Löytyykö epävakaan pers.häiriötä sairastavia?
Miten se näkyy sun elämässä? Millanen oot?
Miten te terveet kuvailisitte epävakaista, jotka tunnette tälläsen henkilön?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Siskolla on, ja saa jokapäivä täysin mitättömästä asioista raivokohtauksia ja haukkuu läheisensä. Nyt on jopa julistanut, ettei minulla ole veljeä. Ei ole puoleen vuoteen edes vastannut puhelimeen.
Ihan tyypillistä käytöstä näille, aina on jonkun kanssa sukset ristissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee muualle joka väität että luonnevika. Sinä olet yksi luonnevikainen joten pysy poissa.
https://www.terve.fi/artikkelit/persoonallisuushairiot-luonnetta-vai-lu…
Luonnetta vai LUONNEVIKAA!
Ennemmin on juuri luonnetta siksi diagnoosi.
Minulla on ollut akuutti SDP ja Haaviston ympärillä kirveleviä vesikelloja. liian derson hoitetaan antifaattisella liuoksella ulkoisesti.
ihana on. Mieheni siis. Ei se persoonallisuushäiriö ketään pilaa, ja siihen saa apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee muualle joka väität että luonnevika. Sinä olet yksi luonnevikainen joten pysy poissa.
Höpö höpö. Tuossahan juuri kerrotaan, että luonteeseen voi kuulua tempperamenttiakin. Sen sijaan, jos käytös on pinttynyttä ja laajalti sekoilevaa, on kyse luonneviasta.
Pershäiriö eli luonnevika olikin autismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskolla on, ja saa jokapäivä täysin mitättömästä asioista raivokohtauksia ja haukkuu läheisensä. Nyt on jopa julistanut, ettei minulla ole veljeä. Ei ole puoleen vuoteen edes vastannut puhelimeen.
Totta, haastavat jatkuvasti riitaa, eivätkä ymmärrä toisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun miehelläni on tuo (ei kyllä pershäiriö..) . Alku oli vaikea kun aloimme seurustella, nyt on saanut oikeaa hoitoa ja voikin jo paremmin.
Vaihteleeko mielialat ajanjaksoittain?
No joskus on ajanjako jolloin on vakava depressio. Voi kestää viikkoja/kuukausia.
Miksi tähän ihan asialliseen kysymykseen tulee näin epäasiallisia kommentteja?
Käsittääkseni pers.häiriöisellä on tunteensäätely vaikeaa, impulsiivisuutta, yliherkkyyttä, itsetuhoisuuttakin, koska käsitys itsestä on niin epävakaa. Kuormittaa psyykettä ja ihmissuhteet ovat alttiita konflikteille. Iän myötä usein helpottaa, etenkin jos saa tukea, terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli nuorempana ystävä, jolla diagnoosina tämä. Sai totaalisia sekopäisyyskohtauksia eikä hillinnyt käytöstään lainkaan. Kerran tuli jumalaton riita, ja kävi viskomassa ikkunaani _paskaa_ (!) Ja kyllä, omaa paskaansa, oli kerännyt pussiin. Pesi kyllä sitten ikkunani, koska uhkasin poliisilla jos ei siivoaisi. Ihmetteli itsekin miten niin flippasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tuossahan juuri kerrotaan, että luonteeseen voi kuulua tempperamenttiakin. Sen sijaan, jos käytös on pinttynyttä ja laajalti sekoilevaa, on kyse luonneviasta.
Haista sinä HÖPÖT! Onko nyt riittävästi luonnetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, haastavat jatkuvasti riitaa, eivätkä ymmärrä toisia ihmisiä.
Hyvin jäykkiä ja ehdottomia sekä mustavalkoisia omissa sairaissa elämänmalleissaan. Poikkeama normaalista selkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko paska kohta lentää ikkunaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko paska kohta lentää ikkunaan?
Niin voi käydä jos et minun diagnoosia usko?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän ihan asialliseen kysymykseen tulee näin epäasiallisia kommentteja?
Käsittääkseni pers.häiriöisellä on tunteensäätely vaikeaa, impulsiivisuutta, yliherkkyyttä, itsetuhoisuuttakin, koska käsitys itsestä on niin epävakaa. Kuormittaa psyykettä ja ihmissuhteet ovat alttiita konflikteille. Iän myötä usein helpottaa, etenkin jos saa tukea, terapiaa.
Ihan asiallisiahan kommentit ovat, mutta sitä samaa ei voi sanoa epävakaan käytöksestä. Raivokohtauksia ja monologeja kuinka paskoja muut ovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli nuorempana ystävä, jolla diagnoosina tämä. Sai totaalisia sekopäisyyskohtauksia eikä hillinnyt käytöstään lainkaan. Kerran tuli jumalaton riita, ja kävi viskomassa ikkunaani _paskaa_ (!) Ja kyllä, omaa paskaansa, oli kerännyt pussiin. Pesi kyllä sitten ikkunani, koska uhkasin poliisilla jos ei siivoaisi. Ihmetteli itsekin miten niin flippasi.
Kuolen tälle nyt 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
ihana on. Mieheni siis. Ei se persoonallisuushäiriö ketään pilaa, ja siihen saa apua.
Parisuhde ei saisi olla riippuvuussuhde eikä hoivasuhde. Sellaisessa suhteessa kadottaa itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ei saisi olla riippuvuussuhde eikä hoivasuhde. Sellaisessa suhteessa kadottaa itsensä.
No täytyy sanoa että ollaan molemmat aika riippuvaisia toisistamme. Mutta kun ei ole muuta tukiverkkoa kun mlemmat huonoja tekemään ystäviä (introverttejä)
Älä nyt hermostu. 😉