Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele lautapeliä meille

Vierailija
25.10.2024 |

Meille on tiuossa kaukaisia sukulaisua kylään viikonlopuksi ja en ole varma, et luistaako meillä juttu. Ei tinneta kovinkaan hyvin. 

Mikä vois olla rento lautapeli vaikka illanviettoon?

Meitä on kahdeksan ja iäktään 14-72v. 

Tykätään ainakin itse heittäytymisestä ja piitämisestä. Ei miyään tietovisaa, kun minun mies voittaa sitten koko ajan.  En tiedä tuosta sukulaisperheestö oikein  paljon muuta kuin että ovat meille sukua. 

En haluis tuppisuuna istua sohvalla, niin jotain peli-itaa olis kiva järkätä. Pelkään vähän kiusallisia hiljaisia herkiä. Ja jos niitä tulee, niin menen  aina jotenkin siitä niin hämilleen, että saatan ruveta hölöttään ihan pimeitä asioita. 

Asiallisia vastauksia kiitos! 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkinäinen kuvapuhelin. Tarvitaan kyniä ja paperipinkat kaikille. Jokainen kirjoittaa lapulla 3-4-sanaisen lauseen, ja siirtää pinon seuraavalle. Tämä piirtää kuvan lauseesta, ja siirtää pinon edelleen seuraavalle, joka tulkitsee kuvan taas lauseeksi. Näin vuorotellen kierretään kaikkien laput läpi, ja yleensä lauseen viesti muuttuu jonkin verran matkalla. Luovuutta lauseisiin, niin peli on hauskaa. 

Tätä taidaan myydä valmiina lautapelinä nimellä Huhupuheita. Mutta voi kyllä tosiaan hyvin pelata ilman että ostaa sitä

Pitääkö se kuva olla mukana, mihin tyypit kirjottaa sitä mitä arvioi sen kuvan esittävän. 

Ihan en nyt tsjuu. 🤔

Siinä otetaan pinkka papereita, esim post-it-lappuja, jokaiselle yhtä monta kuin pelaajia. Ensimmäinen kirjoittaa ekaan lappuun, toinen piirtää toiseen, kolmas kirjoittaa kolmanteen jne. Jokainen näkee vain edellisen kuvan/lauseen ja tekee sen pohjalta lauseen/kuvan.

Vierailija
22/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelatkaa räsypokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carcassonne. Meillä pelataan sitä harvakseltaan, koska mieheni on siinä minua ovelampi ja minä alan suunnitella heti vastaiskua, joten melko totista taistelua on aina luvassa ainakin minun puolelta, miestäni se huvittaa kovastikin😤

Vierailija
24/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Genial. Ihan paras. Meil löytyy niitä kaks mut ei myydä. En tiedä onko niitä myynnissä enää.

En hirveesti oo tykänny lautapeleistä, mut tätä jaksaa aina pelata.

Taistelulampaat on kans hauska.

Vierailija
25/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikantähti Retkikunnat.

Eli perinteinen Afrikantähti, ja siihen laajennusosa. 

Vierailija
26/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Genial. Ihan paras. Meil löytyy niitä kaks mut ei myydä. En tiedä onko niitä myynnissä enää.

En hirveesti oo tykänny lautapeleistä, mut tätä jaksaa aina pelata.

Taistelulampaat on kans hauska.

Näköjää löytyy:

https://www.tradeinn.com/kidinn/fi/devir-genial-2024-lautapeli/14094675…

Tässä voi väritkin olla viel paremmat kuin vanhemmassa genialissa. Tekis mieli tilata.

Vierailija
27/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uno tai tavalliset pelikortit. Vanhemmat ehkä osaisi opettaa nuorisolle perinteisiä korttipelejä. Parasta ajanvietettä esim. reissuilla, kun pitää odottaa jossain lentokentällä tai satamassa. Yatzy toimii myös. 

Kannattaa olla ainakin muutama peli valittavana. Kahdeksan on aika monta yhteen peliin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä