Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on tärkeää oman elämän kannalta asua ja matkustella ulkomailla?

Vierailija
27.10.2024 |

Kerro!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nuo tehnyt. Halusin nuorena  vain kokemuksen, millaista on asus ulkomailla. Rutinoituminen oli nuorena kauhistus. Sain sen, eikä se ole enää näin vanhana tärkeää. 

Mitä matkustamiseen tulee, niin sitä vain haluaa jotain muuta kuin sitä samaa 365vpäivää vuodessa. 

Vierailija
2/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaiset ole mitenkään tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl ne on!!t. kolmessa eri maassa asunut ja Suomi neljäs maa.

Vierailija
4/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on kahdenlaisia: toiset haluavat vaihtelua, toiset ei. Ensimmäisille se on tärkeää, jälkimmäisille ei.

Vierailija
5/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tai ymmärrä. Sen verran mitä olen itse matkustellut, olin paikallisille kuriositeetti ja oli muutenkin höhlä olo, että mitä tässä nyt oikein tekee

Vierailija
6/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mieleen mitään syytä, miksi minun, kenenkään tutun tai perheenjäsenen olisi pitänyt asua tai matkustella ulkomailla. Itse olen ollut joskus vähän aikaa töissä Suomen ulkopuolella, mutta en ole havainnut sillä mitään erityisempää merkitystä kuin millä tahansa muulla työpaikalla.

Vierailija
7/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uusien asioiden kokeminen ja näkeminen tekee elämästä kiinnostavampaa ja hauskempaa 😊 

Vierailija
8/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan vuosia työmatkoja jotka kestivät muutaman viikon kerrallaan. Viidestä kymmeneen matkaa vuodessa. Jäi mukavat muistot paikoista ja ihmisistä.

Vierailija
9/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai aika paljon siitä, mitä sun oma elämä on ja millaiseksi sen haluat muodostuvan.

Itsellä pääsyy lähteä ulkomaille oli aikanaan se, että halusin tutkijanuran ja tiesin, että tiettyjä parempia rahoituksia ja käytönnössä vakituista työsuhdetta ei voi saada, ellei ole ensin ollut ollut paria vuotta parissa eri paikassa ulkomailla. Opin toki myös paljon ja kasvoin noiden vuosien aikana, mitta kaipa ne samat asiat olisi jokin kokemus kotimaassakin voinut opettaa - nyt vain sain sen opin varmemmin ja nopeammin. Ja todennäköisesti miellyttävämmässä muodossa, kun siihen ei tarvittu mitään oikeasti raskasta ja ikävää elämänkokemusta. Niiden sitten aikanaan tullessa vastaan olin tämän ansiosta jo valmiimpi ja pääsin siksi ehkä helpommallakin.

Vierailija
10/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan pelkästään Suomen pitkät, kylmät talvet ovat hyvä syy matkustella. Ihana päästä pois räntäsateesta auringon lämpöön.

Vierailija
11/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin matkustella aiemmin, loma tuntui lomalta. Nyt en ole työelämässä, ei kiinnosta yhtään. Mutta en ole kokenut sitä tärkeäksi. Toki eri kulttuureihin tutustuminen avartaa elämänkatsomusta. Asustelen kyllä osittain toisessa maassa. Se on tärkeää, koska mies asuu siellä. En kuitenkaan aio muuttaa sinne.

Vierailija
12/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi että se on yleisellä tasolla tärkeää jokaiselle, varsinkin jos ei ole kiinnostusta. Jos yksilöstä vähänkin tuntuu siltä että voisi kiinnostaa, niin sitten kannattaa kokeilla, sillä vain kokeilemalla tietää tykkääkö vai ei. Parempi kokeilla kuin päätyä loputtomaan jossitteluun tai "sittenkun"-toisteluun. Usein myös kuulee suomalaisten vähättelevän ja haukkuvan Suomea, "ulkomailla kaikki on paremmin" ja uhitellaan ulkomaille muutolla... silloin kannattaa ilman muuta muuttaa ulkomaille! Ulkomailla asuessa Suomen hyvät ja huonot puolet selkeytyvät itselle, voi esimerkiksi huomata että arvostaa Suomen luontoa tai vuodenaikoja vaikka sen aiemmin on ottanut itsestäänselvyytenä. Ulkomailla asuminen on mahdollisuus oppia itsestään sellaista, mitä ei välttämättä tutussa ympäristössä oppisi.

Vierailija
13/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet kokemukset

Kielitaidon kehittäminen

Seikkailu ja muut aktiviteetit

Historialliset nähtävyydet

Erilainen luonto ja kauniit maisemat

Rentoutuminen

Lämmin sää

Konsertit, festarit ja muut tapahtumat

Vierailija
14/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaa alkaa kelpaamaan taas paremmin kun on tehnyt muutaman työkeikan hattivattiloihin. Kyllä, Suomessakin monet asiat ovat päin p..rsettä, mutta muualla näkee miten paljon enemmän ne voivat olla sitä jatkossa.

Mediasta saa eri kuvan monesta maasta, kuin itse paikan päällä käymällä ja varsinkin siellä töitä tekemällä.

Vierailija
15/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on extremististä seikkailua, mutta se on yleensä vaikeaa koska kaikkialla sinä olet se turistipossu jolta halutaan rahat pois ja kaikki samaa viihdettä ruokaa ja paskaa ja rantapaskaa ja kulttuurimatkat on paskaa varsinkin museot ja teatterit.

pahin kaikista paikoista on Gambia, tosin sieltä sai 1 eurolla ison pullon hedelmäviskiä, se oli aika hyvää.,

Vierailija
16/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a.

Itse muutin ulkomaille kolmisenkymmentä vuotta sitten, silloin kun edellinen  lama puuhattiin Suomeen.  Ja tuhannen kertaa olen itseäni siitä siunannut ja kiittänyt!

Synnytin lapseni tänne missä on tulevaisuus, molemmat saavat kouluttautua niin pitkälle kuin päätä ja halua riittää.

Ei tarvitse tuskailla tukien leikkauksia, sellaisten varassa emme täällä ole eläneet emmekä elä. 

Painajainen olis muuttaa takaisin Suomeen. Ei koskaan.

Itselleni merkitsee kyllä vatavan paljon että mitään huolta jokapäiväisestä leivästä ei ole.  On oma katto pään päällä josta kukaan ei pysty häätämään.  Tulojamme ja menojamme ei kukaan kyttää. 

Nyt Suomi on taas lamassa.  Hallituksessa riehuu joku hullulauma.  Kovastipa houkuttelisi asumaan siellä!

Vierailija
17/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ollut tärkeää nähdä millaista oman kuplan ulkopuolella on. Lisäksi tykkään kauniista maisemista ja nähtävyyksistä. Suomen oloja ja elämää pystyy paremmin peilaamaan muihin maihin, kun on itse nähnyt muutakin kuin kotinurkat. Töihin en ulkomaille lähtisi, lomamatkat riittää.

Vierailija
18/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ihmiset jotka asuu koko elämäsä jossain tuppukylässä, kaikkien pitäisi nähdä maailmaa. Se avartaa. Täältä muualta katsottuna suomen touhu näyttää päivä päivältä kamalammalta. Mitään hinkua ei ole palata, kesällä voin tulla käymään ja huomaan taas että ihana päästä pois.

Vierailija
19/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydellisistä syistä elintärkeää!

Suomessa olen 7-8kk vuodesta kotini vanki; tuuli, sade ja kylmyys pahentaa kipujani. Pelkään liukastumista. Käyn vain kaupassa ja yritän siedättää itseäni 1xviikossa avannossa mutta muuten 4 seinän sisällä. Voi vaan kuvitella mitä se tekee kunnolle ja liikkuvuudelle, päästä puhumattakaan!?

Lämpimässä pystyn liikkumaan hyvin teen 3-5km lenkkejä päivittäin, saan valoa, lämpöä, happea jne. Asun osittain ulkomailla ja vain muutamana yönä tammikuussa menee 1-2 astetta pakkaselle. Päivisin aina plussalla ja auringossa yli +10.

Olen aina matkustellut paljon myös työn puolesta ja sanut kokea hienoja asioita, olen kiitollinen niistä ja toivon että pystyn matkustamaan vielä useita vuosia!

n64v

Vierailija
20/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielet ja kulttuurit kiinnostavat. Ura vei. Nuorena oli jano kokea kaikenlaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän