Suosittele lautapeliä meille
Meille on tiuossa kaukaisia sukulaisua kylään viikonlopuksi ja en ole varma, et luistaako meillä juttu. Ei tinneta kovinkaan hyvin.
Mikä vois olla rento lautapeli vaikka illanviettoon?
Meitä on kahdeksan ja iäktään 14-72v.
Tykätään ainakin itse heittäytymisestä ja piitämisestä. Ei miyään tietovisaa, kun minun mies voittaa sitten koko ajan. En tiedä tuosta sukulaisperheestö oikein paljon muuta kuin että ovat meille sukua.
En haluis tuppisuuna istua sohvalla, niin jotain peli-itaa olis kiva järkätä. Pelkään vähän kiusallisia hiljaisia herkiä. Ja jos niitä tulee, niin menen aina jotenkin siitä niin hämilleen, että saatan ruveta hölöttään ihan pimeitä asioita.
Asiallisia vastauksia kiitos!
Kommentit (27)
Carcassonne. Meillä pelataan sitä harvakseltaan, koska mieheni on siinä minua ovelampi ja minä alan suunnitella heti vastaiskua, joten melko totista taistelua on aina luvassa ainakin minun puolelta, miestäni se huvittaa kovastikin😤
Genial. Ihan paras. Meil löytyy niitä kaks mut ei myydä. En tiedä onko niitä myynnissä enää.
En hirveesti oo tykänny lautapeleistä, mut tätä jaksaa aina pelata.
Taistelulampaat on kans hauska.
Afrikantähti Retkikunnat.
Eli perinteinen Afrikantähti, ja siihen laajennusosa.
Vierailija kirjoitti:
Genial. Ihan paras. Meil löytyy niitä kaks mut ei myydä. En tiedä onko niitä myynnissä enää.
En hirveesti oo tykänny lautapeleistä, mut tätä jaksaa aina pelata.
Taistelulampaat on kans hauska.
Näköjää löytyy:
https://www.tradeinn.com/kidinn/fi/devir-genial-2024-lautapeli/14094675…
Tässä voi väritkin olla viel paremmat kuin vanhemmassa genialissa. Tekis mieli tilata.
Uno tai tavalliset pelikortit. Vanhemmat ehkä osaisi opettaa nuorisolle perinteisiä korttipelejä. Parasta ajanvietettä esim. reissuilla, kun pitää odottaa jossain lentokentällä tai satamassa. Yatzy toimii myös.
Kannattaa olla ainakin muutama peli valittavana. Kahdeksan on aika monta yhteen peliin.
Siinä otetaan pinkka papereita, esim post-it-lappuja, jokaiselle yhtä monta kuin pelaajia. Ensimmäinen kirjoittaa ekaan lappuun, toinen piirtää toiseen, kolmas kirjoittaa kolmanteen jne. Jokainen näkee vain edellisen kuvan/lauseen ja tekee sen pohjalta lauseen/kuvan.