Seksi loppui, kun laihdutin
Taustatietona, olen neljääkymppiä lähestyvä mies, parisuhdetta takana 15 vuotta, joista naimisissa 5, ei lapsia. Puolitoista vuotta sitten otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin elämäntapamuutoksen. Pudotin painoa 35 kiloa (115kg->80kg) ja aloitin säännöllisen salitreenaamisen ja lenkkeilyn.
Tämä johti siihen, että seksiä ei ole ollut moneen kuukauteen kertaakaan. Vaimo on sanonut suoraan, että näytän liian urheilulliselta ja lihaksikkaalta ja pitää enemmän kuulemma "iskäkropasta".
Mitä kannattaisi tehdä? Kannattaako vaan erota, jos en enää viehätä vaimoa nykyiselläni?
Kommentit (27)
Kuulostaa vähän omituiselta. Ymmärtäisin tuon jos sinun kroppasi olisi muuttunut yhdessä yössä tai viikossa. Mutta yleensä muutokseen joka tapahtuu hitaasti tottuu eikä ero entiseen tunnu niin suurelta. Veikkaan että syy haluttomuuteen on jossakin muualla ja sinun muuttunut kroppa on vain tekosyy. Kannattaa miettiä millä tolalla teidän parisuhde oikeasti on jos puolisosi kertoo sinulle tuollaista joka ilmiselvästi loukkaa sinua. Teillä on kuitenkin takana niin pitkä parisuhde ettei ulkonäöllä pitäisi olla niin suurta painoarvoa. Me emme ainakaan mieheni kanssa enää näe toisiamme realistisesti sen näköisinä kuin nyt olemme. Meillä on päässämme muodostunut mielikuva toisesta eikä se muutu samaa tahtia kuin vanhenemme tai kroppamme muuttuu.
Merkittävä laihduttaminen saattaa joskus yli keski-ikäisen tehdä kuivemman ja ikäistään vanhemman näköiseksi. Ap on vajaa nelikymppien, joten ei kyllä pitäisi laihduttamisen "rumentaa", mutta ihmiset ovat yksilöllisiä.
Melko kusipäistä käytöstä kuitenkin puolisolta lannistaa tyyliin "et enää kelpaa", kun toinen on tehnyt elämäntapamuutoksen parempaan suuntaan.
Jospa ap kokeilee hankkia 5-10 kiloa pyöreyttä takaisin ja jos ei vaimoke vieläkään syty ja marmatus jatkuu, niin mitä tuollaista katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän jäi tokaksi kun sun uusi harrastus on ekana. Siinä alkaa näyttää rumalta kun on itsekäs luonne. Sinä siis
Siis mistä ihmeestä sinä päättelet tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaimosi on edelleen entisellään, ehkä ylipainoinen? Jos näin, hän taitaa hävetä itseään! Se, mitä voit tehdä, on osoittaa rakkautta. Ota syliin, kaappaa pussailemaan, saa hänet tuntemaan halutuksi ja rakastetuksi. Osoita, että hän kelpaa edelleen sinulle, vaikka itse muutuit.
Etsinkin tämmöstä vastausta. Eihän kukaan voi läskeistä oikeasti pitää, pakko olla vaan naisen itsetunnosta kyse!
Ei mutta oikeasti, en itsekään mistään kukkakepeistä tykkää. Ehdottomasti plussaa jos treenaa, mutta ei laihaa miestä, vaan iso lihaksikas mies!
Toki silti aika kylmää, ettei oma kumppani kelpaa muutoksen jälkeen. Kai se rakkaus ja himo muuhunkin perustuu kuin ulkonäköön
Iso lihaksikas mies on harvemmin älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen isokoinen nainen ja mun mieheni ovat olleet aina mua pienempiä. Pidän ns kukkakeppimiehistä. Olisi outoa, jos mies olisi nallekarhumainen.
t. Ammattivalittaja
Vierailija kirjoitti:
Merkittävä laihduttaminen saattaa joskus yli keski-ikäisen tehdä kuivemman ja ikäistään vanhemman näköiseksi. Ap on vajaa nelikymppien, joten ei kyllä pitäisi laihduttamisen "rumentaa", mutta ihmiset ovat yksilöllisiä.
Melko kusipäistä käytöstä kuitenkin puolisolta lannistaa tyyliin "et enää kelpaa", kun toinen on tehnyt elämäntapamuutoksen parempaan suuntaan.
Jospa ap kokeilee hankkia 5-10 kiloa pyöreyttä takaisin ja jos ei vaimoke vieläkään syty ja marmatus jatkuu, niin mitä tuollaista katsomaan.
Ap on "neljääkymppiä lähestyvä". Ei silloin nyt herranjumala mitään keski-ikäisiä olla!
Etsi nainen, joka arvostaa sua ja sitä, että pidät huolta terveydestäsi.