Jos sinulla ei ole lastenlapsia ja jotkut samanikäiset tuttavat utelevat asiasta, niin miten vastaat?
Esim. minulla on 2 sisarusta. Meillä kolmella kenelläkään ei ole lapsia. Veljeni on psyykkisesti hyvin sairas eikä ole puhunt vieraille ihmisille sanaakaan 20 vuoteen. Häneltä lienee turha lapsia odotella.
Siskokin on kohta 35-vuotias eikä lapsia. Muutamalle lapselle on äitipuoli.
Minulle koko naissukupuoli on jäänyt vieraaksi asiaksi elämäni aikana. Ne kerrat, kun olen ollut työajan ulkopuolella tekemissä vastakkaisen sukupuolen kanssa, lasketaan yhden käden sormilla. En tiedä mitä jutella, sanoa tai puhua. Työelämässä pärjään kyllä. Mahdollisesti olen itsekin kirjolla, mutta ei se diagnoosi muuta mitään.
Joten meiltä sisaruksilta omien, yli 70-vuotiaiden vanhempien on turha odotella lastenlapsia.
Meillä on kyllä sukulaisia, joille lastenlapset ovat itsestäänselvyys. En tiedä ovatko miten törppöjä ja utelevatko asioista meidän vanhemmilta suoraan vai osaavatko olla hienotunteisia.
M40
Kommentit (23)
Tekee kolme lasta eikä saa edes yhtä lapsenlasta, surullista.
Vierailija kirjoitti:
Tekee kolme lasta eikä saa edes yhtä lapsenlasta, surullista.
Juuri tuommoista kaakatusta ja kerskailua on joissakin piireissä. Sitten joku ahdasmielinen alkaa usein jankuttamaan "noh miksei ole, lapsethan on elämän suola".
Yleensä asiaan liittyy alhainen koulutustaso.
Minulla on tasan yksi lapsenlapsi ja enempää ei tule. Se on tehty varsin selkeästi tiedoksi, ja se on aikuisten lasteni päätös. Pojalla poika, tyttärellä ei lapsia. Asia sopii minulle vallan mainiosti.
Jos joku kysyy, sanon sen kysyjälle. En tiedä mitä he sillä tiedolla tekevät mutta eipä tuo ketään vahingoita vaikka sen sanonkin. Kaikenlaista kaakatusta saattaa kuulua, mutta kaakattakoot kuka kaakattaa.