Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajana luin juuri hakemuksia ja huhhuh: toivotaan etätöitä, lyhennettyä työviikkoa ja yli 3000 €/kk palkkoja

Vierailija
27.10.2024 |

Missä todellisuudessa työntekijät oikein elävät? Heitin kymmeniä hakemuksia suoraan roskakoriin. Meille ei tarvitse työhaluttomien hakea.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis saanut hakemuksen Konalan jauhelihamieheltä? Hänellä ei todellakaan ole mitään todellisuuden- tai suhteellisuudentajua yhtään missään asiassa, lukuisat asennevammat sitten ovat sitäkin pahempia.

Vierailija
62/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne parhaat teille haekaan. IT-alalla ihan normaali osaava jamppa pyytää 7000 €/kk, täyttä etätyötä (myös ulkomailla talvisaikaan) ja muuta hauskaa kuten "bring your own equipment". 

Ja se kannattaa heille maksaa ja antaa kun työpanos ja lisäarvon tuotto sen verran kovaa yritykselle.

Leikintekoa. Ite aikanaan pääsin IT-firmaan sisälle kun mainitsin hakemuksessa, että olin löytänä näiden järjestelmistä haavoittuvuuden, ja jos eivät palkkaa, niin paukautan näiltä hommat nurin. Tämän jälkeen sain käytännössä sanella millä ehdoilla töitä tein. Toki ylimielinen asenne mulla niissä hommissa olikin, mutta ne oli sen ansainneet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajien kannattaisi vaan reilusti ilmoittaa se kuukausipalkka eikä kysellä palkkatoiveita. Tästä hakijatkin voisivat päätellä minkä tasoista tekijää haetaan.

Palkan suuruusluokan olisi suotavaa näkyä ilmoituksessa, millä välillä palkasta neuvotellaan. Näin hakijakin tietäisi kannattaako ko. työtä edes yrittää saada.

Kaikista eniten sapettaa jos tuhlaa viikkoja monivaiheiseen rekryprosessiin ja sitten viimein neuvotellaan palkasta ja todetaan, että palkkahaitari on tämä, ota tai jätä. Varsinkin kun palkkatoive on kysytty etukäteen hakulomakkeella.

Kaikki voittaisivat jos ilmoitettaisiin se haitari etukäteen. Ehkä yritykset etsivät niitä tyhmiä, jotka eivät tiedä omaa markkina-arvoaan, tekemään työt alihintaan.

Niitäpä juuri. Firmassa mistä lähdin, kollega joka jäi hommiin alemmalla palkalla oli minua kokeneempi. Oli vaan epätoivoisessa asemassa ja pakko hyväksyä tarjous. Se kuulemma ollut käytäntö aina: kun pyydetty lisää palkkaa niin sanottu että tuossa on ovi, sitä voi käyttää. Tulijoita on. Ja ilmeisesti on

Vaikka työn laatu ja muutenkin hyödyllisyys firmalle minulla aivan eri tasoa kuin tällä kollegalla, firman tavoitus oli kasvaa "isoksi". Silloin kannattaa ottaa paskoja tekijöitä pienellä palkalla, jos strategia on volyymissa

Vierailija
64/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla työhaluja on ja pätevyyksiä, mutta antaa olla, jos työnantaja ei halua maksaa palkkaa. Palkatkoon jonkun n e e k e r i n sitten. Ihan sama, mutta älkää sitten ulisko, jos ne hommat menee päin p e r s e t t ä.

Syy löytyy peilistä, sieltä katsoo ahne v a j a k k i. Kokoomuslainen, joka haluaa harrastaa hyväksikäyttöä.

Olet sairas jopa demariksi. Et ansaitse päästä työpaikalle edes ilmaiseksi.

En mä halua tehdä töitä kenellekkään kusipäälle, mä haluan että ne kuolee. Ilmaiseksi ja vahingossa, jossakin onettomuudessa vaikka

Vierailija
65/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä asenne. Tuon asenteen omaavaa työnantajaa en missään nimessä katsoisi. 

Vierailija
66/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne parhaat teille haekaan. IT-alalla ihan normaali osaava jamppa pyytää 7000 €/kk, täyttä etätyötä (myös ulkomailla talvisaikaan) ja muuta hauskaa kuten "bring your own equipment". 

Ja se kannattaa heille maksaa ja antaa kun työpanos ja lisäarvon tuotto sen verran kovaa yritykselle.

Leikintekoa. Ite aikanaan pääsin IT-firmaan sisälle kun mainitsin hakemuksessa, että olin löytänä näiden järjestelmistä haavoittuvuuden, ja jos eivät palkkaa, niin paukautan näiltä hommat nurin. Tämän jälkeen sain käytännössä sanella millä ehdoilla töitä tein. Toki ylimielinen asenne mulla niissä hommissa olikin, mutta ne oli sen ansainneet

Jep, aivan varmasti pääsit joo.

Vierailija
67/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säkö sit et päässy? Harmin paikka:/

Vierailija
68/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säkö sit et päässy? Harmin paikka:/

Ei ole kiristämällä kyllä tullut kokeiltua päästä töihin :)

Vierailija
69/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole kiristämällä kyllä tullut kokeiltua päästä töihin :)"

Kannattaa kokeilla, tykkään siitä ite paljon enemmän, elämässä kun kumminkin on tarkoitus mennä eteenpäin. Harmi jos sun taidot ei vaan riitä

Vierailija
70/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla, tykkään siitä ite paljon enemmän, elämässä kun kumminkin on tarkoitus mennä eteenpäin. Harmi jos sun taidot ei vaan riitä

Anna minulle samoja nappeja kuin itselläsi, niin ehkä minunkin mielikuvitukseni alkaa toimimaan yhtä harhaisesti.

Vierailija
71/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli typerys.  Pätkääkään ei ole totta. 

Vierailija
72/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna minulle samoja nappeja kuin itselläsi, niin ehkä minunkin mielikuvitukseni alkaa toimimaan yhtä harhaisesti.

No noilla hölinöillä et ikinä tuu Keskon vaeastoa pidemmälle pääsemään

Vierailija
73/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen palkkani tutussa firmassa määräaikaisena vuokratyöläisenä oli noin 3500e/ kk vuoro ym. lisineen. Kaksivuorotyö mikä on mielestäni paras. Ihan perus huolto- ja korjaushommaa, ei mitään rakettitiedettä. Tietysti vähemmän kokeneilla oli ehkä eri palkka, en tiedä eikä kiinnosta. Eikä mitään kiirettä yleensä, iltavuoroissa etenkään, oli hyvä hommailla omia juttuja. Minusta 37,5 tunnin viikkotyöaika on ihan ok. Lyhyemmällä työajalla vaan pitäs tehdä samat työt pienemmässä ajassa.

Paha sanoa mikä on oikea palkka kun ei tiedä millainen työ. Jos ihan yksinkertainen hanttihomma niin sitten kolme tonnia on ehkä liikaa.

Vierailija
74/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli todella huono

0/5

Vierailija
75/103 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No noilla hölinöillä et ikinä tuu Keskon vaeastoa pidemmälle pääsemään

Ai oletkin siellä töissä. En ihmettele. Tai oikeastaan olet varmasti työtön.

Vierailija
76/103 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla yritykseistä otetaan yleensä yhteyttä tekijöihin, ei toisinpäin. Ja palkka on myös yleensä ihan muuta kuin 3000€/kk.

Vierailija
77/103 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT-alalla yleistä. Palkka voi olla vaikka sen 6000 EUR ja nelipäiväinen työviikko. Ja tietysti etänä. Parhaimmilla on varaa valita.

Jep, kunnes tekoäly korvaa teidät kaikki.

Vierailija
78/103 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä oli satua.

Vierailija
79/103 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein👍👍 monesti löytyy virolaista ja Baltian maista paljon parempia työntekijöitä, suomalaiset on todella laiskoja.

Jees ja niille ei tarvitse maksaa oikeastaan mitään ja voivat majoittua kaivettuun maakuoppaan, työkaluiksi riittää kivet ja kepit, se on puhdasta voittoa se.

Vierailija
80/103 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan hakenut palkattomaan harjoitteluun? 

Kuuno.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi