Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on tärkeää oman elämän kannalta asua ja matkustella ulkomailla?

Vierailija
27.10.2024 |

Kerro!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntee eläneensä täydempää elämää kun on ns. kiertänyt muutakin kuin tahkoa. Kun vertaa elämäänsä huonompiosaisiin paikalleen jämähtäneisiin ihmisiin, se hivelee itsetuntoa tavalla, jonka voi aistia ihan fyysisenä mielihyvänä.

Vierailija
22/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt Ranskassa kulkurina pari vuotta,ja Espanjassa sitten jo ihan asunutkin kolme vuotta.

Kyllä siinä ajassa jo yhtä jos toista ehti näkemään ja muistissa muistoina ja   tunnelmina mielessä säilyy.

Olin tuolloin, tuona ajanjaksona siis , 24-29  vuotias.

Nyt olen jo 40 , ja elelen mieluiten Suomessa. Omassa omakotitalossani.

Ranskan ja espanjan kielten tuntemuksestani on minulle silti päivittäin hyötyä esim. netissä (tapaan toki toisinaan täällä Imatrallakin ihmisiä noilta kielialueilta) 

Positiivisena pidän sitä että esim. netissä en sentään ole, ulkomaisista kielistä,  pelkästään englannin kielisen tiedotuksen, uutisoinnin ja viihteen varassa ja siihen kielten  ymmärtämiseni takia ja kautta rajoitettu.

Ulkomailla asuessa eniten oppii maan kieltä, kun ei ketään  suomalaisia puhekumppaneita ole mailla halmeilla ja joutuu täysin vaan itsenäisesti pärjäämään maassa sen kielellä.

Eli: 'maassa maan tavalla'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän kaikki tuppukylälle jääneet ole jo alkoholisteja 20-vuotiaana, kun virikkeitä ei ole ja ihmissuhteet nolla. 

Vierailija
24/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut viidessä maassa ja matkustanut melkein 50 eri maassa. Uskon että olen ihan eri ihminen kuin jos olisin viettänyt elämäni samoilla nurkilla kuin missä synnyin. Asuminen ja matkustus ulkomailla on avartanut mieltä todella paljon ja arvostan Suomea vielä enemmän kuin aiemmin.

Vierailija
25/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eiköhän kaikki tuppukylälle jääneet ole jo alkoholisteja 20-vuotiaana, kun virikkeitä ei ole ja ihmissuhteet nolla. 

Kyllä siinä on suudeltu jo haulikkoa siihen mennessä, kun ei paremmasta tiedetä.

Vierailija
26/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se matkustaminenkin ja ulkomailla asuminen oma kuplansa. Asioiden prosessoiminen avartaa, ei niinkään kokemukset.

Vierailija
27/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse asunut ulkomailla, matkustellut olen kyllä pikkuisen.

Pääsee näkemään mielenkiintoisia paikkoja ja saa joitakin pysäyttäviäkin kokemuksia.

Vierailija
28/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu ja lukeminen tekevät ahdasmielisiksi ja kapeakatseisiksi, ainakin jos katsoo suomalaisia naisia.

Vierailija
29/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut viidessä maassa ja matkustanut melkein 50 eri maassa. Uskon että olen ihan eri ihminen kuin jos olisin viettänyt elämäni samoilla nurkilla kuin missä synnyin. Asuminen ja matkustus ulkomailla on avartanut mieltä todella paljon ja arvostan Suomea vielä enemmän kuin aiemmin.

Oot sitten just pahimman luokan juntti ja patriootti.

Vierailija
30/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudet kokemukset

Kielitaidon kehittäminen

Seikkailu ja muut aktiviteetit

Historialliset nähtävyydet

Erilainen luonto ja kauniit maisemat

Rentoutuminen

Lämmin sää

Konsertit, festarit ja muut tapahtumat

Todentotta.

t.setämies,pattayaa vuodesta 2004 

Vierailija
31/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se avaa ainakin silmät sille, miten helposti Suomessa saa vain olla, ja valtio maksaa. Muualla kun joutuu oman elämän eteen tekemään jotain.

Vierailija
32/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla. Matkustelen pääasiassa tässä maassa, jossa on paljon nähtävää, ja naapurimaissa. Autolla ja junalla. Jaa onko törkeää? No ei toki elintärkeää, mutta kivahan se on joskus lähteä katsomaan jotain paikkaa. 

Vierailija
33/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla. Matkustelen pääasiassa tässä maassa, jossa on paljon nähtävää, ja naapurimaissa. Autolla ja junalla. Jaa onko törkeää? No ei toki elintärkeää, mutta kivahan se on joskus lähteä katsomaan jotain paikkaa. 

Siis ei törkeää vaan tärkeää :)

Vierailija
34/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla suvaitsevainen ja sivistynyt matkustamattakin. Itseään voi kehittää monella tavalla. Mutta osa jämähtää henkisesti jo nuorena. Yhtä ainoaa totuutta ja tietoa ei ole kenelläkään, joten ollaan avoimin mielin.

Vierailija
35/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudet kokemukset

Kielitaidon kehittäminen

Seikkailu ja muut aktiviteetit

Historialliset nähtävyydet

Erilainen luonto ja kauniit maisemat