Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suoritin peruskoulun 8 matematiikalla ja sitten suoritin ammatillisen perustukinnon 3 keskiarvolla, onko mahdollista hakea DI-opintoihin?

Vierailija
28.10.2024 |

Kiinnostaa

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on paras tapa

+

Vierailija
2/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä. Tiedän eräänkin DI:n joka opinnoissaan ei suorittanut yhden yhtäkään matematiikan kurssia. Ja niin vain valmistui, että tupsulakki vaan heilahti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko auttaa?

Vierailija
4/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä. Tiedän eräänkin DI:n joka opinnoissaan ei suorittanut yhden yhtäkään matematiikan kurssia. Ja niin vain valmistui, että tupsulakki vaan heilahti.

Eikö oo pakko suorittaa matemattiikkaa?

Vierailija
5/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuin ajatuksesta, että amiksia olisi yliopistolla. Tunkisivat pierunhajuista kättä professorien naamaan ja selittäisivät kaljajuttuja luennoitsijan päälle.

Vierailija
6/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishaku.fi

Vierailija
7/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai

Vierailija
8/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käviskö alkuun teknillinen AMK sinne otettiin ainakin ennen amispohjaisia jotka eivät olleet suorittaneet lukion laajaa matematiikkaa?

Vierailija
9/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä opiskeli siellä?

Vierailija
10/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käviskö alkuun teknillinen AMK sinne otettiin ainakin ennen amispohjaisia jotka eivät olleet suorittaneet lukion laajaa matematiikkaa?

Ei käy

Vierailija
11/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeahan aina voi. Sisään ei pääse eikä opinnoissa pärjää ilman matematiikan osaamista. Eli jos selvität pääsykokeet, niin sitten pääset DI-opintoihin. Matikkaa et silti vältä.

Vierailija
12/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien on nykyään ainakin pakko suorittaa matematiikkaa. Tuo ei ole totta tai on tapahtunut joskus kauan sitten tai sluibaili jotenkin kurssin läpi tekemättä itse mitään.

DI-opintojen matikan kurssit on oikeasti vaikeita ja niitä on koko tutkinnossa vähintään 6 kpl. Itse olen käynyt lukion pitkän matikan ihan ok arvosanoilla ja kirjoittanutkin sen, mutta tiukkaa teki matikan kurssien kanssa.

Hakea tietysti voi ja päästä sisään, riittää että on toisen asteen tutkinto ja läpäisee pääsykokeet, mutta valmistuminen on sitten eri asia.

Vierailija
13/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien on nykyään ainakin pakko suorittaa matematiikkaa. Tuo ei ole totta tai on tapahtunut joskus kauan sitten tai sluibaili jotenkin kurssin läpi tekemättä itse mitään.

DI-opintojen matikan kurssit on oikeasti vaikeita ja niitä on koko tutkinnossa vähintään 6 kpl. Itse olen käynyt lukion pitkän matikan ihan ok arvosanoilla ja kirjoittanutkin sen, mutta tiukkaa teki matikan kurssien kanssa.

Hakea tietysti voi ja päästä sisään, riittää että on toisen asteen tutkinto ja läpäisee pääsykokeet, mutta valmistuminen on sitten eri asia.

Ei ne nyt niin vaikeita olleet pl. tefylle tarkoitetut. HY:n matikan laitoksen kurssit olivat paljon vaikeampia.

eri

Vierailija
14/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oon helppoa. Jätkä

Vierailija
15/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla pitäisi olla edes lyhytmatikka hallussa mutta mielellään pitkä matermatiikka. Mene iltalukioon. 

Vierailija
16/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sulla pitäisi olla edes lyhytmatikka hallussa mutta mielellään pitkä matermatiikka. Mene iltalukioon. 

En

Vierailija
17/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei diplomia ilman matikkaa voi saada. Ei ennen eikä nyt.

Vierailija
18/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinööri ilman matikkaa???????????????????? haloo

Vierailija
19/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen DI vuodelta kivi ja nakki. Kyllä opinnoissa pitää aika syvällisesti osata matematiikkaa ja fysiikkaa tai ainakin olla kyky oppia niitä. Moni kyllä menee ko opinahjoon, mutta kaikki eivät sieltä koskaan valmistu. Toki tupsulakin saa jo ekana opintovuonna, mutta se on eri asia kuin tutkinnon suorittaminen. Kaksi ekaa opintovuotta oli käytännössä matematiikkaa ja ei ollut minulle helppo vaikka olin kirjoittanut pitkästä matematiikasta Laudaturin ja luokion päästötodistuksessa oli arvosana 10. Tulee matriisilaskentaa, erilaisia pallo/sylinterikoordinaatistoja. Oikeasti ei lasketa luvuilla matematiikassa mitään vaan mennään syvällisesti erilaisiin matemaattisiin systeemeihin ja mallintamisiin. Kaikissa muissa aineissa sitten lasketaan kaikenlaista (myös luvuilla :) eli laskemista tarvitsee ihan kaikessa. Jos on matemaattisesti heikko, turha kiusata itseään.

Vierailija
20/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne nyt niin vaikeita olleet pl. tefylle tarkoitetut. HY:n matikan laitoksen kurssit olivat paljon vaikeampia.

No ihan varmaan HY:n matikan laitoksen kurssit on vaikeampia, ei niihin ole kukaan verrannutkaan. Mutta DI-opintojen matikan kurssit on vaikeita valtaosalle ihan jo lukion pitkän matikan keskinkertaisesti suoriutuneelle, saati sitten amiksen käyneille.