Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö pois muuttaneet lapsen ilmoittaa tulostaan?

Vierailija
26.10.2024 |

Aikuinen lapsemme muutti omaan asuntoonsa. Asuu lähellä, joten on lähes viikoittain käynyt vanhassa kodissa. Nyt käyntiväli on pidentynyt, kun opinnoissa ja töissä on ollut kiirettä ja kaikki tavarat siirretty omaan asuntoon.

Ilmoitteleeko muiden nuoret aikuiset lapset kun tulevat käymään? Olen jo aiemminkin sanonut, että kannattaa ajoissa ilmoitella, jotta voin tehdä hyvää ja ravitsevaa ruokaa. Meillä ei nykyään ole välttämättä jääkaapissa kovin kummoisia ja tekisi mieli syöttää köyhää opiskelijaa muulla, kuin kaapista löytyvällä hernekeitolla tai pakastepizzalla.

Toisekseen uskaltaako kotonaan olla rennosti, kun milloin vaan voi paukahtaa vieraita eteiseen? Olemme puolison kanssa odottaneet tätä aikaa, kun koko talo on käytettävissämme kahdenkeskiseen aikaan Aiika lähellä olemme jo olleet kiusallisia tilanteita, kun lapsi on tullut yllättäen kotiin.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei vain ole hoksannut asiaa. Kannattaa sanoa vaikka tuohon ruokaan vedoten, että haluat tietää milloin on tulossa. 

Näin olen sanonutkin, useasti. Esim. viimeksi olin lisännyt juuri 10 min aiemmin ruokaan ainesosan, jota poika ei syö. Jos olisi laittanut viestiä, olisi ollut hyvää ruokaa tarjolla. Ei kuulemma haittaa ja voi sitten syödä vaikka pelkkää leipää.

Taisin joskus vitsaillakin, että laita nyt ihmeessä viestiä, ettei käy niin, että olen kotona vaikka alasti kuin tulee.  No, vitsinä otti, ei muutosta käytöksessä.

Ap

Kumma juttu että otti vitsin vitsinä.🙄

Vierailija
42/46 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te olette avaimen pois ottaneet? 

Ottako joku avaimen pois lapsiltaan? Kyllä minulla ja miehelläni on edelleen avaimet vanhempiemme koteihin ja olemme jo viisikymppisiä. Jos lukiot on vaihdettu, olemme saaneet uudet avaimet.

Joo, on ihan turvallisuuskysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti lapsi saa tulla omaan kotiin sillon kun haluaa. 

Tietty omaan kotiin, mutta ei vanhempien kotiin.

Tarkoitin juuri sitä vanhempien kotia. En ymmärrä miksi lapsi ei saisi käydä lapsuudenkodissa sillon kun haluaa.

Jos tulee ilmoittamatta, saattaa nähdä vanhempansa harrastamassa seksiä keittiön pöydällä tai katsomassa por*oa olkkarissa.

On se kumma, jos ei kotonaan saa olla rauhassa.

Mutta kun ei näe. Kyllä sen nyt kuulee kun auto tulee pihalle. Meille lapset ovat aina tervetulleita. 

Vierailija
44/46 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulis olevan suuri vaiva vaikka tunnin varotusajalla tulla käymään. 

Vierailija
45/46 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuskoti on lapselle aina koti. Etenkin nuorille opiskelijoille, jotka vasta aloittelevat omaa elämäänsä.

Ei tulisi mieleenikään pyytää pois muuttaneelta kodin avainta pois.

Asui nuori sitten lähellä, tai kauempana opiskelukaupungissa.

Milloinkaan ei voi tietää, mikä hätä saattaa olla, että tarvitsee sisään päästä.

Meillä on myös itsellä avain nuoren asuntoon, kaiken varalta.

Vierailija
46/46 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti lapsi saa tulla omaan kotiin sillon kun haluaa. 

Tietty omaan kotiin, mutta ei vanhempien kotiin.

Tarkoitin juuri sitä vanhempien kotia. En ymmärrä miksi lapsi ei saisi käydä lapsuudenkodissa sillon kun haluaa.

Jos tulee ilmoittamatta, saattaa nähdä vanhempansa harrastamassa seksiä keittiön pöydällä tai katsomassa por*oa olkkarissa.

On se kumma, jos ei kotonaan saa olla rauhassa.

Tai sellaisessa tapauksessa, että yh:n lapset on muuttaneet pois ja vanhemmalla on vihdoin mahdollisuus omaan elämään. Tarkoittaa mun tapauksessa aika aktiivista, alkuvaiheen kiihkeyttä uudessa suhteessa. En todellakaan halua kumpaakaan lapsista pölähtämään paikalle varoittamatta. Mikä ei tarkoita sitä, että eivät saisi tulla ollenkaan vaan sitä, että ilmoittamatta ei sovi tulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä