Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiiko päivänsäde ja menninkäinen -parisuhde?

Vierailija
26.10.2024 |

Voiko parisuhde, jossa toinen on iloinen ja onnellinen päivänsäde ja toinen syvällinen ja voimakkaasti tunteva menninkäinen? Toinen aktiivinen päivällä, toinen yöllä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"iloinen päivänsäde" joo-o

Häh?

Vierailija
22/38 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tää nyt taas on, kysytkö itsestäsi, jonkun toisen puolesta vai teetkö jotain juttua iltapölöön (ja samalla purat omia skitsojasi?). ?

Eihän me voida mitenkään tietää, toimiiko toisten suhde vai ei. Ja sitäpaitsi, kun se suhde ei kuulu kenellekään muulle (paitsi jos jotain väkivaltaa, mutta se on kokonaan eri juttu).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ei mielestäni kuvaa kauhean hyvin päivänsädettä ja menninkäistä. Päivänsäde-tyyppinen ihminen voi myös olla syvällinen ja voimakkaasti tunteva.

Omassa suhteessa vastakkainasettelu tulee ennemmin siitä että toinen (minä) suhtautuu lähtökohtaisesti asioihin positiivisesti ja toinen (mies) on varautunut, epäilee vähän kaikkea, väsyy ja masentuu helposti. Itse olen iloinen ja leikkisä luonne jolle huumori auttaa vaikeissakin tilanteissa, mies taas vakava pohdiskelija jonka pohdinnat useimmiten päätyy siihen että on hyvin paljon kaikenlaisia uhkia ja tuskinpa mistään tulee mitään.

Tällainen on kyllä aika raskasta välillä, mutta jotenkin on luovittu ja opittu ymmärtämään toisen tapaa ajatella.

Vierailija
24/38 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteet satuolentojen välillä harvemmin toimii. Jos toinen on aina iloinen ja toinen aina surullinen olette molemmat mieleltänne sairaita.

Vierailija
25/38 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin elokuvien ja sarjojen perusteella tuollainen kultainen noutaja - musta kissa -parisuhde on erityisen hot.

Esim.  nyt suosittu Heartstopper: Nick ja Charlie .

Vierailija
26/38 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei toimisi, kunhan kunnioitatte toinen toisianne, erilaisuuttanne ja myös itseänne ja teette duunia, että yhteytenne säilyy ja syvenee. Ettekä ala tukahduttaa toisianne. Ehkä enemmän duunia kuin enemmän samanlaisten välillä. Parisuhdekurssit ovat hyviä esim. kommunikoinnista ja voivat auttaa.

Vierailija
27/38 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oikeasti tuntuu innostuvan ja olevan iloinen kaikesta. Jaksaa innostua jostain wok-vihannesten pilkkomisesta tai opiskelutehtävien teosta. 

Ap

Vierailija
28/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peikkokulta, pimeys vie hengen multa, enkä toivo kuolemaa.

Tämä! Juokse!

Vierailija
29/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin toistensa vastakohdat sopivat kai harvemmin yhteen mutta loppupeleissä riippuu paljon parisuhteen osapuolista, kuinka toimivaksi suhde muodostuu. Jos toisen erilaisuutta pystyy aidosti arvostamaan ja molemmat näkevät, mitä hyötyä siitä on parisuhteen kannalta, on se hyvä pohja suhteelle. Kommunikointitaitojen on myös hyvä olla kunnossa ja molemmilta vaaditaan lisäksi sekä kykyä että halua niin rehellisyyteen kuin toisen kohtaamiseen. Väärinkäsitysten riski on isompi silloin, kun molemmat ovat kovin erityyppisiä persoonia mutta hyvät vuorovaikutustaidot pelastavat paljon.

Itse en ryhtyisi parisuhteeseen kummankaan ääripään kanssa. On normaalia, että jotkin piirteet ovat hallitsevampia kuin toiset mutta yleensä ääripään ihmisissä korostuvat tyypin huonot puolet. Tyypillistä on myös persoonan yksiulotteisuus ja kypsymättömyys. Päivänsäteet ovat usein pinnallisia, naiiveja ja tilannetajuttomia kun taas menninkäistyypit voivat olla raskassoutuisuudessaan ja pessimistisyydessään hyvin uuvuttavia.

Vierailija
30/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi. 5 v yritettiin.  Toi unirytmin erilaisuus tuhoaa parisuhteesta läheisyyden pidemmän päälle. Negatiivinen elämänasenne myös tarttuu.

Vierailija
31/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies oikeasti tuntuu innostuvan ja olevan iloinen kaikesta. Jaksaa innostua jostain wok-vihannesten pilkkomisesta tai opiskelutehtävien teosta. 

Ap

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vakuuttuneempi olen siitä, että ihminen on itse vastuussa omasta iloisuudestaan. Kenenkään hyvä tuuli ei tule aivan ilmaiseksi, jostakin se on kaivettava, ja kaivamisessa on kaksinkertainen työ, jos perheessä joku säteilee pahaa tuulta. Perustyytymätön kumppani on pahempi taakka kuin vaikkapa liikuntavammainen kumppani.

-ohis.

Vierailija
32/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peikkokulta, pimeys vie hengen multa, enkä toivo kuolemaa.

Tämä. Koettu.

Vierailija
33/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se varmaan sille menninkäiselle ihan palkitseva

-
34/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kokemuksesta sanoisin että juttu on tuhoon tuomittu.

Vierailija
35/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi toimia jos nainen on päivänsäde. Miehet on silleen itsekkäitä, että he pystyy vain suhteeseen jossa toinen mukautuu. Eli päivänsäde sietää menninkäisen möllötyksen. 

Niin kunnes päivänsäde masentuu ja molemmista tulee menninkäisiä. Näin valitettavasti.

Vierailija
36/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus ei mielestäni kuvaa kauhean hyvin päivänsädettä ja menninkäistä. Päivänsäde-tyyppinen ihminen voi myös olla syvällinen ja voimakkaasti tunteva.

Omassa suhteessa vastakkainasettelu tulee ennemmin siitä että toinen (minä) suhtautuu lähtökohtaisesti asioihin positiivisesti ja toinen (mies) on varautunut, epäilee vähän kaikkea, väsyy ja masentuu helposti. Itse olen iloinen ja leikkisä luonne jolle huumori auttaa vaikeissakin tilanteissa, mies taas vakava pohdiskelija jonka pohdinnat useimmiten päätyy siihen että on hyvin paljon kaikenlaisia uhkia ja tuskinpa mistään tulee mitään.

Tällainen on kyllä aika raskasta välillä, mutta jotenkin on luovittu ja opittu ymmärtämään toisen tapaa ajatella.

Mietin samaa tuosta aloituksesta. Olen itse perusluonteeltani ehkä jopa poikkeuksellisen iloinen ihminen ja opiskellut pääaineenani filosofiaa. Opinnoissa ja keskusteluissa ihmisten kanssa olen huomannut, että moni pitää kyynisyyttä ja pessimistisyyttä jollain lailla syvällisempänä ja voimakkaampana tapana ajatella. Iloista ihmistä pidetään taas lähtökohtaisesti pinnallisena, kevytmielisenä ja tyhmänä.

Itse olen ollut kiinnostunut mm. kauneuden, ilon ja huumorin filosofiasta. Väittäisin jopa että noihin paneutuva voi tuntea ihan erityisen voimakkaasti, koska nuo voivat viedä lähelle jopa pyhyyden kokemuksia, mitä kyynisyyden kautta asioita lähestyvä harvemmin ehkä kokee.

En silti arvota päivänsäde-tyyppejä mitenkään paremmiksi ihmisiksi, vaan molemmilla on paikkansa. Olen myös suhteessa menninkäis-tyyppiin, ja suhde toimii hyvin kun olemme oppineet että minun ei tarvitse piristää kumppaniani ja hän on ymmärtänyt että otan kyllä asioita vakavasti, vaikka ne eivät vedä minua murheen alhoon.

Vierailija
37/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vakuuttuneempi olen siitä, että ihminen on itse vastuussa omasta iloisuudestaan. Kenenkään hyvä tuuli ei tule aivan ilmaiseksi, jostakin se on kaivettava, ja kaivamisessa on kaksinkertainen työ, jos perheessä joku säteilee pahaa tuulta. Perustyytymätön kumppani on pahempi taakka kuin vaikkapa liikuntavammainen kumppani.

-ohis.

Kyllä mielestäni mieheni iloisuus on jotenkin synnynnäistä ja siis ilmaista. Jos jossain asiassa ei iloa ole, niin ei sitä siihen voi taikoakaan. Vaikka se wokki. Mies on ihan innoissaan, kun vihannekset on pilkottu ja niistä pitää ottaa jopa valokuva, kun on niin saman kokoisia ja minen värisiä suikaleita. Minusta tuossa oli vaan kova työ ja kyse on vihanneksista, ei mistään sen ihmeemmästä. Voin tietenkin esittää, että olen kiinnostunut porkkanasuikaleista, mutta eivät ne oikeasti normaalisti ihmisiä naurata.

Joku kirjoitti, että voi iloinenkin olla syvällinen. Varmaan voi. En sitten tiedä, onko sillä filosofian opiskelulla tuossa mitään merkitystä. Myös kumppanini on opiskellut filosofiaa ihan huvikseen. Hän nyt tykkää opiskella mitä tahansa ja sitten innoissaan selittää asiasta muille, vaikka muita ei niin kiinnostaisikaan.

Ap

Vierailija
38/38 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tämä ketju mieleen, kun törmäsin pitkästä aikaan tuollaiseen pariskuntaan. Olivat muuttuneet enemmän toisikseen. Päivänsäde oli aikuistunut  eikä ollut enää niin iloa pirskahteleva. Mörökölli oli saanut lääkityksen kuntoon ja ei ollut enää niin mörökölli. Eli lääkitys kuntoon tämänkin ketjun ap:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä