Tervehdin työkaveria vapaa-ajalla ja kuulin töissä kun tämä kritisoi sitä että työkaveri tervehti häntä vapaa-ajalla...
Tapahtui siis viime viikolla. Tuli aivan järkyttävän paha olo. Ja häpeä siitä mitä tuli tehtyä...
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
"Samoin kunnioitetaan sitä, jos joku on melankolinen tai ei innostu kaikesta. Pakkopositiivisuus tuhoaa ilmapiiriä tehokkaasti."
Tästähän ei kuitenkaan ollut kyse ap:n tapauksessa. Työkaveri oli päivitellyt toiselle työkaverille, kuinka tämä toinen työkaveri oli tervehtinyt häntä vapaa-ajalla. Kamalaa! Nyt on elämä pilalla.
Ei näin käyttäydy melankolinen ihminen. Joka ei todellakaan harrasta pakkopositiivisuutta vaan myrkyttää negatiivisella asenteellaan työpaikan ilmapiiriä!
En vastatannukaan apn tapaukseen vaan edelliselle vastaajalle.
Olet sairas. Niin moni suomalainen on tuollainen kuin sinä ja sen takia meillä on niin surkea talous. Katso meidän naapureita ruotsalaisia. Katso muita iloisen sosiaalisesti käyttäytyviä länsimaita.
Enemmän juttelua ja sosiaalista kanssakäymistä, enemmän positiivista asennetta niissä sosiaalisissa kanssakäymisissä. Tämä korreloi suoraan siihen miten paljon yrityksiä perustetaan ja miten paljon työpaikkoja syntyy.
"Itse taas sain kerran työpaikalla kuulla, kun EN ollut moikannut työkaveria vapaalla... ymmärsi kyllä kun selitin, että olen vähän kasvosokea (hukkasin kerran oman äitini väkijoukkoon, kun hänellä olikin normaalista poikkeava takki päällä)"
Mulla oli aikoinaan yksi tuttu, joka kadulla huusi mun perään "Hei rouva"" Ja kun en reagoinut tähän mitenkään, jatkoi huutelua: "Kylläpä sitä on tultu ylpeiksi, kun ei kaveria moikata".
No, enpä tiennyt, että hän tarkoitti minua, sillä en ole rouva ja minulla on ihan nimikin, jonka hän hyvin tiesi. Ehkä hänestä oli hauska rouvitella ihmisiä ja arasteli kutsua henkilöitä heidän omalla nimellään.
Lopettakaa se häpeäminen ja mielensäpahoittaminen tuollaisten törppöjen takia. Kun valitettavasti kaikenlaisia ääliöitä riittää. Heidän psyykeongelmansa eivät ole muiden syy, eli älkää ottako henkilökohtaisesti.