Jouduin Kelan takia ottamaan 350e velkaa sellaiselle taholle, joka nyt uhkaaa väkivallalla jos en maksa takaisin nopeasti...Auttaako Sossu?
Kela on vastoin lääkärin kirjoittamaan lausuntoa leikannut mun tuesta 350e viimeisen kahden kuukauden ajalta, ja olen velkaantunut nyt tuon 350e verran sellaiselle taholle, joka vaatii mua maksamaan nopeasti takaisin tai muuten hän kohdistaa minuun väkivaltaa...Pelottaa. Kelan mielivallan ja kiusauksen takia olen tässä tilanteessa. Multa on viety siitä mun viimeisestä perusosasta kolmasosa pois, ja olin pakkotilanteessa lainauksen suhteen.
Auttaako sosiaalitoimisto tällaisessa tilanteessa, jos on mun henkeen ja turvallisuuteen kohdistuva tilanne?
Kommentit (67)
Mitäs kakara jos skulaat vanhemmilles trolli
Onko sukulaista avuksi. Vai muutto ja tietojen salaus. Entä muu.
Ai nytkö se olikin joku rikollinen jolta lainasit rahaa. Viimeksi se oli kavereilta.
Oikeasti vittumitäpaskaa nämä idiootit trollit. Heti siitä lähtien kun Kelan tukien muutoksista ilmoitettiin, niin vaja kit ovat suoltaneet tätä trollipaskaa tänne jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkö se olikin joku rikollinen jolta lainasit rahaa. Viimeksi se oli kavereilta.
Oikeasti vittumitäpaskaa nämä idiootit trollit. Heti siitä lähtien kun Kelan tukien muutoksista ilmoitettiin, niin vaja kit ovat suoltaneet tätä trollipaskaa tänne jatkuvasti.
Juu noi on aina trollien tarinoita nuo, satojen eurojen leikkaukset. Kela ei ole ikinä maksanut merkittäviä ylityksiä kenellekään, muutamia euroja vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jätä seuraava vuokra maksamatta ja hoida velka, ei yhdestä kuusta häätö tule.
Äläkä enää ota velkaa vääriltä tyypeiltä. Parempi olla köyhä kuin höyhä ja kipeä.
Mites sitten maksaa kerralla kaksi vuokraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläkä enää ota velkaa vääriltä tyypeiltä. Parempi olla köyhä kuin höyhä ja kipeä.
No ei mitenkään, joten köyhän ei ikinä pidä jättää yhtään vuokraa maksamatta. Vuokra pitää maksaa ehdottomasti ja miettiä sitten muuhun rahat muusta, mutta vuokrasta ei oteta senttiäkään ruokaan tai muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyllä varsinkin vassareiden fattapummien äänestäjät yep!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten maksan takaisin, jos kela ei korjaa päätöstään kun olen valittanut...
apNyt rakas lapsi soita 112.
Ei ole hätänumeron paikka. Joku tarvii kiireesti elvytystä ja ap ruuhkauttaa linjan jollain "mutku otin kelan takia lainaa" -jutullaan. Ei tällaisia hätänumeroon. Arkena sosiaalipäivystykseen tai talousneuvontaan.
Eikö sinua ap yhtään edes jo hävetä suoltaa tällaista sontaa tänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän saakka sä olet sepostanut, että olet lainannut rahaa ystäviltä. 😄
No näkeehän tuolla ulkonakin minkälaisia ystäviä joillakin on, sukulaisen ryösti "ystävä" niin että joutui sairaalaan.
Lääkäri tuskin kelaa neuvoo paljonko sinulle maksetaan. Ilmeisesti asut niin leveästi eikä kela enää rahoita leveilyä. Esim Helsingissä yksin asuvan asunto saa maksaa enintään 715 euroa/kk. Ja ihan kuule tarkistin kelalta jos asukkaan korkea ikä tai terveys, estää halvemman hakemisen niin voi jatkaa asumista, terveys esim pyörätuolilla tarvitsee enemmän tilaa että mahtuu liikkumaan ja usein on remontoitu niin että keittiössä voi tehdä ruokaa. Jos taas vanne kiristää päätä silloin haetaan apua asunnon etsimiseen kunnan sosiaalitoimelta.
Minunkin tukea kela on leikannut ja ei sosiaalitoimi ei auta asunnon etsimisessä.
Voiko suomi laillisesti leikata ihmisten toimeentulotukea, ne sitoutuu ihmisoikeuksiin ja on osa kansainvälistä sopimusta?
Suomi on nyt jo saanut huomautuksia riittämättömästä toimeentulotuesta ja nyt on ihmisiä joilta sitä on rajusti leikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on trolli. Asuu varmaan jossakin mieliterveyspuolen hoivakodissa ja yhteiskunta maksaa kaiken. Ap saa vähän taskurahaa, että saa ostettu tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes otot velkaa sellaiselta taholta. Jos asioit jo muutenkin kelan kanssa niin oisit antanut vaan mennä ulosottoon
Sitten tulisi häätö...Vuokravelkaa ei voi ottaa. Ei saa edes uutta asuntoa...
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos laittaisit kulutuksesi tasapainoon tulojen kanssa :D
Mihin asti tätä voi sanoa? Missä menee raja? Jos yhtäkkiä saisi enää 50e kuukaudessa, voi edelleen sanoa samaa? Minulta on lähtenyt kolmasosa pois tuloista, jotka aiemminkin menivät kokonaan elämiseen..:
ap
Menikö se 350 e Munsalan kansallispuvun käsirahaan?
Sinua on autettu jo ihan riittävästi yhteiskunnan taholta. Nyt on korkea aika että otat sen lusikan kauniiseen käteesi ja alat itse ottaa vastuuta itsestäsi ja elämästäsi. Sen voit aloittaa vaikka paikkakuntasi Työpisteestä soittamalla sinne ja varaamalla ajan ja menemään keskustelemaan kuinka parhaiten voisit edes jotenkin työllistyä. Ruokajaoista saa ruokaa. Veloistasi sinun on vastattava itse. Niin makaa kuin petaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes otot velkaa sellaiselta taholta. Jos asioit jo muutenkin kelan kanssa niin oisit antanut vaan mennä ulosottoon
Sitten tulisi häätö...Vuokravelkaa ei voi ottaa. Ei saa edes uutta asuntoa...
ap
Jo sulle ap oikeesti olisi tullutkin häätö. Asut vajak kien hoitokodissa, niin häätöä ei tule.
Kiva että saat Kelalta edes jotain. Mää en saa, kärvistelen 800 euron nettotuloilla.
Ap on takuulla Allu. Saanut potkut vaan Postista.
Vierailija kirjoitti:
Menikö se 350 e Munsalan kansallispuvun käsirahaan?
Ei vaan meni ihan peruselämiseen; Ruokaan, laskuihin, vaatteisiin, hygieniatarvikkeisiin, lääkkeisiin, kulkemiseen, virkistäytymiseen, harrastuksiin
ap
No näkeehän tuolla ulkonakin minkälaisia ystäviä joillakin on, sukulaisen ryösti "ystävä" niin että joutui sairaalaan.
Lääkäri tuskin kelaa neuvoo paljonko sinulle maksetaan. Ilmeisesti asut niin leveästi eikä kela enää rahoita leveilyä. Esim Helsingissä yksin asuvan asunto saa maksaa enintään 715 euroa/kk. Ja ihan kuule tarkistin kelalta jos asukkaan korkea ikä tai terveys, estää halvemman hakemisen niin voi jatkaa asumista, terveys esim pyörätuolilla tarvitsee enemmän tilaa että mahtuu liikkumaan ja usein on remontoitu niin että keittiössä voi tehdä ruokaa. Jos taas vanne kiristää päätä silloin haetaan apua asunnon etsimiseen kunnan sosiaalitoimelta.