Miten saatte aikanne kulumaan yksin?
Siihen se on aika hyvin kiteytetty. Mitä teette yksin ollessa?
Minulla takana ero, ja varsinkin nämä viikonloput tuntuu todella yksinäisiltä :(
Tuntuu ettei ole oikein mitään tekemistä. Siihen kerkesi tottua että viikonloppuisin oli joku aina lähellä ja oli menemisiä. Nyt tuntuu ettei osaa oikein mitään muuta tehdä kun yksin surkutella sohvan nurkassa ja kirjottaa vauvapalstalle 🙄
Arki nyt rullaa askareiden/töiden ym parissa eikä sitä niin ajattele olevansa yksin. Kavereita ei ole paljon aikuisiällä jäänyt, enemmänkin hyvänpäivän tuttuja, ja tuntuu että ainoat kanssakäymiset ja sosialisoitumiset pitäisi olla alkoholin merkeissä/baareilussa.
Saunassa käynti, kasvo-/iho-/hiushoidot ym, elokuvat/sarjat, lukeminen, netissä selailu En oikein harrasta mitään. Näitä tulee tehtyä, mutta ei nekään oikein jatkuvalla syötöllä inspiroi. Tuntuu vain niin kovin tylsältä ja helposti jää surkuttelemaan omien ajatustensa kanssa.
Kommentit (27)
Hanki harrastuksia ja pyydä ystäviä mukaan menoihin. Ulkoile.
Pöh. Jokaisen ihmisen on osattava viihtyä yksin ajatustensa kanssa. Emme voi ulkoistaa hyvinvointiamme muille ihmisille.
Olen tehnyt yksin töitä kotitoimistossani vuosikymmenet. Parisuhde päättyi kauan sitten. Aikuiset lapset joista toinen on kuollut. Käyn joka päivä hautausmaakävelyllä. Parin viikon välein tapaan toista lastani ja hänen kumppaniaan, menemme syömään tai kahville. Ystäviä ei juurikaan enää ole.
Olen jo eläkkeellä mutta jatkan töitäni freelancerina. Nukun päiväunia, luen, kirjoitan. Joka päivä paljon tekemistä.
teatterit, elokuvat,konsertit piristää
ulkoilu, hyvä ruoka,paremi mieli
harrastukset,vaikka uiminen tai joku mikä kiinnostaa
yksin voi käydä glögilläkin
Käyn kalassa, pelaan pleikkaria, kuntoilen, entisöin huonekaluja ja myyn niitä. Joskus joku tuttu tarjoo jotain pikku hommaa pimeesti niin otan aina homman vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Pöh. Jokaisen ihmisen on osattava viihtyä yksin ajatustensa kanssa. Emme voi ulkoistaa hyvinvointiamme muille ihmisille.
Olen tehnyt yksin töitä kotitoimistossani vuosikymmenet. Parisuhde päättyi kauan sitten. Aikuiset lapset joista toinen on kuollut. Käyn joka päivä hautausmaakävelyllä. Parin viikon välein tapaan toista lastani ja hänen kumppaniaan, menemme syömään tai kahville. Ystäviä ei juurikaan enää ole.
Olen jo eläkkeellä mutta jatkan töitäni freelancerina. Nukun päiväunia, luen, kirjoitan. Joka päivä paljon tekemistä.
pöh, aina ei viihdy, miten meni , kun parisuhde päättyi
Jahas ajankulumishullu taas vauhdissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pöh, aina ei viihdy, miten meni , kun parisuhde päättyi
Parisuhteen päättyminen oli loppuelämäni ensimmäinen päivä.
Täällä päivystän ja paiskon provoja.
Roikun täällä ja muualla netissä. Luen, ulkoilen, nukun, whatsappaan.
Teen kotitöitä, käyn mökillä ja viihteellä.
Luen, kuntoilen, käyn luontoretkillä, neulon, kokkailen, siivoilen, katson elokuvan, käyn joskus ulkona syömässä tai kahvilassa. Tai mitä nyt mieleen tulee.
Joillekin yksin elo on ihan normaalia ja olo, tekeminen, mitä ikinä. Ei odotella jotain toista. Sitä kun ei kaikille tule.
Rakastan yksinoloa! Kunpa saisin olla enemmän yksin. Perhettänikin rakastan, mutta tarvitsen paljon omaa tilaa. Kerran vuodessa saan olla kaksi päivää yksin. En mene mihinkään, en tapaa ketään ja soitan vaan miehelle ja lapselle. Nautin hiljaisuudesta ja siitä että kukaan ei halua minulta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Käyn junaretkillä vierailla paikkakunnilla noin kerran kuussa, huomiseksi ohjelmana kirjasto + uinti, sunnuntaina kirppis jne. Ei riitä edes viikonloppu kaikkeen mitä haluaisisn
Kiitos vinkistä, itsekin voisin alkaa harrastamaan retkiä lähipaikkakunnille.
Olin 10 vuotta sinkku ja aika ei tuntunut riittävän mihinkään viikonloppuisin. Nyt taas suhteessa ollessa ei tunnu keksivän mitään tekemistä jos joutuu poikkeuksellisesti olemaan yksin. Että ymmärrän hyvin ap:ta. Siihen menee aikansa että löytää taas ne omat jutut kun on parisuhteessa tottunut tekemään kaikkea yhdessä.
Ehkä niitä ystäviä kannattaa ekana yrittää hankkia, vaikka ei sekään tietenkään aina helppoa ole. Mutta hyvänpäiväntuttavasta voi hyvin saada ystävän ja kun aletaan tuntea paremmin niin helpommin tulee muutakin yhteistä tekemistä kuin baarit.
Aika menee nopsaan, asun Hgissä, asun yksin.
Mee baarin, iske joku, nussi sitä, rinse and repeat!
Käyn junaretkillä vierailla paikkakunnilla noin kerran kuussa, huomiseksi ohjelmana kirjasto + uinti, sunnuntaina kirppis jne. Ei riitä edes viikonloppu kaikkeen mitä haluaisisn