Olen tuore äiti ja aivan täynnä kaikkea neuvomista, kritiikkiä ja arvostelua
Turha ihmetellä miksei enää haluta tehdä lapsia. Olen huomannut nyt tuoreena äitinä, että raskausajasta lähtien olen saanut kuunnella loputtomiin muiden neuvoja, kritiikkiä, parannusehdotuksia, pelotteluja yms. Yritän koko ajan tehdä kaiken paremmin ja paremmin, mutta silti on aina jotain jonka voisi vielä tehdä toisin tai paremmin. Tai sitten tulee uhkakuvia, että jos jokin asia on tehty väärin niin siitä seuraa sitä ja sitä.
Tämä jatkuva kritiikki on aiheuttanut jo valtavan ahdistuksen. Koko ajan on päässä jokin kritisoitu asia ja joku sormi pystyssä esitetty neuvo. Haluaisin vain olla kotona rauhassa lapsen kanssa, mutta se on varmaan viimeinen asia mitä saan...vanha kunnon masennuskin nostaa taas päätään.
Kommentit (91)
Tuollaistahan se on ollut aina. Ei ole mikään uusi ilmiö. Voit joko sanoa, että et jaksa kuunnella neuvoista tai jättää neuvot huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaistahan se on ollut aina. Ei ole mikään uusi ilmiö. Voit joko sanoa, että et jaksa kuunnella neuvoista tai jättää neuvot huomiotta.
neuvomista*
Anna mennä toisesta korvasta ulos. Sinun ei tarvitse mitään muuta tietää kuin se, että kun äiti on tyytyväinen ja onnellinen niin se pitää lapsenkin tyytyväisenä ja onnellisena. Eli sinun hyvä fiilis on muidenkin. Tämä on asia minkä oppimiseen minulta meni 20 vuotta, että kirjaimellisesti tässä taloudessa ei ole kuin yksi ihminen kenen onnellisuus on merkittävää ja tärkeää ylläpitää ja se olen minä. Muiden onnellisuus ei heijastu hyvinvointina muihin ihmisiin, mutta minun hyvinvointi heijastuu.
Suomi on nykyään täynnään näitä nuoria naisia, jotka ei osaa muuta kuin valittaa. Ap voi ihan rauhassa sanoa kaveri- ja perhesuhteet irti ja pysyä kotonaan, silloin ei kukaan häiritse. Perhe ja kaverit näkevät miten väärin ap lastaan hoitaa ja yrittävät epätoivoisesti pelastaa lapsen, millään muulla ei tuommoinen ei selity.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa ottaa vastaan ne neuvot mitkä ovat itsestä hyviä ja ohittaa loput olankohautuksella?
Tietyn pisteen jälkeen suodatuskyky on mennyt. Ei tuollaista jaksa. En voi keskittyä vaikka lapsen hybinvointiin kun sitten märytään jo siitä saanko tarpeeksi liikuntaa, rentoutumista, ruokaa ja kodin järjestyksestä on sanomista.
AP
Kun tätä palstaa lukee tulee mieleen, että koko Suomi on sekaisin, sitten muistaa, että sekaisin on vain tämä paskapalsta ja nämä tämän provon tekijän kaltaiset vajaamieliset.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa ottaa vastaan ne neuvot mitkä ovat itsestä hyviä ja ohittaa loput olankohautuksella?
Jos on epävarma niin niitä saattaa jäädä pyöritteleen
Vierailija kirjoitti:
Besserwisseröinti ärsyttää. Tykkäätkö itse, jos ystävä esim. kertoisi, että ruokavaliosi on väärä ja liikuntatapasi on huono ja tehoton, että elämäntapasi kuluttaa liikaa energiaa ja koko maapallon ilmasto kärsii sinunlaistesi takia?
Antaisit mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos?
Oletkohan vain herkkä. Jos joku vain kertoo jonkin anekdootin, miten on saanut jostain tavasta apua pienen lapsensa kanssa tai tuttunsa on hyötynyt, niin se on vain yleistä jutustelua. Aiheenahan on varmasti vauvat ja niiden hyvinvointi, kun jutellaan uusien äitien kanssa. En usko että kukaan tarkoittaa että sinun on tehtävä juuri näin. Voit itse vaihtaa keskustelunaihetta vaikka päivän uutisiin Yleltä, jos haluat välttää arjesta puhumisen.
Ihanaa että joku tekee lapsia. Omat muuttivat jo ulkomaille, joten niistä ei ole veronmaksajia suomelle 🤗
Vierailija kirjoitti:
Kun tätä palstaa lukee tulee mieleen, että koko Suomi on sekaisin, sitten muistaa, että sekaisin on vain tämä paskapalsta ja nämä tämän provon tekijän kaltaiset vajaamieliset.
Tämä palsta on mennyt ihan typeräksi, ei mitään oikeita keskusteluita, tämän provon kaltaisia helvetin valituksia asioista jotka pitäisi puhua niitten läheisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on nykyään täynnään näitä nuoria naisia, jotka ei osaa muuta kuin valittaa. Ap voi ihan rauhassa sanoa kaveri- ja perhesuhteet irti ja pysyä kotonaan, silloin ei kukaan häiritse. Perhe ja kaverit näkevät miten väärin ap lastaan hoitaa ja yrittävät epätoivoisesti pelastaa lapsen, millään muulla ei tuommoinen ei selity.
No minun äitini neuvoi, että vauvaa ei saa ottaa syliin, vaan pitää antaa itkeä. Sen lisäksi vauvalle olisi pitänyt juottaa tuttipullosta sokerisia mehuja ja hunajavettä. Kolmen kuukauden ikäisestä lähtien olisi pitänyt kuulema syöttää tomaattia. Sekin neuvottiin, että vaikka pakolla, jos vauva näyttää siltä ettei tykkää.
Joo ei. Halusin hoitaa vauvaani hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kiinnostaisi tietää MIKSI pitää päästä juuri äitejä tai tuoreita vanhempia arvostelemaan. Ei muiden asioita samalla tavalla räävitä. Se ei olisi hyväksyttävää käytöstä.
AP
Älä oo herkkis.
Oho, karkasi neuvo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Besserwisseröinti ärsyttää. Tykkäätkö itse, jos ystävä esim. kertoisi, että ruokavaliosi on väärä ja liikuntatapasi on huono ja tehoton, että elämäntapasi kuluttaa liikaa energiaa ja koko maapallon ilmasto kärsii sinunlaistesi takia?
Antaisit mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos?
Niin? Ihan oikeasti, ryhdistäydy!
Seliaistase ap on kun olet lähtöisin surkeasta alemman luokan perheestä, jonka jäsenet ovat ää liöitä ja ystävät samaa sarjaa. Ei fiksuilla ole tuommoisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyn pisteen jälkeen suodatuskyky on mennyt. Ei tuollaista jaksa. En voi keskittyä vaikka lapsen hybinvointiin kun sitten märytään jo siitä saanko tarpeeksi liikuntaa, rentoutumista, ruokaa ja kodin järjestyksestä on sanomista.
AP
No mitä sinä päästät tuollaisia ihmisiä kotiisi? Jos sulla on oikeasti homma hallussa niin keskity itseesi ja vauvaasi.
Vierailija kirjoitti:
Seliaistase ap on kun olet lähtöisin surkeasta alemman luokan perheestä, jonka jäsenet ovat ää liöitä ja ystävät samaa sarjaa. Ei fiksuilla ole tuommoisia ongelmia.
Sama tuli mieleen, ros kasakki tappelee jopa lastenhoidosta.
Koeta kestää. Tuolllaisia monet suomalaiset ovat, käytöstavattomia ja rajattomia päsmäreitä. Pienten lasten äiti on helppo kohde. Sitä ei kuitenkaan kestä ikuisesti. Kun lapset ovat teinejä, julkinen pään aukominen kummasti loppuu.
Minut vietiin ja nautin löylyttelystä. Ei kaikki vauvat ole samasta puusta veistettyjä. Anoppi ehkä otti opikseen, eikä saunottele vauvaasi jatkossa.