Enkeli-ketjuun tullut jo 'liikaa tavaraa' ja siellä kyseenalaistetaan enkelit. Tässä ketjussa ei kyseenalaisteta enkeleitä, vaan...
https://www.vauva.fi/keskustelu/5793887/miten-enkelit-kommunikoivat-ihm…
Miten enkelit kommunikoivat ihmisten kanssa ja miten he voivat auttaa ollen hyödyksi? Kokemuksia! Kerro kaikki mitä tiedät enkeleistä ja työskentelystä heidän kanssa.
Enkeleitä on oikeasti olemassa. He ovat henkimaailman olentoja ja Jumalan luomia, mutta eivät siis ihmisiä eivätkä ihmisahahmoisia. Raamatussa on enkeleitä. Lue Aapeli Saarisalon 'Raamatun sanakirjasta' jos jostain saat käsiisi. Kirjastosta kait ainakin.
Raamattu mainitsee nimeltä ainakin arkkienkeli Mikaelin (olisko suomeksi joku Mikko?). Hän on taivaallisten sotajoukkojen johtaja ja tulee olemaan tärkeä maailmanlopun tapahtumissa.
Sitten Raamattu mainitsee enkeli Gabrielin joka ilmestyi Neitsyt Marialle kertomaan Jeesuksen sikiämisestä eli raskaudesta. Enkeli ilmestyi myös Sakariaalle, joka on Johannes Kastajan isä. Hän kertoi että jo kovin vanha ja lapseton vaimo Elisabet (Liisa, Elisa yms), jonka kohtukin oli kuivunut, tulee raskaaksi ja synnyttää Johanneksen. Sakarias ei uskonut ja hänestä tuli mykkä Johanneksen syntymään saakka. Elisabet ja Neitsyt Maria olivat sukulaisia ja he kohtasivat toisensa, mitä taidehistoriakin kuvaa. Johannes Kastaja (suomeksi Jussi) 24-25.6. ja Jeesus 24-25.12. eli 6 kk ero.
Sitten on vielä itse musta ja langennut enkeli eli Saatana ja rakkaalla lapsella on monta nimeä... Tiedättekö edes kaikki ne? Häntä vastaan arkkienkeli Mikaelin taivaalliset sotajoukot tulevat taistelemaan loppupeleissä ja Saatana tullaan voittamaan. Alkaa uusi aika. Tulee uusi ja taivaallinen Jerusalem. Osa ihmisistä saa kuolemattoman elämän ja uuden ylösnousemusruumiin. Taivaassa ei olla miehiä ja naisia.
Tässä nyt jotakin enkeleistä - sanansaattajista ihmisten ja Jumalan välillä!
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkeleistä ei ole todistetta sen enempää kuin Jumalastakaan.
Ap:lle tiedoksi, että nimien kääntäminen suomeksi on lopetettu jo ties miten kauan sitten. Ja tuollainen on alentuvaa lukijaa kohtaan.
Toki raamatulliset nimet ovat vaikuttaneet nimistöön, mutta Mikael on suomeksi Mikael, alunperin on muuten muuntunut Mikkeliksi Mikko on siitä juontunut, mutta Raamatun Mikaelia ei käännetä Mikoksi. Eikä Johannesta Jussiksi.Miten sinä jaksat tuota myrkyttämistä?
Arkkienkelit ovat mytologisia enkelihahmoja. Nämä enkelit ovat ilmentyneet ihmisille, kertoneet nimensä ja asiansa.
Samalla tavalla nämä enkelit nykyisinkin ilmentyvät ihmisille, tosin ihan aina he eivät anna nimeä, se ei
Höyheniä löysin kun olin ulkona ja pohdin asioita. Ne ovat merkkejä tulkittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle tiedoksi, että nimien kääntäminen suomeksi on lopetettu jo ties miten kauan sitten. Ja tuollainen on alentuvaa lukijaa kohtaan.
Toki raamatulliset nimet ovat vaikuttaneet nimistöön, mutta Mikael on suomeksi Mikael, alunperin on muuten muuntunut Mikkeliksi Mikko on siitä juontunut, mutta Raamatun Mikaelia ei käännetä Mikoksi. Eikä Johannesta Jussiksi.Miten sinä jaksat tuota myrkyttämistä?
Arkkienkelit ovat mytologisia enkelihahmoja. Nämä enkelit ovat ilmentyneet ihmisille, kertoneet nimensä ja asiansa.
Samalla tavalla nämä enkelit nykyisinkin ilmentyvät ihmisille, tosin ihan aina he eivät anna nimeä, se ei ole pakollista, sanoma on tärkein.
Oli ensimmäinen ketjuun kirjoittamani vie
Kritiikki on kirjaimellisesti myrkyttämistä, negatiivista, noseboa, psykologista väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla nämä enkelit nykyisinkin ilmentyvät ihmisille, tosin ihan aina he eivät anna nimeä, se ei ole pakollista, sanoma on tärkein.
Eihän ole, kritiikki on positiivinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Enkeleitä ei ole olemassa.
Kyllä on, minä tiedän varmuudella asian todeksi.
Mitenköhän yleistä on nähdä enkeli? Näin enkelin lapsena (olen nyt 47v.). Se oli ihmistä hieman kookkaampi valkeaa kirkkautta hohtava olento ja seisoi ulko-oven edessä sisäpuolella. Se oli niin kirkas, että en erottanut yksityiskohtia. Se näkyi siinä jonkun aikaa, kun ehdin huutamaan vanhemmatkin sitä katsomaan. Minun harmikseni he eivät sitä nähneet ja kävin inttämään että kyllä se siinä on! Lopulta äiti sanoi mielikseni, että enkelihän se siinä. Ollaan jälkeen päin juteltu asiasta ja molemmat muisti tilanteen. Tuon jälkeen en ole enää enkeliä nähnyt, vaikka olen halunnut. Aikuisena tuonkin kokemuksen laittaa helposti mielikuvituksen piikkiin, mutta muistan sen tapahtuman silti.
Enkelit on olemassa, mutta ei sillä tavalla kuin enkeli-uskovaiset haluavat ajatella.
Enkelit on Jumalan luoma henkiolento, jonka tehtävä on palvella Häntä ja suorittaa Hänen ilmoittamiaan tehtäviä. Enkelit EI toimi itsenäisesti, eikä niitä kannata/ saa rukoilla. Jumalaa rukoillaan, ja Hän lähettää enkelit avuksemme, milloin milläkin tavalla.
kristitty
Enkeli voi joskus olla ihmishahmossakin, jos Hän niin parhaimmaksi katsoo. Sen lisäksi ihmiset voivat olla toisilleen enkeleitä.
Vierailija kirjoitti:
Enkeli voi kuiskia meille apujakin elämässä, sekin on sitä suojelemista.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän yleistä on nähdä enkeli? Näin enkelin lapsena (olen nyt 47v.). Se oli ihmistä hieman kookkaampi valkeaa kirkkautta hohtava olento ja seisoi ulko-oven edessä sisäpuolella. Se oli niin kirkas, että en erottanut yksityiskohtia. Se näkyi siinä jonkun aikaa, kun ehdin huutamaan vanhemmatkin sitä katsomaan. Minun harmikseni he eivät sitä nähneet ja kävin inttämään että kyllä se siinä on! Lopulta äiti sanoi mielikseni, että enkelihän se siinä. Ollaan jälkeen päin juteltu asiasta ja molemmat muisti tilanteen. Tuon jälkeen en ole enää enkeliä nähnyt, vaikka olen halunnut. Aikuisena tuonkin kokemuksen laittaa helposti mielikuvituksen piikkiin, mutta muistan sen tapahtuman silti.
Ihan tyypillinen tarina. Kyllä näitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Enkelit on olemassa, mutta ei sillä tavalla kuin enkeli-uskovaiset haluavat ajatella.
Enkelit on Jumalan luoma henkiolento, jonka tehtävä on palvella Häntä ja suorittaa Hänen ilmoittamiaan tehtäviä. Enkelit EI toimi itsenäisesti, eikä niitä kannata/ saa rukoilla. Jumalaa rukoillaan, ja Hän lähettää enkelit avuksemme, milloin milläkin tavalla.
kristitty
Tässä on ristiriita. Et halua hyväksyä sitä että enkeleiltä pyydetään apua, miksi koska hehän ovat Jumalan työtehtävissä?
Vierailija kirjoitti:
Enkeli voi joskus olla ihmishahmossakin, jos Hän niin parhaimmaksi katsoo. Sen lisäksi ihmiset voivat olla toisilleen enkeleitä.
No asioita ilmaantuu niin monenlaisin tavoin että paljon mahdollista. Ihmiset voisivat olla enemmän enkeleitä toisilleen nykyisin, inhimillisyyttä tarvittaisiin lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkeli voi kuiskia meille apujakin elämässä, sekin on sitä suojelemista.
Höpö höpö.
Kyllä tämä ihan totta on.
Vierailija kirjoitti:
Aivan näin itsekin asian koen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkeleitä ei ole olemassa.
Kyllä on, minä tiedän varmuudella asian todeksi.
Et tiedä, sinulla ei ole mitään varteenotettavia todisteita väitteesi tueksi.
Vierailija kirjoitti:
kristitty
Eihän ole. Jumalakin on mielikuvituksen tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tyypillinen tarina. Kyllä näitä tapahtuu.
Niin, harhojen näkeminen on yleistä.
Enkeleitä ei oo olemassa. Kyseenalaistin ihan vain kettuillakseni. t. uskonnoton
Up up