Arvostelevat ihmiset julkisissa. Argh.
Tänään viimeksi. Olin meidän 3-vuotiaan pojan kanssa tulossa ratikalla päiväkodista kotiin ja ratikassa lapsi alkoi valittamaan pissahätää. Mitä tekee meidän lähellä istunut naishenkilö?? Sanoo mulle, että minun pitää katsoa ettei lapseni k*se siihen penkille. Samalla muisti kertoa, miten hän aina käytti lapsensa vessassa ennen uloslähtöä. Hienoa, että jotkut meistä on täydellisiä :))
Ja pari viikkoa sitten olin koliikkivauvamme kanssa hakemassa esikoista päiväkodista ja vauva alkoi itkemään vatsakipujaan. Yksi rouva lähellä alkoi todella tuimasti tuijottamaan mua ja huokailemaan kuuluvasti.
Joo, anteeksi vaan kun liikutaan lasteni kanssa julkisilla. Varmaan pitäisi muuttaa maalle niin en olisi kenellekään häiriöksi lasteni kanssa!
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no onhan se nyt outoa, jos vanhempi ei osaa pissattaa lastaan ennen asioille lähtöä, tai vaikka asioiden hoidon lomassa, vaan pitää jäädä odottelemaan kunnes lapsi alkaa parkua pissahätäänsä.
Hain lapsen päiväkodista. Päiväkodilta kotiin menee ratikalla 10 min, yhteensä noin 15 matkoihin. Päiväkodissa ei pissattanut kun kysyin häneltä, joten ajattelin että häntä ei tarvitse käyttää vessassa ennen lähtöä.
Anteeksi että en ole yhtä täydellinen kuin sinä. Ap
Lapselta ei kysytä ulos lähtiessä, että pissattaako, vaan sanotaan, että käy ensin pissalla. Kun lapsi sanoo ettei pissata, sanotaan, että aina tulee vähän, käy nyt siellä pissalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua kusia päälleen
Ei mun lapsi ollut pissaamassa kenenkään päälle, vaan omalla penkillä istui vaunujen vieressä. Ap
Siihen penkille on ok kusta?
Ei pissannut penkille. Pakko hänen oli istua. Jos olisi seissyt liikkuvassa ratikassa olisi varmasti kaatunut. Mutta kuten sanoin, penkki ei kastunut.
Miksi suomessa ollaan näin aggressiivisia äitejä ja pieniä lapsia kohtaan? Ei mun lapsi ole tehnyt mitään pahaa että hänelle tarvitsee kiukuta. Ap
kohtaamasi aggressio ei ollut suunnattu lapsellesi vaan sinun kyvyttömyydellesi
Inhoittavia ihmisiä. Koita kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsi on päikyssä kun olet vauvan kanssa kotona?
Koska saa siellä enemmän virikkeitä mitä pystyisin kotona hänelle yksin tarjoamaan. Vauva on vaativa ja vaatii paljon huomiota. Tietysti silloin kun vauva nukkuu annan kaiken huomioni pojalle. Ap
Lopettakaa jo tuo "virike"-mantra. Siinähän sitä virikettä olisi kummallekin lapselle ja äidille, kun viettäisivät yhdessä aikaa ja menisivät vaikka leikkipuistoon yhdessä. Alle 4v ei mielestäni juurikaan hyödy mistään virikehoidosta. Isomman lapsen osa-aikaisen päiväkotikäymisen ymmärrän joten kuten, etenkin jos on ollut siellä jo pidempään aiemmin ja sitonut tärkeitä ystävyyssuhteita. Pienemmille lapsille vanhempien ja vaikka vauvasisaruksensa seura on tärkeintä seuraa. Ei hälyiset päiväkotiryhmät, jossa yksilöllisten tarpeiden huomioimiseen ei juuri jää aikaa.
Vaikea toki sanoa mitä tuossa tilanteessa olevat ihmiset ovat ajatelleet, mutta ehkä kaikkea jutustelua kannata ottaa aggression osoittamisena. Joku saattaa huokailla ihan omia huoliaan myös ja sattumalta katsoo teitä samalla kun vauvan ääni kiinnittää huomion.
Itse huomaan ärsyyntyväni lähinnä vanhemman reagoimattomuudesta, siitä kun lapsi itkee ja yrittää saada vanhemman huomion muttei sitä saa. Se on vaan surullista.