin tullu ihottumaa ja päänsärkyjä ollut enemmän, normaalisti on korkeintaan pari kertaa vuodessa.
Onks tää tän arvoista?
Kommentit (12)
Se puskee ensiksi kaiken pas**n ulos, ennen kuin alkaa toimia. Olet vasta syönyt sitä kovin vähän aikaa. Kysy lääkäriltä, jos voisit pienentää annosta. Mua harmittaa vain, etten uskaltanut aloittaa kuuria jo monta vuotta aikaisemmin,
Vierailija kirjoitti:
Se puskee ensiksi kaiken pas**n ulos, ennen kuin alkaa toimia. Olet vasta syönyt sitä kovin vähän aikaa. Kysy lääkäriltä, jos voisit pienentää annosta. Mua harmittaa vain, etten uskaltanut aloittaa kuuria jo monta vuotta aikaisemmin,
Onko normaalia, että minulle ei mainittu mitään tästä lääkkestä aiheutuvista psyykkisistä haitoista tasi kysytty onko aiempaa taustaa? Oon kärsiny paniikkikohtauksista, ahdistuksesta ja masennuksesta aiemmin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia, että minulle ei mainittu mitään tästä lääkkestä aiheutuvista psyykkisistä haitoista tasi kysytty onko aiempaa taustaa? Oon kärsiny paniikkikohtauksista, ahdistuksesta ja masennuksesta aiemmin.
ap
Eikös jo pakkausselosteessa lue, että mielenterveysongelmat pitäisi haastatella tarkasti ennen sen määräämistä. Tää lääkehän on yhteydessä itsemurhiin. Eli ei oo normaalia, jos ei näitä asioita maininnu.
MENE lääkäriin jos olet masentunut / itsetuhoinen.
Mä söin joskus aikoinaan 9kk isotretinoin kuurin ja se aiheutti mulle voimakasta sosiaalista fobiaa. Olen siis taipuvainen tuohon ja tuo läke voimisti oireita.
Vierailija kirjoitti:
MENE lääkäriin jos olet masentunut / itsetuhoinen.
Soitin lääkärille ja vastaus oli, että tarkkaile oloa pari viikkoa
ap
Itselläni tuli myös omituisia psyykkisiä oireita alkuun. Lääkäri vähätteli niitä ja vetosi siihen että elimistö kuivuu. Pienensin lääkärin määräyksestä annostusta ja aloin myös juomaan runsaasti vettä, niin oireet helpottivat.
Kuuluu sen lääkkeen vaikutustapaan, että alkuun tulee pahenemisvaihe. Itselläni tuota tosin ei tullut, mutta johtui varmaan siitä että olin sitä ennen jo jonkin aikaa syönyt Cyprertyliä (sama kuin Diane Nova). Nuo kuivumisoireet kuuluvat sivuvaikutuksiin.
Mielialaan en muista lääkkeellä olleen vaikutusta.
Lisäksi paniikkikohtaukset lisääntyneet
ap