Tervehdin työkaveria vapaa-ajalla ja kuulin töissä kun tämä kritisoi sitä että työkaveri tervehti häntä vapaa-ajalla...
Tapahtui siis viime viikolla. Tuli aivan järkyttävän paha olo. Ja häpeä siitä mitä tuli tehtyä...
Kommentit (45)
Ymmärrän hyvin, että jotkut haluavat pitää työ-ja vapaa-ajan erillään. Mutta aika huonoa ja outoa käytöstä työpaikalla alkaa kritisoimaan että toinen työntekijä on moikannut vapaa-ajalla toista työntekijää. Toisen tervehtimässä vapaa-ajalla ei ole mitään hävettävää.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, että jotkut haluavat pitää työ-ja vapaa-ajan erillään. Mutta aika huonoa ja outoa käytöstä työpaikalla alkaa kritisoimaan että toinen työntekijä on moikannut vapaa-ajalla toista työntekijää. Toisen tervehtimässä vapaa-ajalla ei ole mitään hävettävää.
Jos esim. terapetutti tervehtii Alkossa niin eipä se ole välttämättä kaikkien mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos esim. terapetutti tervehtii Alkossa niin eipä se ole välttämättä kaikkien mieleen.
Asiakassuhde ei ole työsuhde.
Vierailija kirjoitti:
en minäkään pidä siitä että minua tervehditään kun olen VAPAALLA. silloin en katso työkavereita päin edes.
Olet sairas. Niin moni suomalainen on tuollainen kuin sinä ja sen takia meillä on niin surkea talous. Katso meidän naapureita ruotsalaisia. Katso muita iloisen sosiaalisesti käyttäytyviä länsimaita.
Enemmän juttelua ja sosiaalista kanssakäymistä, enemmän positiivista asennetta niissä sosiaalisissa kanssakäymisissä. Tämä korreloi suoraan siihen miten paljon yrityksiä perustetaan ja miten paljon työpaikkoja syntyy.
Vierailija kirjoitti:
työkaverin häpeä, törkeää käytöstä
Tai sitten hänellä on jokin korvienvälisairaus. Sen ei tarvitse olla edes iso, kun se on päässä!
Olin kerran töissä paikassa, jossa oli lääkäri, joka ei koskaan tervehtinyt. Samalla paikkakunnalla asuttiin ja aivan varmasti tunnisti jos tulin jossain kaupassa tai lasten harrastuksessa vastaan. Oli kyllä todella, todella outo tyyppi. Noh, oli psykiatri, joten kai sillä oli jotain päässä vikaa. Psykiatreilla usein on.
Tervehdin työkaveria Lidlissä asianmukaisella "Sieg Heil" tervehdyksellä. Työkaveri ei närkästynyt mutta vartija närkästyi.
Vierailija kirjoitti:
Tervehdin aina mutta ajattelen aika usein että "tuokin mulkku, toivottavasti ei jää juttelemaan"
Jos yrittää jäädä niin moikkaa ja sanoo että on vähän kiire nyt ja jatkaa matkaa.
Itse vältän ulkonäöltä tuttujen kanssa jutteluita kun suurin osa vaan uteliaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en minäkään pidä siitä että minua tervehditään kun olen VAPAALLA. silloin en katso työkavereita päin edes.
Olet sairas. Niin moni suomalainen on tuollainen kuin sinä ja sen takia meillä on niin surkea talous. Katso meidän naapureita ruotsalaisia. Katso muita iloisen sosiaalisesti käyttäytyviä länsimaita.
Enemmän juttelua ja sosiaalista kanssakäymistä, enemmän positiivista asennetta niissä sosiaalisissa kanssakäymisissä. Tämä korreloi suoraan siihen miten paljon yrityksiä perustetaan ja miten paljon työpaikkoja syntyy.
Eri. Sairasta on jos pakottaa kaikki samaan käyttäytymismalliin. Jos joku ei halua tervehtiä ketään työkaveriaan vapaa-ajalla, niin älä tervehdi. Se on hänen tapansa ja kunnioitetaan sitä.
Samoin kunnioitetaan sitä, jos joku on melankolinen tai ei innostu kaikesta. Pakkopositiivisuus tuhoaa ilmapiiriä tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Tulee niistä ihan hyviä vaimoja ja perheenäitejä.
Tuo vaihe vaan on joittenkin koettava ennen vakiintumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakassuhde ei ole työsuhde.
Joillekin työkaverin tervehtiminen aiheuttaa puolison mustasukkaisuuskohtauksen.
Etenkin mikäli työkaveri on komea tai kaunis. Riippuen sukupuolesta.
Moikkaamiseen riittää ihan puolisolle huomaamaton silmänisku😅
Kantsii kulkea sen verran jälessä ettei näe mitä katselee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee niistä ihan hyviä vaimoja ja perheenäitejä.
Tuo vaihe vaan on joittenkin koettava ennen vakiintumista.
Ja kannattaakin kokea. Ei tarvitse sitten potea viidenkympin kriisiä kun tajuaa ettei tullut tehtyä sitä tai tätä.
Vierailija kirjoitti:
Tervehdin työkaveria Lidlissä asianmukaisella "Sieg Heil" tervehdyksellä. Työkaveri ei närkästynyt mutta vartija närkästyi.
EN ymmärrä saksaa. Onko tuo jotenkin rumasti sanottu?
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran töissä paikassa, jossa oli lääkäri, joka ei koskaan tervehtinyt. Samalla paikkakunnalla asuttiin ja aivan varmasti tunnisti jos tulin jossain kaupassa tai lasten harrastuksessa vastaan. Oli kyllä todella, todella outo tyyppi. Noh, oli psykiatri, joten kai sillä oli jotain päässä vikaa. Psykiatreilla usein on.
Varsinkaan tunnetut psykiatrit ja sukupuolitautillääkärit eivät tervehdi itse ensin, sitten kyllä jos toinen ensin tervehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN ymmärrä saksaa. Onko tuo jotenkin rumasti sanottu?
Ainakin vartijasta.
"Samoin kunnioitetaan sitä, jos joku on melankolinen tai ei innostu kaikesta. Pakkopositiivisuus tuhoaa ilmapiiriä tehokkaasti."
Tästähän ei kuitenkaan ollut kyse ap:n tapauksessa. Työkaveri oli päivitellyt toiselle työkaverille, kuinka tämä toinen työkaveri oli tervehtinyt häntä vapaa-ajalla. Kamalaa! Nyt on elämä pilalla.
Ei näin käyttäydy melankolinen ihminen. Joka ei todellakaan harrasta pakkopositiivisuutta vaan myrkyttää negatiivisella asenteellaan työpaikan ilmapiiriä!
Kyllähän tämä riippuu siitä mitä ap teki eli jos heitti vaan että "hei/moi/terve" ja jatkoi matkaa niin ok mutta jos alkoi kyselemään kaikkea "ai sinäkin täällä, mitä kuuluu" yms ja jäi enemmäksi kuin minuutiksi hengailemaan vaivaantuneen kollegan luokse niin kyllä minuakin ärsyttäisi jos ei oltaisi parempia ystäviä jo työn puolesta.
Jos haluaa, niin saa tervehtiä tuntemattomiakin. Voi erehtyä luulemaan vierasta tutuksi. Miten tervehtimisestä voi pahastua?
Itse taas sain kerran työpaikalla kuulla, kun EN ollut moikannut työkaveria vapaalla... ymmärsi kyllä kun selitin, että olen vähän kasvosokea (hukkasin kerran oman äitini väkijoukkoon, kun hänellä olikin normaalista poikkeava takki päällä)
Kiltin tytön "maine muuttui" yliopistossa - siivo neuleasu vaihtui biletoppiin jo ennen ensimmäistä kevättä? 😳