Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lasten täytyy asettaa pahimmuusjärjestykseen koiran, hiiren tai kärpäsen tappaminen elämänkatsomustiedon tunnilla?

Vierailija
24.10.2024 |

Samassa listauksessa koulukaverin pahoinpiteleminen. Omituista minusta teettää moisia arvottamisia. 

Kommentit (42)

41/42 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärpäsen liiskaamisesta tai hiiren loukuttamisesta (tai myrkyttämisestä) ei pahastu juuri kukaan. Jos menee jonkun koiran päästämään päiviltä, on korviaan myöten kusessa. Koira kun on jonkun omaisuutta.

Nämä on ulkoisia tekijöitä, joilla ei ole mitään tekemistä itse asian eettisyyden kanssa, jota tässä varmaan on tarkoitus pohtia.

Toki tästä huomaa, että jotkut muodostavat käsityksenä hyväksyttävästä toiminnasta pelkästään toisten reaktioiden perusteella, ja sen, joutuuko itse mahdollisesti pulaan. 

Kyllä kai jonkun mielestä kulttuurisella kontekstilla tai teon sosiaalisilla seurauksilla voi olla tekemistä teon eettisyyden kanssa. En itse ole ET:n tai filosofian opettaja, mutta en katsoisi virheelliseksi pohtia noita asioita, etenkin jos ne tietoisesti liittää eettisyyskysymykseen.

Vierailija
42/42 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtävässä olisi pitänyt olla tilaa luetella koko luokan oppilaat.

Tällaisesta listasta se toivottu pohtiva keskustelu vasta syntyisi, koska lapsilla on täysin tunneperäisistä syistä todella erilaiset asenteet ja toimintatavat eri luokkakavereitaan kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän