Mistä johtuu että eräs nainen tuntuu vihaavan mua työpaikallani?
Ollaan kyllä ihan "eri maata" eli itse olen ujo, hiljainen, en laittaudu, olen vähän "nukkavieru". Hän usein laittautuu, meikkaa, on puhelias ja tiedän että on somessa. Olen koettanut olla hänelle ystävällinen, mutta hänen silmistä paistaa viha kun hän puhuu minulle. Kateellisuutta tuskin myöskään koska hän on itsekin melko nätti/kaunis. Usein hän on myös suoraan poistunut paikalta, kun minä olen tullut paikalle.
Kommentit (53)
Hänessä on jotain samaa kuin henkilössä, joka kiusasi sinua peruskouluaikanasi, ja tämä trauma saa sinun alitajuntasi ajattelemaan, että tämä ihminen työpaikallasi on "samanlainen".
Tiedätkö, suurimmalle osalle ihmisistä olet yhdentekevä, osa pitää sinusta ja pieni osa ei pidä.
Tuskin kukaan vihaa jos et ole antanut vihaan aihetta. Viha on niin voimakas tunne että ei se kyllä tyhjästä synny.
On täysin normaalia että joku ihminen vain ei miellytä. Harva sitä alkaa itse tykönään miettiä että "hmmm, miksikähän en pidä tuosta ihmisestä". Sinussa on vain jotain joka ehkä muistuttaa sinussa jostain epämiellyttävästä, jokin puhetavassasi, äänessäsi, käyttäytymisessäsi, missä tahansa,
Pidätkö itse kaikista? En kyllä usko.
Miksi juuri sen yhden työkaverin antipatia sinua niin paljon ajatteluttaa? Etkö pysty olla ajattelematta asiaa, keskittyä muihin ja työhösi. Miski juuri sen ihmisen pitäminen ja pitämättömyys on niin tärkeää?
Ja voithan kysyä häneltä! Voit sanoa että hei kuule, minusta tuntuu etten pidä minusta, osaatko sanoa miski? Ehkä pääset puheyhteyteen ja huomaat että kaikki on vain omasta päästäsi.
Kun on elämänkokemusta, niin sanoisin että lähes jokaisella työpaikalla, jossa on enemmän kuin kymmenen henkilöä töissä, löytyy vähintään yksi persoonallisuushäiriöinen nokittaja. Ei kyllä työnantajienkaan unelma ole epätasapainoinen ongelmien etsijä, joka hajottaa työyhteisöä epäolennaisilla asioilla. Jätä omaan arvoonsa. Epäasiallinen käytös työpaikalla on törkeää, mutta ikävää todellisuutta.
On eri asia olla tykkäämättä toisesta kuin huono käytös. Vaikka ei toisesta pitäisikään, se ei silti anna oikeutettu olla ilkeä tai epäkohtelias tai osoittaa toiselle suoraa vihamielisyyttä.
Pitäisi edes sen verran olla käytöstapoja työpaikalla!
No millainen muuten itse olet kuin ujo?
Ehkä joku piirre, olemus, ominaisuus tai vaikutema sinussa ylipäätään triggeröi häntä liityen omaan elämäänsä, menneisyyteensä ja johonkin toiseen ihmiseen, josta hänellä on ikäviä kokemuksia. Eihän tuo reilua olisi.
Ihmiset ärsyyntyvät yleisesti ottaen ns. ilman syytä myös sellaisista piirteistä ja asioista toisissa ihmisissä ja heidän elämissään, mitä itse torjuvat itsessään.
Esim. jos joku uskaltaa olla herkkä ja haavoittuva, niin sellainen, joka on myös oikeasti sisältä hyvinkin herkkä, mutta on oppinut siihen, ettei saisi olla, eikä sitä saa näyttää ja pitää olla vahva ja reipas aina, niin voi äsyyntyä tällaisen herkkyytensä näyttävän ihmisen kohdatessaan.
Vierailija kirjoitti:
"Silmistä paistaa viha". Höpö, höpö, mistä tunteet muka näkee silmistä. Oletko ollut itse kateellinen / ilkeä hänelle ja olet muka hänestä näkevinäsi omat ilkeät tunteesi.
Jaa, no kyllähän ihmisen tunteet usein ihan hyvin näkyy suoraan sanomattakin. Tuo "silmistä" tarkoittaa tietenkin yleensä kasvoista, kasvonilmeistä ja tavasta kuinka katsoo, muista pienistä eleistä samalla. Aloituksessa mainittiin muukin käytös. Kokonaisuudesta kyse siis.
Ettekö te muka yleensä ymmärrä, jos joku katsoo vihaisesti tai ei tykkää? Voihan sitä joskus tulkita väärinkin, mutta kyllähän sanattomalla viestinnällä on iso osuus ihmisen kaikesta viestinnästä. Itse asiassa kaikesta viestinnästä jopa valtaosa on sanatonta. Kaikki osaavat lukea toisia ihmisiä ilmeistä, eleistä ja muusta käytöksestä, jotkut paremmin kuin toiset.
En ihan siis ymmärrä nyt tuota höpöhöpöttelyä.
Vierailija kirjoitti:
Projisoi jotain äititraumaansa sinuun.
Tai ap projisoi omaa traumaansa ja ylitulkitsee. Tosiasiassa voi kuitenkin olla vaikka kokonaan väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Silmistä paistaa viha". Höpö, höpö, mistä tunteet muka näkee silmistä. Oletko ollut itse kateellinen / ilkeä hänelle ja olet muka hänestä näkevinäsi omat ilkeät tunteesi.
Jaa, no kyllähän ihmisen tunteet usein ihan hyvin näkyy suoraan sanomattakin. Tuo "silmistä" tarkoittaa tietenkin yleensä kasvoista, kasvonilmeistä ja tavasta kuinka katsoo, muista pienistä eleistä samalla. Aloituksessa mainittiin muukin käytös. Kokonaisuudesta kyse siis.
Ettekö te muka yleensä ymmärrä, jos joku katsoo vihaisesti tai ei tykkää? Voihan sitä joskus tulkita väärinkin, mutta kyllähän sanattomalla viestinnällä on iso osuus ihmisen kaikesta viestinnästä. Itse asiassa kaikesta viestinnästä jopa valtaosa on sanatonta. Kaikki osaavat lukea toisia ihmisiä ilmeistä, eleistä ja muusta käytöksestä, jotkut paremmin kuin toiset.
En ihan siis ymm
Tää. Outoa että ihmiset väittää ettei ihmisestä voisi tulkita asioita ilman että hän sanoo suoraan. Silmistä näkee esim vihan, jos on pelästynyt, kateudenkin.
Mua vihaa monikin. Ärsyyntyvät heti kun puhun jotain.
N27
Vierailija kirjoitti:
On eri asia olla tykkäämättä toisesta kuin huono käytös. Vaikka ei toisesta pitäisikään, se ei silti anna oikeutettu olla ilkeä tai epäkohtelias tai osoittaa toiselle suoraa vihamielisyyttä.
Pitäisi edes sen verran olla käytöstapoja työpaikalla!
Mitäs tämä toinen on tehnyt muka? Katsonut muka vihaisesti ja poistunut joskus paikalta? Se poistuminenkin voi olla vain ap:n kuvitelmaa. Minä veikkaan, että kukaan ei vihaa ap: ta, mutta tämä tyyppi ei vaan ole kiinnostunut hänen seurastaan.
Kuin kynästäni.