Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! En laihdu syömällä vähemmän tai enemmän.

Vierailija
26.10.2024 |

Olen siis monta kertaa yrittänyt laihduttaa syömällä vähemmän. Joka kerta olen pitänyt kalorivajetta yllä ainakin puoli vuotta. Alussa laihdun vähän, mutta sitten tyssää ja päädyn lopettamaan, kun paino ei ole muuttunut puolessa vuodessa mihinkään. Näillä dieeteillä syön selkeästi liian vähän, jonka takia olen aina väsynyt, voimaton, alan pyörtyilemään jne eikä se helpota puolessa vuodessakaan. Luultavasti matala verensokeri. (Olen myös varma etten dieetillä vahingossa syö liikaa, koska olen oppinut tunnistamaan sen voimattoman olon, kun olen kalorivajeessa. Korjaantuu heti kun syön tarpeeksi)

Olen usein kuullut neuvon, että syö sitten enemmän. Ei sekään toimi, enkä ymmärrä miksi edes toimisi. Paino pysyy samana, söin sitten 1000 tai 2000 kaloria, rajoitetut kalorit vain saa aikaan sairaan olon. 

Kilpirauhasessa ei ongelmaa, anemia tulee ilman rautatabletteja, joten syön niitä koko ajan. Paastosokeri otettu kerran jossa oli normaali, mutta voikohan minulla silti olla jotain insuliiniongelmaa? Käytän myös pienen annoksen ketipinoria nukahtamiseen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla insuliiniongelmaa muutenkin ja tuo lääkitys vielä aiheuttaa sitä. Keto+pätkäpaasto toimii siihen. Voit kysyä myös metformiinia rinnakkaislääkkeeksi. 

Vierailija
2/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla insuliiniongelmaa muutenkin ja tuo lääkitys vielä aiheuttaa sitä. Keto+pätkäpaasto toimii siihen. Voit kysyä myös metformiinia rinnakkaislääkkeeksi. 

Osaatko sanoa, miten voidaan tutkia, onko insuliinin kanssa jotain häikkää? Lääkäri suostui ainoastaan paastosokerin mittaamiseen ja kun se oli normaali, niin lääkäri sanoi ettei minulla voi olla mitään sen kaltaista ongelmaa. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma, mutta onnistun kyllä laihduttamisessa jos haluan. Valitettavasti vain painoindeksissä 22 alan olla jo niin huonovointinen että pyörryttää ja on vaikeaa jopa hengittää uupumuksen vuoksi. Sen verran lisävalaistusta on nyt tullut, että natriuma arvoni on aivan viitearvojen alarajalla huolimatta siitä, että saan suolaa moninkertaisen määrän suosituksiin nähden. On pakko, koska muuten ei toimi sydän, on vaikea pysyä tajuissaan ja olo on täysin vetämätön. Olen miettinyt POTSin mahdollisuutta yhtenä selityksenä.

Vierailija
4/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa, miten voidaan tutkia, onko insuliinin kanssa jotain häikkää? Lääkäri suostui ainoastaan paastosokerin mittaamiseen ja kun se oli normaali, niin lääkäri sanoi ettei minulla voi olla mitään sen kaltaista ongelmaa. 

Ap

Ei sitä oikein voi tutkia. Toki HOMA IR -luku on yksi mittari, mutta ne täytyy yleensä vain sitten omakustanteisesti ottaa. 

Yleensä insuliiniresistenssi todetaan vain oireiden perusteella. Lihotko helposti ja laihtuminen vaikeaa? Painottuko ylimääräiset kilot vyötärölle tai yläkroppaan? Himoitsetko hiilareita erityisesti? Oletko väsynyt syömisen jälkeen? Onko skin tag -ihomuutoksia? Taivetummuutta? 

Vierailija
5/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket kalorisi väärin, muuta vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
6/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vaikka kuukausi 1000 kalorin vajeella päivässä niin varmasti laihdut.

Vierailija
7/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laske kaloreita siitä tulee stressaavaa, hirveästi vihanneksia hedelmiä marjoja jne.muun ruoan lisäksi.

Herkkupäivä max 1 kerta/viikko toki saa muullonkin syödä mutta ei älyttömästi.

Ja kuntopyörä kotia vaikka käytetty torista ja poljet iltaisin puhelinta selaillen niin kauan kuin jaksat eli 5min-5tuntia. Ja muistaa pitää välipäiviä ja levätä tarpeeksi.

Muu valinnainen kuntoilu päälle mikäli haluat ja jaksat.

Siunausta!

Vierailija
8/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasket kalorisi väärin, muuta vaihtoehtoa ei ole.

No tosi hyvin sinä näköjään tiedät. Monet terveysongelmat voivat tehdä laihdutuksesta mahdotonta, mm insuliiniresistenssi sekä liian korkea estrogeeni. Kannattaa ap siis myös estrogeeni käydä mittaamassa.

Vierailija
9/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö vaikka kuukausi 1000 kalorin vajeella päivässä niin varmasti laihdut.

Olen kokeillut 6 kuukautta putkeen. Minulta paloi lähinnä lihakset.

ap

Vierailija
10/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että laihtuminen mahdotonta. Aika vähän oli keskitysleirillä lihavia vankeja... 

Vierailija
11/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin juuri 8 viikkoa 950-1200 kcal päivässä (tuo max vain vkl) ja laihduin peräti 600g. Ruoka punnittu, mitattu ja yasioon kirjattu. 

Mulla ei ole ongelmaa alhaisten kalorien takia koska normaalistikin syön max 1300 mutta en mä noilla kaloreilla laihdu! Nyt sitten 1 ravintolapäivällinen ja tuo 600g tuli takaisin. 

En näe nälkää koska syön kuitenkin 3 ateriaa päivässä joista 2 lämmintä ns kunnon ruokaa vatsani täyteen. 

Vierailija
12/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että laihtuminen mahdotonta. Aika vähän oli keskitysleirillä lihavia vankeja... 

En tajua mihin näillä kommenteilla pyritään. Laihduttamisen kuuluu edistää terveyttä, ja joillin keskitysleiri-dieetillä ei kenestä ainakaan tervettä saa.

Vierailija
13/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ongelma, mutta onnistun kyllä laihduttamisessa jos haluan. Valitettavasti vain painoindeksissä 22 alan olla jo niin huonovointinen että pyörryttää ja on vaikeaa jopa hengittää uupumuksen vuoksi. Sen verran lisävalaistusta on nyt tullut, että natriuma arvoni on aivan viitearvojen alarajalla huolimatta siitä, että saan suolaa moninkertaisen määrän suosituksiin nähden. On pakko, koska muuten ei toimi sydän, on vaikea pysyä tajuissaan ja olo on täysin vetämätön. Olen miettinyt POTSin mahdollisuutta yhtenä selityksenä.

Mulla sama ongelma ainakin osittain. Pääsen normaalipainoon vasta kun syön ihan liian vähän ja sen takia olen sitten huonossa kunnossa.

Vierailija
14/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihtunut 10 kg syömällä vähemmän. Syön päivässä yhden normi aterian yleensä kanaa , riisii salaattia. Sitten syön iltaisin ananasta. Liikun myös 20 km fillari lenkkiä päivisin.