Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhä, mutta kunnollinen mies.

Vierailija
25.10.2024 |

Miksi ei tee kauppaansa? Naiset, forumi on teidän.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kunnollisuus ilmenee? Jos mies on kotona ja minä olen työelämässä edellyttäisi miehen hoitavan kaikki kotityöt. Hän siis siivoaa, tiskaa, pyykkää, laittaa ruokaa ja tekee pihatyöt. Ja kaiken autoon liittyvän. Minä tarjoan okt:n ja auton jotka maksan joten reilu peli. 

Mutta eihän se kotona oleva nainenkaan suostu tekemään kaikkea tuota. Hyvä jos puoliakaan. Miksi siis miehen pitäisi?

Minä joudun tekemään tuon kaiken ja maksamaankin puolet. Ja juu, olen kyllä tekemässä eroa. 

Vierailija
22/44 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä köyhällä miehellä on tarjottavaa kenellekkään. Ei osaa mitään ja ei pysty mihinkään sekä on vaan aina mankumassa  rahaa. Köyhä mies on ihmis jätettä.

Puhe oli köyhästä. Kaikki, mitä kirjoitit tuli omasta pienestä päästäsi. Eli koskee todennäköisesti itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat se köyhä ketään kiinnosta kun kunnollinen olet,muutu jännämieheksi,niin tunkua on.

Vierailija
24/44 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uran tekeminen ole mitään kunnollisuutta automaattisesti. Paljon jalompaa ja kunnollisempaa palvella läheisiään esim. kotihoidon hoitajana kuin jonain kunnan byrokraattina tai pöhinämyyntitykkinä. Toki myös kunniallisia korkeakoulutuksen vaativia ammatteja on olemassa, mutta niin on myös huonosti palkattujakin. 

No jos on kutsumus toimia kotihoidossa, niin sitten asia on ok. Vähintään yhtä paljon hyvää voisi kyllä tehdä lääkärinä, jos olisi kunnollisesti tehnyt ne läksyt.

Vierailija
25/44 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksen perusteella kyseessä ei ole kunnollinen mies. Kunnollisuuteen ei kuulu köyhyys, vaan hyvä toimeentulo ja itsensä kehittäminen.

26/44 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin tehdä kumppanin kanssa kaikkia kivoja juttuja, kuten käydä kylpylässä, leffassa, teatterissa jne, mutta minulla on varaa maksaa vain omat lippuni, ei omani lisäksi toisen ihmisen juttuja. Toki jos olisin isotuloinen, niin silloin ei haittaisi vaikka mies on köyhä.

Hanki siis AP joko varakas, isotuloinen nainen, jota e haittaa sun köyhyys tai sitten yhtä köyhä nainen kuin itsekin olet, niin hän jo ennestään tottunut matalaan elintasoon.

Vierailija
27/44 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän miehen kanssa ei ole varaa tehdä lapsia, siksi. Toisekseen, olen itse opiskeluajoista lähtien tehnyt kovasti töitä saavuttaakseni tietyn elintason. Väliaikaisesti voin olla se joka tuo perheen rahat pöytään mutta pitkäaikaisesti en ala ketään aikuista elättämään. Varsinkaan siinä tapauksessa, jos köyhyyden syy laiskuus tai muut henkilökohtaiset ongelmat, jotka ovat hänen vastuullaan hoitaa jos on hoitaakseen. 

Taidat hakemalla hakea syitä torjua toinen ihminen. Aika rasittavaa. Aika rasittava luonteenpiirre.

Joo, elämä on rasittavaa. Olen ollut 16 vuotiaasta lähtien koko ajan töissä, välillä sekä töissä että koulussa samanaikaisesti. Kun ei ole ollut "kunnollisia" töitä olen tehnyt paskahommia kunnes on ollut tarjolla taas hyviä hommia. Korona-aikana tein sekä paskahommia että hyviä hommia samanaikaisesti koska hyvissä hommissa oli tosi paljon epävarmuutta. Oman elämäntavan ja arvojeni vuoksi en yksinkertaisesti pysty elämään yhteistaloudessa henkilön kanssa, joka ajattelee asioista kovin eri tavalla kuin minä. 

Vierailija
28/44 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisi?

Vierailija
29/44 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo, elämä on rasittavaa. Olen ollut 16 vuotiaasta lähtien koko ajan töissä, välillä sekä töissä että koulussa samanaikaisesti. Kun ei ole ollut "kunnollisia" töitä olen tehnyt paskahommia kunnes on ollut tarjolla taas hyviä hommia. Korona-aikana tein sekä paskahommia että hyviä hommia samanaikaisesti koska hyvissä hommissa oli tosi paljon epävarmuutta. Oman elämäntavan ja arvojeni vuoksi en yksinkertaisesti pysty elämään yhteistaloudessa henkilön kanssa, joka ajattelee asioista kovin eri tavalla kuin minä. "

Lähinnä viittasin siihen, että alat heti puhumaan laiskasta ja saamattomasta ihmisestä. Ne kun tulivat ihan sinusta itsestäsi, eivätkä liity millään lailla aloitukseen. Osoitat toisenlaista köyhyyttä. Järjen. Empatian. Ymmärryksen. Valitse itse, mikä kuvaa parhaiten

Vierailija
30/44 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joo, elämä on rasittavaa. Olen ollut 16 vuotiaasta lähtien koko ajan töissä, välillä sekä töissä että koulussa samanaikaisesti. Kun ei ole ollut "kunnollisia" töitä olen tehnyt paskahommia kunnes on ollut tarjolla taas hyviä hommia. Korona-aikana tein sekä paskahommia että hyviä hommia samanaikaisesti koska hyvissä hommissa oli tosi paljon epävarmuutta. Oman elämäntavan ja arvojeni vuoksi en yksinkertaisesti pysty elämään yhteistaloudessa henkilön kanssa, joka ajattelee asioista kovin eri tavalla kuin minä. "

Lähinnä viittasin siihen, että alat heti puhumaan laiskasta ja saamattomasta ihmisestä. Ne kun tulivat ihan sinusta itsestäsi, eivätkä liity millään lailla aloitukseen. Osoitat toisenlaista köyhyyttä. Järjen. Empatian. Ymmärryksen. Valitse itse, mikä kuvaa parhaiten

Nyt projisoit ihan omia uskomuksiasi. En missään vaiheessa sanonut, että kaikki köyhät olisi laiskoja tai saamattomia. Sanoin, että laiskuudesta tai saamattomuudesta johtuva köyhyys olisi minulle se pahin vaihtoehto. Vaihtoehtoisesti myös huonoista kulutustottumuksista johtuva. Sairaudesta johtuva köyhyys on mielestäni huomattavasti vähemmän paha asia mutta sekin estäisi minun kanssa parisuhteen ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että pelkään miehen köyhyyden estävän lapsien hankkimisen. Lapsien hankkiminen on kallista valitettavasti. 

Vierailija
31/44 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kunnollinen, miksi ei käy kouluja ja tee uraa?

Ei koulujen käynti vielä takaa työpaikkaa. Itselläni on kaksi korkeakoulututkintoa luonnontieteistä ja työpaikka vielä saamatta. Haen jatkuvasti ympäri koko maata.

Vierailija
32/44 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kunnollisuus ilmenee? Jos mies on kotona ja minä olen työelämässä edellyttäisi miehen hoitavan kaikki kotityöt. Hän siis siivoaa, tiskaa, pyykkää, laittaa ruokaa ja tekee pihatyöt. Ja kaiken autoon liittyvän. Minä tarjoan okt:n ja auton jotka maksan joten reilu peli. 

Mutta eihän se kotona oleva nainenkaan suostu tekemään kaikkea tuota. Hyvä jos puoliakaan. Miksi siis miehen pitäisi?

Kun minä olin äitiyslomalla tai hoitovapaalla, niin hoidin kaikki nuo lastenhoidon lisäksi. Valtaosa ajasta meni lapsiin, joten ruokaakin tuli tehtyä lapsi käsivarrella. En epäile yhtään etteikö tuo onnistuisi myös miehiltä.

Vierailija
33/44 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja loi paljon uusia komero naisia. Ollaan vaan täällä kotona. 

Vierailija
34/44 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on pahinta mitä elämässä tiedän...ihan per-eestä!

Vierailija
35/44 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhä kunnollinen mies olisi parempi kuin hyvin toimeentuleva kunnollinen mies?

Vierailija
36/44 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä mies ei voi viedä naista etelän lomille. Köyhät miehet ovat vaan kotona palstailemassa eikä niillä ole sosiaalista elämää.

Eikö joku rikas nainen voisi pelastaa köyhää miestä?

Ei, mies on passaaja ja nainen vain passattava. Rikkaalle naiselle pitää olla vielä rikkaampi mies. Köyhä kelpaa vain, jos hän on julk- tai ulkkis.

Vierailija
37/44 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä mies ei voi viedä naista etelän lomille. Köyhät miehet ovat vaan kotona palstailemassa eikä niillä ole sosiaalista elämää.

Minä en naisena halua matkustaa ulkomaille, mutta muu seura kotona kelpaisi. Kesällä voidaan mennä piknikille, teen eväät. 

Vierailija
38/44 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en naisena halua matkustaa ulkomaille, mutta muu seura kotona kelpaisi. Kesällä voidaan mennä piknikille, teen eväät. 

Tosi vaikeaa löytää nykään miestä joka ei matkusta. Jos seurustelet esim. palomiehen kanssa niin ne haluavat matkustaa ulkomaille. 

Vierailija
39/44 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin äitiyslomalla tai hoitovapaalla, niin hoidin kaikki nuo lastenhoidon lisäksi. Valtaosa ajasta meni lapsiin, joten ruokaakin tuli tehtyä lapsi käsivarrella. En epäile yhtään etteikö tuo onnistuisi myös miehiltä.

Kyllähän se varmasti onnistuisi, mutta miksi mies suostuisi noin tekemään, kun ei siihen suostu naisetkaan? Sinäkin joko valehtelet tai olet vain harvinainen poikkeus.

Vierailija
40/44 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kelpaisi. Olen itsekin pienituloinen, lapset jo aikuisia. Talokin löytyy.