Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että eräs nainen tuntuu vihaavan mua työpaikallani?

Vierailija
26.10.2024 |

Ollaan kyllä ihan "eri maata" eli itse olen ujo, hiljainen, en laittaudu, olen vähän "nukkavieru". Hän usein laittautuu, meikkaa, on puhelias ja tiedän että on somessa. Olen koettanut olla hänelle ystävällinen, mutta hänen silmistä paistaa viha kun hän puhuu minulle. Kateellisuutta tuskin myöskään koska hän on itsekin melko nätti/kaunis. Usein hän on myös suoraan poistunut paikalta, kun minä olen tullut paikalle. 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vihaavan? Ei hemmetti. Luulo ei ole tiedon väärtti.

Kyllä ihmisestä aistii melkein heti, tykkääkö vai vihaako se sinua

Millä tavalla olet varmistunut näiden havaintojesi totuudenmukaisuudesta?

No just esim tuo ettei koskaan puhu mionulle, ja poistuu paikalta. Vastaukset ovat outoja ja tympeitä, vain minulle mutta ei muille. 

Vierailija
22/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja piisaa työpaikoilla. Mua kanssa yksi duunikaveri mulkoilee vihaisena. Oon päätellyt, että hänellä päässä viiraa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla olet varmistunut näiden havaintojesi totuudenmukaisuudesta?

No just esim tuo ettei koskaan puhu mionulle, ja poistuu paikalta. Vastaukset ovat outoja ja tympeitä, vain minulle mutta ei muille. 

Ei koskaan puhu, mutta vastaukset ovat outoja ja tympeitä. Viittomallako hän vastaa?

Vierailija
24/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haiset pahalle ja hän on hajuyliherkkä.

Vierailija
25/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kuvittelet koko jutun. Ehkä et itse pidä hänestä ja projisoit tunteen? 

Vierailija
26/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole tekemisissä, jos silmistä paistaa viha. Anna olla rauhassa. Juoko alkoholia tai ei jaksa kaikkia? Älä yritä miellyttää sitä. Ehkä on työkiireitä. Jos on pakko puhua, sitten, ehkä joku muu hoitaa asian.

Vierailija
27/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tykkäämisen vastakohta ole viha. Viha on rakkauden vastakohta. Ihmisistä joko tykkää tai ei tykkää, tai on ihan neutraali suhtautuminen. Ei kukaan ketään vihaa jos ei oikeasti ole joku voimakas syy, vaikka että joku ihminen on lyönyt sun lasta tai potkinut sun koiraa. 

Vierailija
28/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko oikeasti, että me täällä ruutujen takana voidaan se syy hänen silmistään paistavaan vihaansa tietää??? 

Vierailija
29/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä jotkut ihmiset inhoavat joitakin luonnostaan ja se näkyy silmistä sekä muusta käytöksestä. Mitään rationaalista syytä inholle tai vihalle ei välttämättä edes tarvita.

Ei tuollaisista vihakummajaisista tarvitse välittää, eikä varsinkaan mieltä pahoittaa, vaan ignoroida täysin. Ei siis missään tapauksessa kannata yrittää voitta heitä puolelleen kohteliaisuudella, eikä myöskään lähteä mukaan mihinkään haastamiseen tai ilmeilyyn, mikä ei johda mihinkään järkevään. (Ellei fyysistä koskemattomuutta loukata, jolloin tietenkin pitää puolustaa itseään päättäväisesti)

Vihaajia kannattaa kohdella viileästi kuin ilmaa, sillä niistä pääsee. 

Vierailija
30/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten ilme voi näyttää töykeältä, vaikkei tarkoittaisikaan. Oletko aivan varma että vihaa, ja miksi? Sehän on hänen ongelmansa. Voi olla kateellinen jostain? Ei kannata provosoida. Olet kuin ennenkin, et kiinnitä häneen mitään erityistä huomiota, teet vain työsi ja seurustele sellaisten kanssa, joiden kanssa kemiat toimii. Ei kannata heittää bensaa liekkeihin, eli ärsyttää ainakaan 

Vierailija
31/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vihaa, joidenkin kemiat ei vaan pelaa keskenään

Vierailija
32/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vähättelijöille sanoisin, että asettakaa itsenne ap:n tilalle ja miettikää miltä tuntuisi. 

Kyllä sen aistii, kun joku vihaa ja käyttäytyy ylimielisesti työpaikalla.  Asian tuskaisuutta lisää se, että tuntee olevansa ainut  joka on tuon käytöksen kohteena ja muita kohtaan käytös on normaalia työpaikkakäytöstä.

Ensinnäkin, kellään ei ole oikeutta käyttäytyä toista kohtaan huonosti työpaikalla. Esihenkilän tehtävä on puuttua siihen , sen edellyttää jo ihan yksinkertaisesti työturvallisuuslaki. 

Ap: lle sanoisin että voimia. Yritä puhua asiasta esihenkilöllesi, hänen pitäisi asiasta selvittää.

Tämä asia koskettaa itseäni par aikaa, koska lähipiirissä on nuori työntekijä, joka saa vanhemmalta kollegaltaan juuri samanlaista kohtelua. Yksinkertaisesti on niin kateellinen nuoren saamasta positiivisesta huomiosta. Esihenkilön kommentti on, että se nyt vaan on sellainen.  Tämä vanhempi työkaveri, niin kuin ei ap:n kiusaajakaan, taida tajuta sitä,  että jonain päivänä nuori kollega jolla on vielä kaikki mahdollisuudet edessä, voikin olla esihenkilönään ja mites sitten suu pannaan...

Vierailija
33/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tykkäämisen vastakohta ole viha. Viha on rakkauden vastakohta. Ihmisistä joko tykkää tai ei tykkää, tai on ihan neutraali suhtautuminen. Ei kukaan ketään vihaa jos ei oikeasti ole joku voimakas syy, vaikka että joku ihminen on lyönyt sun lasta tai potkinut sun koiraa. 

Kuule kyllä niitäkin on työelämässä tullut vastaan, jotka ei paljoa tarvitse siihen, että alkaa vihata, riittää yksi hänen mielestään väärä sana. Joistain näkee, että ikään vihaavat jo valmiiksi, että koko olemuksesi herättää jotain todella negaa siinä ihmisessä. Katselee päästä varpaisiin, ei vastaa kysymyksiin tai vastaa aina ja kaikkeen kielteisesti, pimittää tietoa, on mahdollisimman hankala jne. Ja aina se ei ole henkilökohtaistakaan, vaan esim. sellainen vanhempi lähellä eläkeikää oleva naisihminen voi olla todella kärttyisä ja vihainen ihan kaikille.

Vierailija
34/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolla ääni ja suu on kysykää näin sanoo Herra,älä siis vaikene.

Vierailija
35/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen ja olen myös ollu ihan lapsesta asti ujo. mutta itse meikkaan ja laittaudun todella paljon ja olen niin ujo että jännitän sosiaalisia tilanteita, mulla ilmeisesti on sentakia tympeä/vihainen katse tai olen koittanut etsiä syitä miksi olen eräältä naiselta saanut tuollaista samalaista näkyvää toksista käytöstä. Tämä nainen ei itse meikkaa.

Vierailija
36/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät ilmaisua "olen koettanut olla ystävällinen hänelle". Voisiko olla, että hän vaistoaa sen, että yrittämällä yrität olla häntä kohtaan ystävällinen ja häntä ärsyttää se? Mietin myös, miksi nimenomaan koitat olla hänelle ystävällinen. Onko sittenkin niin, että et oikeastaan pidä työkaveristasi mutta yrität peittää sen? Hän vaistoaa sen sinusta, jos asia on näin ja sen takia lähtee sinun tullessasi pois paikalta eikä vaivaudu kätkemään tympääntyneisyyttään.

Aloituksessasi on aika niukasti tietoa ja siksi on helppo takertua yksittäisiin sanoihin ja ilmaisuihin. Mutta tässä on yksi mahdollinen selitys sille, miksi hän vaikuttaisi inhoavan sinua.

Vierailija
37/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytät ilmaisua "olen koettanut olla ystävällinen hänelle". Voisiko olla, että hän vaistoaa sen, että yrittämällä yrität olla häntä kohtaan ystävällinen ja häntä ärsyttää se? Mietin myös, miksi nimenomaan koitat olla hänelle ystävällinen. Onko sittenkin niin, että et oikeastaan pidä työkaveristasi mutta yrität peittää sen? Hän vaistoaa sen sinusta, jos asia on näin ja sen takia lähtee sinun tullessasi pois paikalta eikä vaivaudu kätkemään tympääntyneisyyttään.

Aloituksessasi on aika niukasti tietoa ja siksi on helppo takertua yksittäisiin sanoihin ja ilmaisuihin. Mutta tässä on yksi mahdollinen selitys sille, miksi hän vaikuttaisi inhoavan sinua.

Tarkoitin tuolla että vaikka hänen vastaukset on olleet tympeitä, olen ollut aina ystävällinen. 

Vierailija
38/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin nyt kenkä puristaa,harvinainen tapaus että joku voi vihata yksittäistä ihmistä ilman syytä vai onko tässä joku mutu?

Vierailija
39/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikana eräs tyttö sanoi ryhmäkeskustelussa jotenkin näin: "Ei se haittaa, että Marja (siis minä) ei pidä minusta, en minäkään pidä Marjasta." Katsoin häntä ällistyneenä ja sitten sanoin, että en ole koskaan edes ajatellut, pidänkö sinusta vai en, mutta ei minulla ole mitään sinua vastaan. Tämän jälkeen olimme ihan hyvissä väleissä, mutta en vieläkään tiedä, mistä hän oli saanut päähänsä etten pitänyt hänestä.

Ehkä tiedän välillänne on tapahtunut jotain samanlaista? Jompikumpi on alun perin tulkinnut jonkin pikkuasian ihan väärin ja alkanut kuvitella, että olette jotenkin vihamielisissä väleissä. Kannattaisi nostaa kissa pöydälle ja puhua asiat selväksi.

Vierailija
40/53 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisetko epämiellyttävälle? Monet eivät voi sietää huonoa hygieniaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi