APUA!!! VAUVA EI JUO MITÄÄN!!
Vauva on 9kk ja jouduin lopettamaan imetyksen oman lääkitykseni takia. Vauva ei ole koskaan oikein osannut juoda pullosta tai nokkamukista. Ruokaa syö ihan hyvin. Nyt vauva on ollut siis jo tiistaista asti TÄYSIN juomatta, tipan tippaa vettä tai korviketta ei ole suostunut juomaan! Kääntää siis pään pois ja huutaa. Neuvolasta sanottiin vaan että "kyllä se juo kun on jano", luulisi nyt että 4 päivässä tulisi jano!
Auttakaa oikeasti, millä saan vauvani juomaan?? Ostin jo apteekista ruiskun jolla olen koittanut laittaa vettä tai korviketta vauvan suuhun, ehkä 20 ml juo sillä tavalla ja sitten alkaa huuto.
Kommentit (44)
Jos aukile on kuopalla, niin sitten pitää kiiren vilkkaa mennä päivystykseen ja lapsi tiputukseen. Vauvasi on kuivumassa.
niin että sai itse pitää sitä kädessä...
Jep, varasin tälle päivälle lääkärin kun vaippaan oli yöllä tullut pissanmukana jotain punaista väriä! En osaa sanoa että oliko verta tai jotain muuta...enemmän oranssinväristä kuin ihan veren väristä. Mutta lääkäriin kuitenkin uudestaan.
Kävimme eilenkin lääkärissä, mutta lääkäri oli kyllä hieman omituinen, ei kokeillut aukiletta, ihoa, tai suun limakalvoja ollenkaan. Sanoi vain, että vauvani voi olla vielä viikonkin juomatta. Sain tivata kunnolla että hän kertoi kuinka paljon 7,5 kg lapsi tarvitsee nestettä (oli lastenlääkäri). Tarvitsee kuulemma noin 11 dl vuorokaudessa !!! No me ei olla saatu ruuan lisäksi kuin 20 ml !!
Sitten se sanoi, että jos ruokaa menee hyvin niin 5 dl nestettä riittää, mutta kun emme saa sitäkään menemään.
Nyt mennään omalle yksityiselle lääkärille, joka on hoitanut poikaamme allergia-asioissa ennenkin.
Raportoin myöhemmin hänen diagnoosinsa, jos siitä on vain apua muille samojen kysymysten tuskastuneille äideille.
Kokeilen tuota pillijuttuakin vielä.
oletko kokeillut tetrasta pillin kanssa. Kun saat pillin suuhun lapsi saattaa oppia imemään siitä, kuin itsekseen. Tökkäät pillin suoraan korvikepurkkiin ja itse puristat pikkasen/varovasti kyljestä.
t. 5 lapsen äiti