Jotain perin sairasta on tässä maassa - Petteri Orpo ei ymmärrä että hänellä on vastuu
Lähisuhdeväkivalta ja naisiin kohdistuva väkivalta ovat kammottavimpia asioita, joita on. Se kertoo, että jotain perin sairasta on tässä maassa, meidän kodeissa, Orpo sanoo.
Jotain perin sairasta on tässä maassa.
Hänen politiikallaan on ollut vaikutuksia, ja väkivallan kohdistuminen naisiin on lisääntynyt.
Orpon pitäisi ymmärtää oma vastuu. Eikö ole tehtäviensä tasalla?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ulkopuolinen ei ole vastuussa muiden väkivallasta.
Ei eikä meidän naisten tarvitse hoitaa eläkkeellä olevia vanhempia, ei ole lakia.
Meidän ei tarvitse auttaa eikä hoitaa vapaa-ajalla yhtään ketään. Jokainen joka haluaa apua voi ottaa maksulliset palvelut.
Kukaan ei ole sinua pakottamassa hoitamaan yhtään ketään. Eikä kenelläkään ole velvollisuutta auttaa sinua.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Me naiset ei todellakaan hoideta eläkeläisiä ilmaiseksi vapaa-ajalla. Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.&nbs
Ei tulekaan vaatimaan.
Eläkeläiset ostaa itse maksulliset palvelut.
"Budjettiriihi sinetöi kotitalousvähennyksen rajun leikkauksen." https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010675848.html
Millä logiikalla Orpo on vastuussa jos ukkosi paihoinpitelee sinut?
Nyt alkaa olla vasemmiston omituisemmatkin haukkumiset jo kuultu, ei pääministeri ole mikään paavi saati jumala, joka jokaista ihmistä ja heidän tekemistään pystyy vahtimaan. Ei ollut Marinkaan.
Juu, ei auteta ketään. Jos joku äiti valittaa väsymystä niin tehdään lasu.
Jatkossa kaikki hoitavat itse kotinsa ja lapsensa.
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta eikä palveluista, kun ei mene verojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei eikä meidän naisten tarvitse hoitaa eläkkeellä olevia vanhempia, ei ole lakia.
Meidän ei tarvitse auttaa eikä hoitaa vapaa-ajalla yhtään ketään. Jokainen joka haluaa apua voi ottaa maksulliset palvelut.
Kukaan ei ole sinua pakottamassa hoitamaan yhtään ketään. Eikä kenelläkään ole velvollisuutta auttaa sinua.
Me naiset ei todellakaan hoideta eläkeläisiä ilmaiseksi vapaa-ajalla. Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.
Eläkeläisistä suurin osa on naisia. Hoitajista suurin osa on naisia. Julkinen terveydenhuolto on käytännössä sitä, että nuoremmat naiset hoitavat vanhempia naisia, ja miehet maksavat verojen kautta tämän sirkuksen.
Jos vähänkin ehdotetaan, vaikka että ei pitäisi ottaa rikollisia maahan,tai rangaistuksia koventaa joistain rikoksista, niin heti on 200 professoria kertomassa, että rikollisuus on ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Jos vähänkin ehdotetaan, vaikka että ei pitäisi ottaa rikollisia maahan,tai rangaistuksia koventaa joistain rikoksista, niin heti on 200 professoria kertomassa, että rikollisuus on ihmisoikeus.
Ja rikollisen vapaa pääsy maahan on myös ihmisoikeus.
Suomi ja sen sisäsiittoiset asukit ovat olleet kautta aikojen väkivaltaisia kumppaniaan kohtaan. Oliko niin että Suomi on maailaman toiseksi vaarallisin maa naisille. Paitsi että suuriosa kehitysmaista, Arabimaista ja etelä-Amerikan maista ei edes raportoi naisiin kohdistuvia väkivaltatilastoja eikä siellä naiset uskalla tehdä ilmoituksia mihinkään koska virkavalta ei korvaansa lotkauta kotiväkivallalle.
Mutta koska emme elä kommunistisessa maassa, niin hallitus ja pääministeri ei ole vastuussa yksittäisistä ihmisistä ja heidän hyvinvoinnistaan. Jokainen on vastuussa vain itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me naiset ei todellakaan hoideta eläkeläisiä ilmaiseksi vapaa-ajalla. Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.&nbs
Thl sanoi muutama vuosi sitten, että vanhukset alkavat tarvita apua ja pitää palkata 200 000 hoitajaa nykyisten lisäksi. Vanhusten hoito nousee 5 miljardista 10 miljardiin.
Hallitus leikkasi sotesta 500 miljoonaa joten en tiedä miten tuo onnistuu.
"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."
Vierailija kirjoitti:
"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."
Hallitus leikkasi ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa, joten ei hoideta.
Ensinnäkin jatkossa autoon on varaa vain, jos on vakituinen työ.
Moni ei saa edes ansiosidonnaista kerättyä enää, kun keräysaika pidentyi 12 kuukauteen eikä 595 työmarkkinatuella pidetä autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa, joten ei hoideta.
Ensinnäkin jatkossa autoon on varaa vain, jos on vakituinen työ.
Moni ei saa edes ansiosidonnaista kerättyä enää, kun keräysaika pidentyi 12 kuukauteen eikä 595 työmarkkinatuella pidetä autoa.
Kun ei ole autoa niin ei auteta eläkkeellä olevia vanhempia eikä tehdä vuorotyö sijaisuuksia. Linja-autoja ei edes kulje viikonloppuisin tai myöhemmin illalla.
Pitää olla vakituinen työ jotta on rahaa autoon, kun ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa leikattiin.
Joten no can do.
Lähisuhdeväkivalta, holtittomasti riehuvat alaikäiset ym. perheiden sairaista olosuhteista kielivät ilmiöt.
Joo. On tää järkyttävää aikaa ja meininkiä.
Missä vika?
Mut nykypolitiikka on viemässä Suomea entistäkin turvattomampaan tilaan näissä ihmisten kanssakäymisten sairaissa piirteissä...
Naiset etsivät miehiä, jotka pitävät tunteensa koossa ja katsovat naisten bluffina tekemät paskatestit. Naiset tuntevat luonnostaan vetoa psykopaatteihin. Kun tiedetään nykyinen deittimaailma, jossa paria etsitään enemmän verkosta kuin ympäristöstä, yksi mätä omena pääsee vetämään daijuun monia naisia. Ts superklusteri.
Naisten tunnetason vietistä "mies pitää minut ja minun tunteeni kurissa ja on siten kykyneväinen pitämään minusta huolta" on vain pikkuaskel "mies pitää minut väkivallalla kurissa ja on siten kykyneväinen pitämään minusta huolta".
Minä en hyväksy väkivaltaa! Kärsin jo päättyneessä pitkässä parisuhteessa henkisestä väkivallasta. Nyt uudelleen deittaillessa olen alkanut tutustua miesten ja naisten eroihin.
No, hallitus on sillä tavalla vastuussa, että pystyvät vaikuttamaan lakeihin väkivaltatuomioista. Lisäksi myös erilaiset auttamistoimet ovat heidän budjetissa. Tällaisilla asioilla vaikutetaan yleiseen ilmapiiriin ja ajatteluun kuitenkin eniten.
Toki yksilölläkin on vastuunsa.
Ja itse en erittelisi yhtään väkivallan tekijää, apu ja rangaistukset tulee olla samoja tekijän iästä, sukupuolesta, syntyperästä, varallisuudesta yms. riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset etsivät miehiä, jotka pitävät tunteensa koossa ja katsovat naisten bluffina tekemät paskatestit. Naiset tuntevat luonnostaan vetoa psykopaatteihin. Kun tiedetään nykyinen deittimaailma, jossa paria etsitään enemmän verkosta kuin ympäristöstä, yksi mätä omena pääsee vetämään daijuun monia naisia. Ts superklusteri.
Naisten tunnetason vietistä "mies pitää minut ja minun tunteeni kurissa ja on siten kykyneväinen pitämään minusta huolta" on vain pikkuaskel "mies pitää minut väkivallalla kurissa ja on siten kykyneväinen pitämään minusta huolta".
Minä en hyväksy väkivaltaa! Kärsin jo päättyneessä pitkässä parisuhteessa henkisestä väkivallasta. Nyt uudelleen deittaillessa olen alkanut tutustua miesten ja naisten eroihin.
Unohdin sanoa olennaisen: naiset ovat osittain tämän ongelman itse aiheuttaneet, vaikkakin tietämättään.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja sen sisäsiittoiset asukit ovat olleet kautta aikojen väkivaltaisia kumppaniaan kohtaan. Oliko niin että Suomi on maailaman toiseksi vaarallisin maa naisille. Paitsi että suuriosa kehitysmaista, Arabimaista ja etelä-Amerikan maista ei edes raportoi naisiin kohdistuvia väkivaltatilastoja eikä siellä naiset uskalla tehdä ilmoituksia mihinkään koska virkavalta ei korvaansa lotkauta kotiväkivallalle.
Mutta koska emme elä kommunistisessa maassa, niin hallitus ja pääministeri ei ole vastuussa yksittäisistä ihmisistä ja heidän hyvinvoinnistaan. Jokainen on vastuussa vain itsestään.
Mikä russakka siellä vikisee rautaesiripun takaa?
Hjoko vjootka ljoppui, Jegorovitsh?
Nauttikaa nyt jokainen kun kokoomus ja persut kurittaa kansalaisia. Itse olette äänestäneet kokoomusta ja perussuomalaisia vaaleissa hoitamaan teidän asioita.
Moniko on edes lukenut mitä kokoomus ja perussuomalaiset puolueena tavoittelevat ja mitkä on noiden arvot. Sitten vielä täytyy verrata luettua käytäntöön miten ne toimivat.
Huomaatte sen luetun markkinahöpinäksi. Itse en usko noiden puolueiden tosiakaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin sanoa olennaisen: naiset ovat osittain tämän ongelman itse aiheuttaneet, vaikkaki
Kyllä se tietoista on. Eivät vain etuoikeudentunnossaqn uskoneet, että vastavoima tulisi olemaan niin murskaava. Nautin tästä, kun naisten etuoikeudet ja turvallisuudentunne murenevat ja vihdoin polarisaatio vaikuttaa naisiin enemmän.
Samoin!