Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdoin työpaikkaa, joten olen taas takaisin kaapissa

Vierailija
26.10.2024 |

Taas kaikki alkaa alusta, ja pitää miettiä, millä tavalla antaa ilmetä, että puoliso on samaa sukupuolta. Ja kun työkavereita on 50, montako erillistä tilannetta pitää käydä läpi. Nolaako toisen, jos kysytään vaimosta ja korjaa, että hän on kyllä mies. Vai ajautuuko tilanne siihen, ettei kerro mitään ja luullaan sinkuksi.

Kaikkea tätä joutuu nykyään miettimään uudelleen, kun viimeisen kymmenen vuoden aikana ilmapiiri on vihamielistynyt. 2000-luvun alussa tuntui, että on uusi aika. Nyt syytetään, että tehdään numero omasta suuntautumisesta ja nostetaan jalustalle. No kerroin tässä nyt, millaisella jalustalla moni meistä todellisuudessa on.

M 37

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut kumppanista tai puolisosta, kaikille on selvää, että puoliso on mies.

Ei se kyllä ihan noin ole, moni hetero puhuu puolisosta.

No kun tuo on mediasta koulutettu. Kielen on oltava sukupuolineutraalia, kaikki ovat vain henkilöitä, kumppaneita tai huoltajia.

En ymmärrä aloittajan ongelmaa, mikään pakko ei ole avata yksityisyyttään. Uteliaille ei tarvitse kertoa statustaan tai voi sanoa mitä haluaa. Heterona haluan olla työpaikalla tekemässä työtä enkä minglaamassa, sen verran huonoja kokemuksia avautumisesta. Ystävällisyyteen tämä ei liity mitenkään ja onneksi enemmistö ihmisistä näyttää hyväksyvän pidättyvyyden ongelmattomasti.

Vierailija
42/54 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan edes tiedä työkavereiden suhdestatuksia tai suuntautumisia. Eikä kiinnosta. Miksi pitäisi?

Silloin sen voi arvata jos itse korostaa jotakin piirrettä, tälläisiä homoja/lesboja on kai aina ollut. Sitten on nämä joista ei näe päältä. Toki ammateissa saattaa olla omat nyanssinsa mutta kyllähän kaikki ulkoinen erottuminen on ollut jo pitkään jopa ylikorostunutta. 

Koko kaapin ajatus on ylipäänsä teennäinen. Miksi muita nykyään jaksaisi kiinnostaa kuin suunnilleen oma napa? Ikäänkuin toisen yksityiselämä olisi koskaan kuulunut ihmisille, joiden kanssa et halua lähempiin tekemisiin. Kuvitelkoon ihan vapaasti mitä haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos yrittäisit eheytyä? 

Hyppää sinä järveen eheytymään.

Vierailija
44/54 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kumppani tai puoliso sanaa. Olen aina ollut hetero suhteissa, mutta kun se ei muille kuulu mikä sen kumppanin sukupuoli on eikä se ole oleellista.

Vierailija
45/54 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kyllä heterotkin hämmentävästi puhuu partnerista tai puolisosta. Itse oon ainakin tulkinnut ihmisiä virheellisesti ei heteroiksi. 

Vierailija
46/54 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ap! 

Vierailija
47/54 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi helpompi vain ryhtyä heteroksi ja lopettaa se naurettava homoilu??

Itsesi teet tuollaisilla kommentailla vaan valtavan typeräksi ja naurettavaksi. Koitahan kasvaa aikuiseksi.

Heitä homo voltti.Eri. 🥱

Vierailija
48/54 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitko meille? Tervetuloa ja älä pelkää. Tiedän jo, vaikket ole vielä kertonut. Kerro sitten jos/kun tuntuu sopivalta tai jätä kertomatta. Ihan kuinka haluat. Yllätyksenä asia tuskin ainakaan kaikille tulee. :) 

Vierailija
49/54 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos yrittäisit eheytyä? 

Mitäs jos yrittäisit fiksuuntua? 

Vierailija
50/54 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kyllä heterotkin hämmentävästi puhuu partnerista tai puolisosta. Itse oon ainakin tulkinnut ihmisiä virheellisesti ei heteroiksi. 

Joo sama! Jos joku puhuu kumppanista tai puolisosta niin alkuoletus on, että kyseessä ei ole heterosuhde. 

Vierailija
51/54 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sanot puoliso,suurinta osaa ei kiinnosta onko se mies vai nainen...se oletko mukava vai ei on tärkeintä.Terveisin tantta vm1971

Vierailija
52/54 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kyllä ihan noin ole, moni hetero puhuu puolisosta.

Joo tahallani puhun puolisosta itsekin. Ihan kiusaajani. Tutut tietää että kyseessä on eri sukupuolinen.

Vierailija
53/54 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: llä on hyvin subjektiivinen käsitys homovastaisuudesta Suomessa. Tietysti oma kokemus on oma kokemus, mutta homoparit on niin normaali ilmiö ainakin Helsingissä, etten itse edes pane merkille kenenkään kumppanin sukupuolta. Ne kiusaajat taitaa olla nuoria koululaisia, niillähän äly ei riitä nykyään enää mihinkään muuhun kuin rikollisuuteen ja kiusaamiseen, eivät osaa lukea tai kirjoittaa, ketään ei kiinnosta, ei opettajia, ei vanhempia. Antaa noiden olla ja ap aikuisena ihmisenä ryhdistäydy ja elä hyvällä mielellä omaa elämääsi, muista ihmisistä ei todellakaan kannata välittää.

Moni on lähempänä totuutta eiroja haapajärveltä kuin Helsingin ilmapiiriä. 

Vierailija
54/54 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi helpompi vain ryhtyä heteroksi ja lopettaa se naurettava homoilu??

Itsesi teet tuollaisilla kommentailla vaan valtavan typeräksi ja naurettavaksi. Koitahan kasvaa aikuiseksi.

Heitä homo voltti.Eri. 🥱

Inselikin tuli keskustelemaan.