Onko kuinka noloa, jos rahat ei riitä kassalla?
Tuli vain mieleen, kun yksi tuttu on paasannut nyt monta päivää, että oli noloa jättää ostokset kauppaan. Hänellä siis Nordea ja kortti ei toiminut, kun piti maksaa.
Tuttu joutui mennä automaatille ja nostaa rahaa (mikä onneksi onnistui) ja hakemaan kassalta ostokset. Maksoi käteisellä.
Ostosten summa oli yli 500 e eli ihan hyvä asiakas kaupalle toki. Mutta kuulemma myyjä ja muut asiakkaat mulkoili todella veemäisesti silloin, kun korttimaksu ei onnistunut.
Onko tuo todella niin noloa kuin tuttu antaa ymmärtää vai liioittelua? Oon nyt 3 viikkoa meinaan kuunnellut puheita siitä häpeän määrästä..
Kommentit (32)
Mitä noloa on siinä, että kortti ei toimi?
Mulla on kaksi korttia eri pankeissa ja toisessa niistä on vain sellaista käyttörahaa, minkä vuoksi tili saattaa olla välillä lähellä nollaa. Muutamia kertoja ei ole rahat riittäneet sillä maksaessa, mutta ei hätää - käteinen tai toinen kortti pelastaa.
Jos ei pysty ollenkaan maksamaan, koska rahat eivät riitä ja joutuu jättämään ostokset tai osan niistä kauppaan, kun taakse on muodostunut pitkä jono, niin siitä saattaisi tulla hieman nolo fiilis. Paljon nolompia ovat kuitenkin tuollaiset mulkoilijat.
Käteistä tai muita kortteja mukaan.
Ei hävetä pankin mokat!
0/5, jos ei kortti toimi lukijassa, ei se toimi automaatissakaan.
Tuo nälän näkemisen uikutus on kyllä aika outoa, kun kuitenkin ollaan Euroopan lihavin kansa, eikä suuri valtaosa ole nähnyt nälkää päivääkään. Veikkaan, että osa on naapurin propagandaa, jolla pyritään kiihottamaan kansaa kapinoimaan, ja tilaamaan pelastava armeija sieltä tekemään työtään meillekin.
Ja lapsillekin pitää tehdä lihavuusleikkauksia.
Ostosten valinta on tärkeää, hintoja kannattaa vertailla ja vaihtaa joku sokerirasvaherkku terveellisempään, esim jonkun hilloviinerin hinnalla saa monta kiloa porkkanoita. Estäisi sitä keripukkiakin.
Meillä nyt ei vain ole valtiolla enempiin tukiin mahdollisuuksia, näidenkin leikkausten jälkeen velka vain kasvaa korkojen takia, joskin nyt ehkä toivoa on paremmasta ensi vuoden puolella.
Onhan tämä ollut maailmanmarkkinoidenkin aiheuttama tilanne. Useissa maissa kärsitään nyt tuotevalikoiman heikkoudesta ja hinnoista ja velanotto kasvaa.
Ilmastonmuutos myös nostaa tuotteiden hintoja, kun sadot ovat olleet huonoja. Esim. oliiviöljyn, kahvin ja suklaan kalleus johtuu noista seikoista.
Katsokaa joskus muunkin maailman uutisia, miten paljon viljelyksiä on veden alla tai kuivaneina.
Ja miljoonat ihmiset esim. Sudanissa kuolevat nälkään joko ruuan puutteen tai väkivallan seurauksena.
Ymmärrän, että hyvin pienituloiset joutuvat jättämään jotain pois ostoksista. Mutta vähemmälläkin tulee moni toimeen, kuin mitä se reaalisyöminen on.
Mulle kävi kerran niin ennen tilipäivää. Laitoin muina miehinä kreditille.
On noloa jos rahat ei riitä mutta ei ole noloa jos kortti ei toimi. Kaksi eri asiaa jotka ap sekoittaa keskenään.
Olen pari kertaa maksanut edellisen asiakkaan ostokset kun heillä ei ollut tarpeeksi rahaa maksaa ruokaostoksia. Ei mun mielestä noloa.
Ehkä kassan ja takana olijoiden huokailu johtui ihan jostakin muusta kuin tutustasi ap? Sellaiset 500 e ostokset vievät paljon tilaa ja kassa ei ole ehkä ottanut ihan inkosta kiljuen niitä sinne viereensä odottamaan? Saati ajatellut, että jos tuttusi ei näy takaisin niin jokainen tavara pitää viedä paikoilleen. Ja kyllähän tuossa hetki on kestänyt pakata tavarat kassan taakse, muut asiakkaat voineet olla kärsimättömiä?
Vierailija kirjoitti:
Epäilen kassajonossa vain harmiteltavan sitä, ettei jono etene. Sama tilanne, kun vanhukset haluavat maksaa kolikoilla, joita lasketaan sitten ajan kanssa. Kyllähän siinä tilanteessa tulee joskus huokailtu jonossa itsekin. Jos kortti ei toimi (nykyisin lähes normi Nordean asiakkailla), se ei ole asiakkaan vika.
Ajoittain myös kännykällä maksaminen tuntuu olevan erittäin hidasta.
Minä saatan maksaa hitaasti kolikoilla silloin, kun joku takana olija on siinä jonossa tökkinyt minua kärryillään, useammin kuin kerran. Minun kiireeni loppuu siihen ja kaivelen kolikkokukkaron esiin ja maksan käteisellä kortin sijaan. Ei se jono sen nopeammin kulje, vaikka kuinka niillä kärryillään tyrkkisi, vaan se hidastuu entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kassan ja takana olijoiden huokailu johtui ihan jostakin muusta kuin tutustasi ap? Sellaiset 500 e ostokset vievät paljon tilaa ja kassa ei ole ehkä ottanut ihan inkosta kiljuen niitä sinne viereensä odottamaan? Saati ajatellut, että jos tuttusi ei näy takaisin niin jokainen tavara pitää viedä paikoilleen. Ja kyllähän tuossa hetki on kestänyt pakata tavarat kassan taakse, muut asiakkaat voineet olla kärsimättömiä?
Ainakin minun käyttämässäni marketissa ne ostokset voi laittaa pitoon ja voi rahastaa toista normaalisti sillä aikaa kun se toinen hakee lompakkonsa autosta/käy automaatilla, ylleensä noissa tapauksissa ostokset on osin ollut pakattuna kassiin ja osin ovat vielä takahihnalla ja sinne ne ovat jääneet siksi aikaa, että on palannut maksamaan. Noita on tullut nähtyä monta kertaa, kun ollut ongelmia jonkin pankkiryhmän korttien tai yhteyksien kanssa. Joku kerta on hieman jännätty, että toimiiko kortit, kun osalla kortin luku onnistui jollain yrittämällä vai pitääkö ruveta laskeskelemaan, että löytyykö tarpeeksi käteistä.
Olen itse kaupan kassalla töissä ja tuo on ihan jokapäiväistä. Päivittäin jonkun pankin kortit ei toimi. Ei siinä kenenkään toimesta mitään erityistä reagointia ole. Ehdottelen myyjänä eri toimintatapoja, toinen kortti, luottokortti, automaatilla käynti, haetko myöhemmin? Toiset asiakkaatkin ovat yleensä hyvin myötätuntoisia. Monesti on joku toinen tarjoutunut maksamaan ostokset.
Mutta ymmärrän kuinka ikävä tilanne se on asiakkaalle. Minulla on kerran ollut tili sipissä ja en saanut maksettua. Sen seurauksena säästin kunnon puskurin. Kerran oli korttini jotenkin nollautunut, ei enää toiminut. Hommasin toiseen pankkiin tilin ja kortin. Ikinä en ole vain pelkän puhelimen kanssa kaupassa, aina on ne kahden eri pankin kortit mukana.
Oli jäänyt lompakko ja kännykkä kotiin. Onneksi seuraavana jonossa olevalla ventovieraalla oli pelisilmää ja kysyi heti, että onko mulla Mobilepay. No hän maksoi ostokset kortillaan kaupalle ja antoi puhelinnumeronsa. Sain sitten kotona siirrettyä rahan hänelle takaisin.