Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestovaipoista " heikoin lenkki"

17.02.2007 |

Moi! Olen aikoinani 7 vuotta sitten esikoisen kanssa vähän ollut sekakäyttäjä eli osa-aikakestoillut, mutta kuten arvata saattaa, niin ajat muuttuu ja olen aika pihalla kuvioista lievästi sanottuna.

Nyt olen hyvän tovin tuijotellut nettiä ja päättänyt, että hankin 3 aio/taskuvaippaa ja 3 kuorivaippaa kertakäyttövaippojen ohelle. Nyt molemmissa kategorioissa on 4 vaippaa, joten heitä heikoin lenkki pois molemmista, niin helpotat elämääni kovasti. Absoluuttista totuutta ei tietty löydy mistään ja mistäs sen tietää, että minkä rakenteinen vauva onkaan ja siksikin haluan kolme erilaista kummastakin sortista, mutta kerro ihmeessä, että minkä jätän seuraavista nelikoista pois (pelkään että ne on nuo kotimaiset, mut jos on, niin sitten on).

3 aio- tai taskuvaippaa seuraavista:

¿ Fuzzy Bunz taskuvaippa

¿ Popolino Superfix

¿ Kushies

¿ Mollavauva

Kuorivaipat 3 seuraavista:

¿ Bumby

¿ Modern Baby

¿ Popo Wrap

¿ Mollavauva

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti kyselen että mainaatko käyttää noitten kuorivaippojen kanssa sitten harsoa tms.?

Kun siis jos noi ylimmäiset on kaikki all-in oneja niin eihän niihin tarvita kuoria...

Meillä ei ole käytetty noita all in oneja oikeastaan ollenkaan koska ne kuivuu hitaasti ja on usein niin paksuja että musta tuntui siltä kun ne ei peseentyny kunnolla vaikka oli lisähuuhtelut ja kaikki :/

Mollavauva on hyvä kotimainen merkki.

Fuzzi on suosittu mutta mä en tykännyt siitä meidän pojalla. Hankala malli.

Nepparit kamala kiinnittää madolle joka luikertelee karkuun. Jos taas nepparit on valmiiksi kiinni niin että vetää housunmallisesti jalkaan niin ne on pakko olla niin löysällä että jalkaan vedettyä niitä tarttee kiristää.

Tosta supeffixistä mulla ei ole kokemusta.

Suosittelen kuitenkin sisätäyttövaippoja ja harsoja imuksi.

Tai jos haluat " helpomman" ratkaisun niin vaikka sisävaippoja ja muutamat kuoret.

Villahousut ja parit pul kuoret...ja vaikka igu, hilivinksis ja lempiset.

Sitten on vielä se koko vaippaiän uusi taskuvaippa. Bum genius(?)

Ne on yli 20¿kpl mutta jos tosiaan menee koko vaippaiän niin ei ole paha.

Ai niin , veikeillä vekaroilla M kokoinen vaippa on suunniteltu niin että menee tosi pitkään. olisko ollut 7kg-14 tai 15kg.

Niitä saa ainakin

www.iloinenelefantti.com

Vierailija
2/3 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse ostaisi taskuvaippoja ollenkaan, koska menevät niin nopeasti pieneksi. Alkuun käyttäisin ihan harsoja pul-kuorilla tai sisätäyttövaippoja (joihin imuksi harso) ja pul-kuori tai hahtuvahousut. Varsinkin yöllä kun imua tarvitaan enemmän ja vaippa on pidempään päällä, tykkään noista sisätäyttövaipoista ja hahtuvista. Paketti on vähän iso pienellä, mutta ei se vauva siitä pahastu! Pul-kuorista meillä on tykätty Bumbyista ja Popolineista sekä Muksuista, joka on kotimainen.

Taskuvaipat ja all-in-onet on hyvin eri mallisia enkä suosittele niitä ostettavan kerralla kovin suurta läjää, koska kaikki mallit eivät sovi kaikille lapsille. Mainitsemistasi taskuista meillä on ollut käytössä Fuzzit, all-in-oneja ei ollenkaan. Muksuillla on myös mukavat taskut, joista on vain kaksi kokoa 5-10 kg ja 10-15 kg eli ovat aika pitkäikäisiä käyttää. Meidän 6kk ja 8,5 kg pullukkareitisellä tytöllä on tällä hetkellä käytössä molempia kokoja. Näitä saa muuten ihan Prismasta nykyään.

Esim. kestovaippainfon kirppikseltä voi tehdä löytöjä ja kokeilla erilaisista vaipoista se omalle vauvalle sopivin suhteellisen edukkaasti! Siellä on myös tietokanta, josta löytyy kaikki Suomessa myytävät vaipat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kovasti. Tarkoitus oli siis kokeilla, että mikä on meidän juttu, niin osaa sitten seuraavassa koossa tilata niitä meille parhaiten sopivia. Nyt tein tilauksen ja se oli tämmöinen lopulta:

aiot:

popolino superfix

kushies

taskut:

fuzzi bunz

muksu

kuoret:

bumpy

popo wrap

Popolinon sideharsoja

Imse vimsen kuivaliinoja

MOEn kuivaliinoja.

Niin ja sitten ostin jonkun imun muksuun vielä.

Noilla mennään alkuunsa ja myyn pois sitten ne, jotka ei meille sovi ja sitten tilaan lisää niistä mistä tykätään. Kai se selviää vähän vauvankin mukaan, että mitkä sopii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä