Kokemukseni TE-toimistosta
Ilmoittauduin työttömäksi keväällä. Lomakkeessa pyydettiin kertomaan omasta tilanteesta. Kerroin siinä tilanteen, että olen joutunut työttömäksi vuosien täystyöllisyyden jälkeen. Sanoin että minulla on lopputyö omaan kouluuni tekemättä. Kerroin myös etten ole enää kirjoilla ko koulussa ja lähetin tästä virallisen todistuksen. Sen jälkeen on tullut uudestaan ja uudestaan sama päätös: olet opiskelija, ei oikeutta tukeen. Pitäisi ilmeisesti kertoa että olen päivät sohvalla enkä enää edes kuvittele tekeväni muuta kuin makoilua. Mennyt kyllä luotto koko laitokseen.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä tuohon kouluun ja suorita nuo opinnot loppuun, vaikka ala ja opinnot eivät kiinnostaisikaan. Jos opinnoista puuttuu vain lopputyö niin eihän tuo edes ole mikään paha homma. Tuohan vaatii paljon vain sitä ns. vaativaa asiantuntijatyötä.
Olen tällä hetkellä myös työkyvytön eli sen lopputyön tekeminen ei ole muutenkaan mahdollista nyt. Sairauspv-rahaa voin hakea taas ensi keväänä kun vuosi tullut täyteen. Ja kyllä minulla pitää olla oikeus saada tt-tukea kuten muidenkin työttömien. Ap
Joku trollin juttu ihan täysin. Koska sairausrahaa saat, jos olet sairaana ja kuntoutustukea vasta, kun on ollut vähintään vuoden sairausrahalla.
Te toimistot onneksi lakkautetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä. ei ole pelkoa että joutuu töihin.
No tavallaan se hyvä puoli, että kun ei pääse läpi työkkärin asiakkaaksi, ei kyllä joudu mihinkään typerälle kurssille tms. Mua alkaa jo risomaan tuo luukulta toiselle pompottelu niin kyllä toivon, että pääsisi vaik muutaman kuukauden ajalle työttömäksi edes, koska nyt elämässä ei enää oikein ole kunnolla aikaa muuhun kuin tuo virastoasiointi ja varmasti jokaiselle viikolle on jotain selvitysasiaa hoidettavana. On mennyt ihan älyttömäksi, kun työt piti keskeyttää, jotta saa virastoiden asiat hoidettua, koska ne pompottelee ja pistää pinon selvityspyyntöjä ja sama ongelma ei sillä ole ratkennut. Sama ruba alkaa aina välittömästi alusta, kestää muutaman kuukauden, työkkäri ei huoli asiakkaaksi, mut sama hässäkkä alkaa aina uudestaan, koska toinen viranomainen niin vaatii.
Te-toimistot voisi lakkauttaa. Perustulo pelastaisi monen ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä tuohon kouluun ja suorita nuo opinnot loppuun, vaikka ala ja opinnot eivät kiinnostaisikaan. Jos opinnoista puuttuu vain lopputyö niin eihän tuo edes ole mikään paha homma. Tuohan vaatii paljon vain sitä ns. vaativaa asiantuntijatyötä.
Olen tällä hetkellä myös työkyvytön eli sen lopputyön tekeminen ei ole muutenkaan mahdollista nyt. Sairauspv-rahaa voin hakea taas ensi keväänä kun vuosi tullut täyteen. Ja kyllä minulla pitää olla oikeus saada tt-tukea kuten muidenkin työttömien. Ap
Jos sulla on työkyvyttömyys este, voit saada sairauslomaa ja sairausrahan, mut sit sun tietty pitää sitoutua ja hoitaa sitä puolta aktiivisesti eli sun pitää olla hyvä potilas ja lääkäreiden asiakkaana, jotta rahat juoksee. Jos on päihdeongelmaa, ni mee vaikka sitä nillittämään.
Etkö sä ole tehnyt oikaisu vaatimusta TE-toimistolle?
No hoidin lapsiani ja kun nuorin oli kaksivuotias menin työkkäriin, tyyppi oli järkyttävä sovinisti hyvä ettei nauranut tuollainen 10v kotona ollut luuletko saavas jotain työtä.
Aina kun oli käynti sinne olin pyörtyä ja tunsin miten paniikkihäiriö tulee, pelkäsin että joudun sille ukolle.
Kuitenkin hankin itse työpaikan koska työkkärin apu oli perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on työkyvyttömyys este, voit saada sairauslomaa ja sairausrahan, mut sit sun tietty pitää sitoutua ja hoitaa sitä puolta aktiivisesti eli sun pitää olla hyvä potilas ja lääkäreiden asiakkaana, jotta rahat juoksee. Jos on päihdeongelmaa, ni mee vaikka sitä nillittämään.
Sairauspäivärahaa saa sen vuoden, se on tullut aiemmin täyteen. En käytä päihteitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
No hoidin lapsiani ja kun nuorin oli kaksivuotias menin työkkäriin, tyyppi oli järkyttävä sovinisti hyvä ettei nauranut tuollainen 10v kotona ollut luuletko saavas jotain työtä.
Aina kun oli käynti sinne olin pyörtyä ja tunsin miten paniikkihäiriö tulee, pelkäsin että joudun sille ukolle.
Kuitenkin hankin itse työpaikan koska työkkärin apu oli perseestä.
TYökkärin tehtävänä ei ole hankkia sinulle työpaikkaa!
Monissa kaupungeissa on ilmainen oikeusaputoimisto. Ja ammattiliitto voisi ehkä auttaa. Oikaisupyyntö kehiin.
Ap huijaa. Jos on ollut vuosia töissä ja samalla opiskellut, saa jatkaa opintoja työttömänäkin etuuksia menettämättä. Jos taas on lopettanut opinnot, siis eronnut oppilaitoksesta eikä opiskeluoikeutta ole ollut vuosiin, niin ei katsota opiskelijaksi.
Todennäköisesti ap ei ole koskaan eronnut oppilaitoksesta, hänellä vain ei ole opiskeluoikeutta, nämä ovat kaksi eri asiaa. Turha syyttää työkkäriä siitä, että yrittää huijata tukia.
Kuulostaa kyllä hyvin erikoiselta väärinkäsitykseltä tai sitten joku täällä vaan trollaa. Laita yhteydenottopyyntö netin kautta ja pyydä, että asiasi käsitellään uudelleen. Sitten liitä netissä siihen selvityspyyntöön oppilaitoksen dokumentti, minkä mukaan et oo enää kirjoilla oppilaitoksessa. Selvitykseen kirjoitat, että et ole opiskellut millään tavoin xx päivän jälkeen ja haet aktiivisesti kokoaikatyötä ja olet myös valmis vastaanottamaan kokoaikatyötä. Voit myös soittaa työttömyysturvaneuvontaan, jos haluat lain tulkinta-apua.
Vierailija kirjoitti:
Te-toimistot voisi lakkauttaa. Perustulo pelastaisi monen ihmisen.
Kyllä, 300 e/kk jokaiselle yli 18v ikäiselle eikä mitään muuta tukea. Tuo pelastaisi kansantaloudenkin
Työkkärissä kaikki on sekopäitä. Minun annettiin opiskella työttömyysrahalla. Sitten tuli ilmoitus että tuki katkee jos jatkan opiskelua. No voin makoilla myös kotona.
Otat yhteyttä tai jätät yhteydenottopyynnön.
Kun sinulla on se todistus ja olet ollut pitkään töissä.
Virkailijan tehtävä on korjata se. Ne tekee sitä jonkun verran. Joskus niillekin tulee virheklikkauksia.
Ihan hyviä. ei ole pelkoa että joutuu töihin.