Jouduin Kelan takia ottamaan 350e velkaa sellaiselle taholle, joka nyt uhkaaa väkivallalla jos en maksa takaisin nopeasti...Auttaako Sossu?
Kela on vastoin lääkärin kirjoittamaan lausuntoa leikannut mun tuesta 350e viimeisen kahden kuukauden ajalta, ja olen velkaantunut nyt tuon 350e verran sellaiselle taholle, joka vaatii mua maksamaan nopeasti takaisin tai muuten hän kohdistaa minuun väkivaltaa...Pelottaa. Kelan mielivallan ja kiusauksen takia olen tässä tilanteessa. Multa on viety siitä mun viimeisestä perusosasta kolmasosa pois, ja olin pakkotilanteessa lainauksen suhteen.
Auttaako sosiaalitoimisto tällaisessa tilanteessa, jos on mun henkeen ja turvallisuuteen kohdistuva tilanne?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Otitko samalta lainan kuin Suomen suurin naisstriimaaja Nauku222? Väkivallalla uhkailevat velkojat perässä.
Näissä pitäs kullä olla joku esto kuka saa streemata. kuka ees haluu katoo psykö läski persettä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä seuraava vuokra maksamatta ja hoida velka, ei yhdestä kuusta häätö tule.
Äläkä enää ota velkaa vääriltä tyypeiltä. Parempi olla köyhä kuin höyhä ja kipeä.
Ei ikinä pidä jättää yhtäkään vuokraa maksamatta. Ei ikinä. Mitä tahansa, vuokra maksetaan ensin, vaikka ei jäisi penniäkään tilille.
Vierailija kirjoitti:
Kela ei maksa huume velkojasi!
Jos ap:lla on huumevelkoja ja kelan rahoilla muutenkin elelee ja jos huumeisiin menee, eiköhän se ole katkolle aika. Sieltä saa ruokaa ja ne auttaa tukiasioissa ja muissa asioissa eteenpäin.
Myy vaikka percettä jollekin että saat velan maksettua. Ota siitä sitten opiksi.
Ota muutama poskeenotto velkojalta tai joltain. Homma hoituu.
Eikö mitään myytävää omaisuutta ole, josta saisi edes osan rahoista kasaan? Ja kukaan sukulainenko ei siis lainaa?
Vierailija kirjoitti:
Myy vaikka percettä jollekin että saat velan maksettua. Ota siitä sitten opiksi.
Ei velkoja makseta perseen myynnillä. Mulla on pari laskua odottamassa, jotta saan maksaa ne myöhäs. Se summa sitten vähennetään menoista eli suu säkkiä myöten kitkutellaan vaikka muutama viikko pienemmillä menoilla, jotta laskut tulee maksettua. Tingitään muusta, ei niistä laskuista eikä tarvii hua raaaa ta, kun pienentää vaan menot määräajaksi. Ei ole mahdollista kenenkään köyhän elää niin, etteikö joskus menot ylitä tuloja. Sitä vaan väkisinkin tapahtuu, koska jos vaik tuoli menee rikki, ei voi ryhtyä elämään ilman tuolia jne. Maksan myös työstä aiheutuvia kuluja välillä ja koska olen maksanut työstä aiheutuvia kuluja, on pitänyt siirtää joitakin laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei velkoja makseta perseen myynnillä. Mulla on pari laskua odottamassa, jotta saan maksaa ne myöhäs. Se summa sitten vähennetään menoista eli suu säkkiä myöten kitkutellaan vaikka muutama viikko pienemmillä menoilla, jotta laskut tulee maksettua. Tingitään muusta, ei niistä laskuista eikä tarvii hua raaaa ta, kun pienentää vaan menot määräajaksi. Ei ole mahdollista kenenkään köyhän elää niin, etteikö joskus menot ylitä tuloja. Sitä vaan väkisinkin tapahtuu, koska jos vaik tuoli menee rikki, ei voi ryhtyä elämään ilman tuolia jne. Maksan myös työstä aiheutuvia kuluja välillä ja koska olen maksanut työstä aiheutuvia kuluja, on pitänyt siirtää joitakin laskuja.
Miksei makseta? Rahaa sillä saa ja rahaa velkoja odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ota muutama poskeenotto velkojalta tai joltain. Homma hoituu.
Mene ylikselle ja jää sinne.
Tähän saakka sä olet sepostanut, että olet lainannut rahaa ystäviltä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei makseta? Rahaa sillä saa ja rahaa v
No jotkut varmaan, mut yritin sanoa, ettei ole pakko saada lisää rahaa vaan menojen ylitystä voi hoitaa pienentämällä menoja seuraavina kuukausina niin kauan, jotta on taas tulot ja menot tasapainossa.
Tottakai ap sossu auttaa. Kipitä sossuun ensitöiksesi.
Samalla vaivalla, jolla teet näitä keskusteluja ja haet lääkärinlausuntoja, olisit jo löytänyt sen halvemman asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ap sossu auttaa. Kipitä sossuun ensitöiksesi.
Älä ny. Menee ittensä nolaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Samalla vaivalla, jolla teet näitä keskusteluja ja haet lääkärinlausuntoja, olisit jo löytänyt sen halvemman asunnon.
Eräs viesti paljasti, että trolli on ihan oikeasti uuvatti ja ei tunne systeemiä, täysin mahdollista tai sitten on ihan aito trolli. Kun se jossain viestissä sano, että pitäisi olla työkyvytön vuoden, jotta saisi sairausrahaa. Ei todellakaan. Pitää saada sairausloma niin se riittää. Suosittelisin ap:lle raitistumista. Kun vissiin on mennyt jo työpaikka, kohta menee kotikin? eikä osaa tukiasioita hoitaa. Ei tuosta voi selviytyä, jos ei elä selvinpäin. Joutuu kadulle, jos jatkaa päihteidenkäyttöä.
Mikäpä sen mukavampaa kun ottaa vippejä ja antaa muiden maksaa takaisin.
Just just ,vattu mitä skeidaa jälleen..get a job and get a hearcut,silti epäilen että pikkurukka tyttö taas vinkuu,syö vaikka sohvaa ? Nii mutki sanna anto ja mä oon s diggari sillee;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs viesti paljasti, että trolli on ihan oikeasti uuvatti ja ei tunne systeemiä, täysin mahdollista tai sitten on ihan aito trolli. Kun se jossain viestissä sano, että pitäisi olla työkyvytön vuoden, jotta saisi sairausrahaa. Ei todellakaan. Pitää saada sairausloma niin se riittää. Suosittelisin ap:lle raitistumista. Kun vissiin on mennyt jo työpaikka, kohta menee kotikin? eikä osaa tukiasioita hoitaa. Ei tuosta voi selviytyä, jos ei elä selvinpäin. Joutuu kadulle, jos jatkaa päihteidenkäyttöä.
Kantsii mitkä tahansa vieroitusoireet kärsiä. Ne fyysiset vieroitusoireet ihan oikeesti ei ikinä ole enempää kuin muutaman päivän. Sillä jo säästää tosi paljon, kun ei mene päihteisiin rahaa.
Ap vois mennä vaikka nukkuun