Anoppi pitää vauvaa väkisin itsellään
Meille syntyi kesällä kolmas lapsi ja taas ollaan tässä samassa tilanteessa, jossa vauvaan höpsähtänyt isoäiti omii lapsen itselleen. Pitää väkisin hysteerisesti huutavaa vauvaa, pakenee toiseen huoneeseen, ja jos on muita vieraita ei anna muiden sylitellä. En halua antaa vauvaa hänelle syliin, koska sitten hän ei päästä siitä irti kuin vasta sitten, kun minä menen väenvängällä ottamaan parkuvan lapsen pois. Ja silloinkin pitää niin kiinni, että on meinannut tippua lapsi sylistä.
Tuntuu mulle jopa traumatisoivalta että aina saan pelätä, että hän tiputtaa lapsen ravatessaan karkuun (on meinannut) ja muutenkin kamalaa kuunnella oman vauvan itkua hormonihuuruisena.
En voi ymmärtää mikä tuollaisen vauvahöpsähtämisen saa aikaan? Väkisin sylittely loppuu, kun lapsi kasvaa taaperoksi.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Olen anoppi joka ei ota vauvoja syliin. En osaa pidellä niitä ja sitten ne itkevät. Leikki-ikäisten kanssa mieluummin teen jotain.
Onneksi lapseni ovat aikuisia ihmisiä ja pystyneet itsenäistymään, eivät jääneet kotikylään kökkimään.
Minusta nähden jokainen saisi hoitaa vauvansa itse, myös apua ruinaamatta.
Tästä sen näkee että anoppi pidättää itselleen oikeuden valita minkä ikäisten lastenlasten kanssa haluaa olla tekemisessä.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa sanotaan, että mies jättää äitinsä ja isänsä avioituessaan.
Miksi vierailette anopilla? Anoppi on maho, eläkööt nyt mahon naisen elämää. Vauvatk uuluvat äideilleen.
Eihän anoppi ole maho jos on synnyttänyt lastenlastensa isän, tyhmä.
Menettääkö tämä anoppi mielenkiintonsa poikansa lapsiin heti kun ne eivät ole enää tahdottomia pikkuvauvoja joita voi käsitellä kuin leluja?
Kolmen lapsen äidin, jolla pieni vauva, elämän sisältö 388näpytellä vauvasivulle 24 h. Semmosta se etevä äitiys , ei se anoppi aikoinaan osannut.
Kuulostaa siltä, että jokun sairaus tulossa.
Kyllähän te voitte rauhallisessa tilanteessa puhua tuon ennakkoon, että kiitos avusta ja, että oma äiti hoitaa kirkuvan lapsen.
Katso vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä ketju. Siellä samanlaista tarinaa...
Tämä aloitus oli kuin omasta kynästäni. Meillä koettiin samaa aikoinaan. Ennen lapsen syntymää anoppi varoitti minua, että mummuilla on lastenlapsiin nähden vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Hän pelkäsi selvästi etukäteen, että käytän häntä liikaa hoitoapuna. Kun lapsi oli syntynyt, anoppi tajusi, että en tarvitse tai edes halua anopin apua. Hänelle tuli hätä käteen saada viettää aikaa vauvan kanssa. Hän vietti kaikissa tilanteissa muidenkin ihmisten läsnäollessa koko ajan vauva sylissä. Muilla ei ollut oikeutta pitää lasta. Kun lapsi kasvoi, anoppi syöksyi ohitseni aina hätiin, jos lapsi itki. Olisin toivonut anopilta arvostusta, että selviän tuoreena äitinä hyvin. Nyt tuntui, että hän osaa paremmin. Näistä ajoista on 20 vuotta ja olen viileässä väleissä anoppini kanssa.
Olen kerran sivusta seurannut tuollaista touhua. Kyseessä oli henkilön ensimmäinen lapsi, ja lapsikaappari oli hänen oma äitinsä. Oltiin eräissä sukujuhlissa, ja tuo isoäiti touhusi siiheen tyyliin vauvan kimpussa, että lopulta yksi juromman puoleinen miessukulainen sieltä vähän heitti suorasanaista vitsiä tilanteesta, jolloin nainen selvästi pahoitti mielensä, mutta lopettipa sen ylenpalttisen häsläämisen ja antoi lapsen äidin hoitaa vauvansa itse.
"Vauvaan höpsähtänyt isoäiti omii lapsen itselleen." > Laita sille anopille rajat! Vähennä yhteydenpitoa ja välttele anoppia kaikin tavoin. Anoppi häiriköi röyhkeästi perheenne kotirauhaa. Laita puhelimeen soitonesto ja pidä oman kodin ulko-ovi lukossa. Älä kutsu anoppia kylään äläkä mene lastenne kanssa anoppilaan kylään. Jos anoppi yrittää tunkea kotiinne väkisin, niin tee poliisille ilmoitus kotirauhan rikkomisesta. Tarvittaessa laita välit poikki.
"Pitää väkisin hysteerisesti huutavaa vauvaa, pakenee toiseen huoneeseen, ja jos on muita vieraita ei anna muiden sylitellä." > Anoppisi on joko luonnehäiriöinen narsisti tai jollain tapaa häiriintynyt ja rajaton ihminen. Normaali, luotettava, tasapainoinen ja turvallinen ihminen ei käyttäydy noin. Anoppisi käytös on vaaraksi lapsillesi. Älä anna vauvaa anopin syliin äläkä anna isompia sisaruksia anopin seuraan.
"En halua antaa vauvaa hänelle syliin, koska sitten hän ei päästä siitä irti kuin vasta sitten, kun minä menen väenvängällä ottamaan parkuvan lapsen pois. Ja silloinkin pitää niin kiinni, että on meinannut tippua lapsi sylistä." > Anoppisi on joko luonnehäiriöinen narsisti tai hän on häiriintynyt ihminen, joka ei kunnioita toisten ihmisten rajoja. Normaali ja tasapainoinen ihminen ei käyttäydy noin. Anoppisi arvaamaton ja impulsiivinen käytös on vaaraksi lapsillesi. Älä anna vauvaa anopin syliin äläkä anna isompia sisaruksia anopin seuraan.
"Tuntuu mulle jopa traumatisoivalta että aina saan pelätä, että hän tiputtaa lapsen ravatessaan karkuun (on meinannut) ja muutenkin kamalaa kuunnella oman vauvan itkua hormonihuuruisena." > Missä miehesi on ja onko hän tahdoton hissukka? Miehesi tehtävä on nyt asettua Sinun puolellesi ja puolustaa Sinua äitiään vastaan. Anoppisi käytös EI OLE tervettä!
"En voi ymmärtää mikä tuollaisen vauvahöpsähtämisen saa aikaan?" > Ilkeä luonne, miniän vihaaminen, luonnehäiriö, rajaton käytös, narsismi, vaihdevuodet, anopin BesserWisser-asenne. Vedä hallitsevalle anopille rajat!
Tässä ei ainakaan vanhinta lasta suosita. Tulevat anopit on aika veikeitä juttuineen.
Raamatussa sanotaan, että mies jättää äitinsä ja isänsä avioituessaan.
Miksi vierailette anopilla? Anoppi on maho, eläkööt nyt mahon naisen elämää. Vauvatk uuluvat äideilleen.