Suomen kansallismuseo joudutaan sulkemaan - hintalappu veronmaksajille 250 000 euroa kuukaudessa.
Suomen kansallismuseon ovet uhkaavat jäädä pysyvästi kiinni ison ja kalliin laajennuksen ja peruskorjauksen jälkeen. Syynä on rahoituksen puute. Opetus- ja kulttuuriministeriössä ollaan tietoisia kansallismuseon hankalasta taloustilanteesta, mutta asian käsittely on toistaiseksi kesken:
Kommentit (151)
Mikä iigoripiikorin lähde? Linkki?
Ihan suuruudenhullu hanke tänne pöllölandiaan tuo laajennus.
Saa mennäkin kiinni tolla hinnalla, museoita on muitakin ja niiden ylläpito maksaa n.1000€ vuosi.
Kansallismuseo kiinni, niin myös Seurasaari ja marsalkan syntymäkoti. Kiitos isäm maalliset äänestäjät, kiitos niin maan vatusti. 👍🏻
Hallitusko tämän kulun on laskenut, eli kun 250 tuhatta jää tuloja saamatta niin se on muka 250 tuhannen menetys?
Unohtiko Satonen laskea, että mitä säästetään palkoissa ja lämmityksissä ja huolloissa ym ym......
Näinkö ne työllisyysvaikutuksetkin on laskettu?
En pidä maalauksista.
Mikseivät korota esim. Museokortin hintaa?
Siis taas joku 1 tönö laitetaan kiinni ja vaikutus on 2 kärpäsen pierun verran?
Mä olisin laittanut vaikka 250 kirjastoa ja 100 uimahallia kiinni, niistä kuluista olisi tullut äkkiä 10 miljardin säätö ja rakennukset myymällä olisi saatu 30 miljardia lisää ja suomen velka kuitattu.
Persut ja kokoomus suojelee suomalaista kulttuuria
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin laittanut vaikka 250 kirjastoa ja 100 uimahallia kiinni, niistä kuluista olisi tullut äkkiä 10 miljardin säätö ja rakennukset myymällä olisi saatu 30 miljardia lisää ja suomen velka kuitattu.
Näin se pitäisikin tehdä, kukaan ei kuole nälkään jos vaikka kirjasto tai uimahalli on kiinni/poissa, otetaan se raha siellä, missä siitä syntyy vähiten vahinkoa.
Eli kyllähän jonkun perheen heittäminen pakkaseen aiheuttaa enemmän vahinkoa, kun noita tukia joudutaan kuitenkin vieläkin leikkaamaan, kumman itse valitsette, uimahalli kiinni vai köyhät perheet sillan alle ja lapsille nälkäkuolemaa?
Vierailija kirjoitti:
Kansallismuseo kiinni, niin myös Seurasaari ja marsalkan syntymäkoti. Kiitos isäm maalliset äänestäjät, kiitos niin maan vatusti. 👍🏻
Isänmaalliset? Ei he äänestäneet lapin polttajia hallitukseen.
Sehän pilattiin remontissa täysin. Kaikki mielenkiintoinen pantiin pois ja tilalle laitettiin joku tsaarin tuoli ja seinälle kasa identtisiä löylykauhoja. Surkeeta.
Vierailija kirjoitti:
Eli sun mielipiteesi on että keskimääräisen uimahallin tai kirjaston ylläpito maksaa 29 miljoonaa vuodessa, ja jostain löytyy joku rikas joka ostaisi sen rakennuksen 86 miljoonalla eurolla.
Olen samaa mieltä että uimahalleja voisi vähentää ja kirjastojen määrää pitäisi vähentää tosi paljon, mutta sulla on nyt lähtenyt mopo käsistä noitten hintojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En pidä maalauksista.
Mikseivät korota esim. Museokortin hintaa?
Ai niistä muutamasta kattofreskota? Vai tiedätkö edes mistä puhutaan.
Kaikki urheiluun suuntautuva valtionavustus pois, saadaan paljon säästöjä. Urheilla voi ilman mitään ja yksityiset tarjoaa saleja.
Kyllä siihen voi yhden Burger Kingin remontoida ja asentaa autokaistankin.
Vierailija kirjoitti:
Persut ja kokoomus suojelee suomalaista kulttuuria
Oletko käynyt siellä milloin viimeksi? Remontin jälkeen siellä esitellään pelkästään Suomen venäläistämisaikaa. Lapset olivat ihan ihmeissään, että ollaanko me venäläisiä?
Perussuomalaiset kuulemma puolustavat suomalaista kulttuuria.
Ihan sama. En ole koskaan käynyt enkä asu siellä päin Suomea joten ei kiinnosta.