Miksi kestovaipat falskaa?
Minulla on pienoinen ongelma kestovaippojen kanssa ja yritänkin nyt saada täältä apua :) Eli nyt toisen lapsen kanssa olemme päättänyt siirtyä kestovaippoihin ja kävin ostamassa imse vimsen kuoria ja imse vimsen sellasia ihanan pehmosia vaippa osia. Olen 2 kertaa pistänyt ne poitsulle ( 5kk ja 10 kg) ja heti on losottanut pissa läpi. En ymmärrä mistä tämä johtuu koska olen taitellut vaipan ihan ohjeiden mukaisesti ja mielestäni kuorikin on ollut napakasti, silti vaan lorisee ohi. Pitäisikö laittaa jotain lisäimua? Jotenkin vaan huolettaa ettei pöksyihin sitten tule " halkoa" joka vaikeuttaa liikkumista. Poitsu meinaan juuri opettelee kääntymään ja liian suuri vaippa ei olisi hyvä juttu. Sain kaupasta erittäin hyvän opastuksen ja katsottiin kaikki kyllä tarkasti...
Olisi kauhean kiva jos joku viisaampi osaisi auttaa, koska kovasti tahtoisimme kestoilla :)
Kommentit (7)
Siis tuleeko pissa ihan läpi vai falskaako vaippa lahkeista? Lisäimu (esim. bambuinen) vaipan etuosassa voisi toimia.
Bumpy-kuoret eivät oikein sopineet likallemme. Vaatteisiin asti ei vuotoja päässyt, mutta kuoria sai yhtä mittaa olla pesemässä maitokakasta. Vaihdettiin sitten merkkiä, nyt on käytössä Modern baby ja Tots Wrap.
Mammukka84:
kävin ostamassa imse vimsen kuoria ja imse vimsen sellasia ihanan pehmosia vaippa osia. Olen 2 kertaa pistänyt ne poitsulle ( 5kk ja 10 kg) ja heti on losottanut pissa läpi. En ymmärrä mistä tämä johtuu koska olen taitellut vaipan ihan ohjeiden mukaisesti ja mielestäni kuorikin on ollut napakasti, silti vaan lorisee ohi. Pitäisikö laittaa jotain lisäimua?
Luonnonmateriaalit vaatii 7-10 pesua imeäkseen kunnolla ihan uusi puuvilla, harso, flanelli tms. ei ime yhtään mitään uutena kun se neste ei edes kerkeä imeytyä kun juoksee pinnalta pois.
Jos olet kymmenen kertaa pessyt ja silti falskaa niin sitten ne ovat joko liian isoja tai aivan väärän mallisia juuri teidän vauvalle :)
Bumpyn kuoret ei pidä kovin montaa tuntia ihan märkää vaippaa, mutta villakuori pitää kauemminkin.
Kaikki vinkit kestovaippailuun löydät kestovaippainfosta http://www.kestovaippainfo.fi/ Siellä on myös vilkas keskustelupalsta :)
kuin Maalaisäiti, että vaippa ei vain ehdi imeä pissaa riittävän nopeasti. Pesaise vaipat vieläpariin kertaan ja heitä myös 90 asteen pesuun ja kokeile auttaisiko se. Me ollaan kyllä noista Bumbyn kuorista tykätty. Villahousut on ihan mukavat myös, tosin vähän paksummat. Ruohonjuuressakin on myynnissä hahtuvalankaa ohjeiden kera, itse tekemällä kokeilulle ei tule paljoa hintaa.
piti vielä lisätä, että ei se isompikaan paketti kyllä yhtään hidasta sitä motorista kehitystä ja kääntymistä. Niin minut kuin siskonikin on aikanaan vaipatettu harsoilla ja hyvin ollaan silti opittu 10-11 kk:n iässä kävelemään. Isompi paketti haittaa yleensä lähinnä vanhempien silmää... :o) Meidän 6 kk:n ikäinen kierii lattialla ja puskee itseään konttausasentoon, vaikka olisi millainen molluska jalkojen välissä....
Millä olet vaipat pessyt? Ethän ole käyttänyt huuhteluainetta? Se nimittäin heikentää imukykyä huomattavasti! Ja Bumpyn kuorien pesuun ei saisi käyttää yli 5% saippuaa sisältävää pesuainetta.
Muuten tulee mieleen samat jutut kuin edellisillä kahdella vastaajalla.
Ja vielä: Meillä on aina ollut iso paketti pojalla haaruksissa ja oppi kääntymään 3kk iässä, konttaamaan n. 6kk ja käveli sujuvasti ilman tukea 10kk iässä. Eli en usko että paketin suuruudella olisi merkitystä liikkumaan oppimiseen (jos ei ole jotain motorisia ongelmia muuten):
Olisiko villahousut parempia? se unohtui tossa kysyä :)