Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****ELOISAT viikonloppuna****

17.02.2007 |

Hellöy.. yksikätisenä, palaan jahka saan toisenkin käden itselleni :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mamma pyörii jossain masennus-väsymys-kyllästyneisyys syövereissä. Siksipä en juuri ole pinoutunut taasen vähään aikaan. Nyt on kyllä pakko alkaa jotain tehdä tälle asialle. Olen huomannu et jos saan aamulla naamani ja hampaani pestyä ja jossain vaiheessa käytyy ulkona niin olo on kuin toisella ihmisellä, mutta se saamattomuus, ah, se on meikän nykyinen nimi.. saamaton ämmän retale. Pakko vissiin vääntää joku excel taulukko päivän hommista ja sitten rastia perään kun olen saanu työn tehtyy, muuten tästä ei tule mitään. Ja kyllä, tuohon listaan kirjataan kaikki aina hampaiden pesusta, syömisiin ja omaan aikaan. Miula oli esikoisen aikaan ihan sama juttu näihin aikoihin, haikailin vaan takasin koulun penkille ja sinne halajaa mieleni nytkin, ei musta ole kotiäidiksi..

Hillan vauvavuosikin on jo puolessa välissä, hui! Eilen tuli 6kk... Tyttö on pääsääntöisesti yhtä hymyä nykyään. onneksi... Vauva kuume on korkea, mutta seuraavaa ei vielä mies halua, joten kuumeilu vaan pahenee ja pahenee, kiellettyhetelmä nääs :D.

Muistaisinkohan joitain GALLUPPEJA....

KAHVIA en juo, enkä teetäkään kuin harvoin.. vettä ja leipää :)

AMMATTI opiskelija (sairaanhoitaja)

öööh, mistäs vielä oletta puhellu.... hööööh.... krhm.....jaahas... aukko muistissa.....

LASTENHOITOAPUa käytellään kun siltä tuntuu.. eli yleensä kerran kuukaudessa on muksut jossain yön yli hoidos ja viikolla saattaa joku joskus tulla kattomaan jos miula jotain menoa tms. Ja yleensä ne on noi isovanhemmat jotka kattelee muksujen perään, kukaan ei ole vielä kieltäytyny jos ollaan kysytty hoitopaikkaa ja miehen vanhemmat jopa pyytävät tyttöjä yöksi... mutta minä en kyllä odota keneltäkään tuota apua, itse olen lapseni tehnyt ja itse ne hoidan ja kasvatan.

MITÄ OLEN OPPINUT LASTEN MYÖTÄ.... sen että miusta ei ole kotiäidiksi :)... luottamaan omaan vaistoon.. tekemään asioita silloin kun siihen on mahdollisuus... tekeen täytekakun :D.. ja tulevaa ammattiani ajatellen omista lapsista on paljon hyötyä, ne antaa ihan eritavalla itseluottamusta tekemisiin jne.

PUKLAILLAAN päivittäin aivan riittävästi.

(ja varmaan jo tajuatte että lunttaan näitä kyssäreitä, en mie näit oikeesti muistais..)

JAMSSALLE paljon paljon paljon paljon jaksamisia! Ihan tulee mieleen se meitin hiltsun 2-4kk ikä kun mamma ei muuta tehny ku syötti ja valvo :S... toivottavasti löydätte jonkin pysyvän helpotuksen öihin.

PUMPULILLEKOS on vuosia tullu lisää :D onneva onneva

NIMIENNUSTUS: miule ja esikoiselle oli sama ennustus. kyllä tuo aika pitkälle piti paikkaansa.. hoitotyö jne.. ja esikoinen rakastaa kauniita vaatteita jne (vaikken tosiaan ole tähän opettanu)... Niin ja tuon mukaan miusta tulee oikein MAHTAVA ANOPPI :), eli alkakaas kehuskella niitä sällejä jos joku sais noista meitin tytöistä vaimon ;).

tässä nyt tältä erää.. jos jatkossa vähän tiuhemmin.. kirjotan sinne päiväohjelmaani " eloisten pino" :)

hanneli ja typsykät

Vierailija
2/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla hanneli sustakin :) jaksuja sulle,mullakin on välillä sellasii päivii ettei mikään huvita ja mitään ei jaksais,mutta yritettävä on..

meille ei muuta ihmeellistä.. eli ilmoittauduin vaan :D

k.h.p ja tyttelit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanneli, mukava kuulla sinustakin. Toivottavasti pääset tuosta masennuskaudesta yli mahd pikaiseen. Se on kyllä totta, että jos saa pakotettua itsensä tekemään jotain, niin yleensä päivästä tulee parempi ja olo on muutenkin iloisempi. Mutta mutta, kun se verkkari-teepaita-valjunaama -yhdistelmä on niin pirun paljon helpompi toteuttaa ;D

Viime yö: pyrstöstä.

Pyykki odottaa viikkaajaansa. Poistun siis.

Jamssa + tytsy, huomenna 6kk

Vierailija
4/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttileijaa, että eloisten pinot on pitkiä! Pitäisikö olla vain yhden päivän pinoja...?

Meillä pojalla tuli eilen 6kk täyteen ja sen kunniaksi maisteltiin lihapottua; hyvin kelpasi! Yksi terävä hammas komeilee alaleuassa ja toinen on tuloillaan läpi. Maanantaina on neuvola ja seuraava onkin sitten vasta 8kk iässä.

KAHVIA menee 2-3 mukia päivässä, kaksi niistä aamulla ja yksi päivällä.

AMMATTI on perushoitaja ja vakituinen työpaikka terv.keskuksen lääk.vast.otolla (juu, just semmoinen paljon parjattu ei-tiedetä-mitään -paikka...) Tykkään kovasti kuitenkin työstäni, ei ole kahta samanlaista päivää ja työtiimi on mielettömän mukava ja hyvintoimiva. Ja lisäpointtina päivätyö viitenä päivänä viikossa, hoitoalalla luksusta!

PUKLAUKSIA tulee täälläkin päivittäin enemmän tai vähemmän, mutta ei läheskään niin paljon kuin esikoiselta aikanaan (puklaili 7kk ikään asti tosi paljon). Pahin tilanne on, jos kääntyy mahalleen heti syönnin päälle.

LAPSIEN KANSSA OLEN OPPINUT, että ei haittaa vaikka koti ei olekaan tiptop koko ajan... Pinnaa saisi tulla vielä metri lisää vaikka sekin on tainnut venyä pakon edessä jo jonkin verran. On myös ihanaa kuunnella 3-vuotiaan selityksiä elämän pienistä asioista, ottaa lapsi syliin ja halata, lukea Nalle Puhia sohvan nurkassa sylityksin...

LAPSIMÄÄRÄ, siitä on keskusteltu viime aikoina... Toisaalta tuntuu, että kyllä tämä on tässä, on tyttö ja poika, terveitä molemmat. Ja seuraavassa hetkessä on haikeaa laittaa pikkuvaatteita pois käytöstä ja ajatella samalla etteikö näitä enää ikinä tarvita meillä.

En nyt muista muita gallupeja tähän hätään.

Neeuska, poju 1608 sekä kuumeinen esikoinen

Vierailija
5/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi..

Ihan vaan ajattelin, vaikka tuskin ketään edes kiinnostaa, tulla ilmoittautumaan elossa olevaksi. Hädin tuskin semmoiseksi. Näin se vain aika rientää ja Viljo on jo puolivuotias. Meidän ihana puolivuotiaamme ei ole kolmeen kuukauteen osannut nukkua öisin paria tuntia pidempää pätkää kerrallaan, joten hieman on semmoinen kestoväsy päällä koko ajan :-/. Ahdistaa, pelottaa, surettaa ja harmittaa, mutta unikoulu taitaa olla ohjelmassa seuraavaksi.

Olen vain välillä vähän vilkuillut näitä pinoja, koska aikaa ei paljonkaan omille jutuille ole (kun ei tuo mokoma nuku pitkiä pätkiä päivisinkään! :D). Gallupeihin olisi kiva vastailla, mutta enpä nytkään ehdi.

Mutta näin täällä mennään. Kovasti odotellaan, että poika hoksaa ryömimisen jalon taidon - vielä ei juurikaan mahallaan mihinkään liiku, ei tunnu olevan kiire lähteä liikkeelle näköjään :D. Uusia ruokia maistellaan ja hiljalleen on otettu aamu- tai päiväpuuro rutiineihin mukaan. Niin joo, ja Viljo painaa jo reilusti yli 10 kiloa, eli aikamoinen jässikkä meille siunaantui :). Turvakaukalo ei enää toimi ja turvaistuimen metsästys on nyt sit käynnissä.

Mukavaa viikonloppua!

Anna ja Viljo 6 kk 10 pv

Vierailija
6/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huushollissa on hiljaista kuin huopatossutehtaalla:))))Nelkku ja Leevi ovat molemmat yhtä aikaa päikkäreillä! Muut ovat nyt mökillä Ivalossa, matka sujui kuulemma hyvin. En muista koska meillä on ollut viimeksi näin hiljaista. No kun tässä kehuu,niin kohta tuo Leevi alkaa varmaan karjua vaunuissa...

Meillä on nukuttu nyt kolme yötä peräkkäin ihan kiitettävästi ja alan taas palata ihmisten kirjoihin. Maidoton dieetti on ilmeisesti tehonnut. Jamssan pikkuprinsessalle lähetän täältä ~~~~~~~~~~~kilokaupalla unisäteitä ja Jamssalle suuren suuren virtuaalihalin. Kunpa teidänkin typy tekisi hattutempun ja alkaisi vedellä hirsiä oikein olan takaa! Pidän peukut ja varpaatkin pystyssä sen puolesta.

Onpa kiva kun moni taustailija on kertoillut kuulumisiaan! Täällä on kaikille tilaa silloin kun itsestä siltä tuntuu.

Anoppi säntää kohta meille, joten lähden tästä läpisemästä. Huomenna suuntaan sitten pääkaupunkiin tuossa puolen päivän jälkeen. TAVATAAN MAANANTAINA KAMPIN JOHTO-CAFEssa

KLO 10----->JIPPII!!

PUMPULI: Laitan meiliä...

Opemamma ja uinuvat pikku-ukot

Vierailija
7/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin hiljaista,iida koisii terassilla ja ukko lähti kauppaan ja esikko leikkii huoneessaan. siivoilin tuossa,alkaa elämä rullaa siihen malliin että kerkii jo kotihommiakin tekee :)

sain eilen 10 ihanaa punaista ruusua hääpäivämme kunniaksi <3 lahjoi en halunnut..ehkä sitten kun tulee 10.v tai jotakin sellaista ;) nyt kummiskin huikeat 5.v,uskomatonta miten aika vaan menee.

noh,ei mulla nyt mitään ihmeellistä,aattelin leipoa piirakan ja tehä kiisseliä :P

terppa lei ja tosiaan jamssalle kovasti jaksuja ja vaaville heittelen unihiekkaa yötä varten.

Vierailija
8/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannelille jaksamista masennuksen keskelle. Se on katala tuo masennus kun se vallan ottaa.... Mullakin koko kuukausi ollut yhtä alamäkeä, välillä parempiakin päiviä mutta sitten taas vastaavasti sellaisia pohjamutia että. Viime yönäkään en meinannut unta saada kun vaan jäin vatvomaan kaikkia asioita kuten nyt tuota isovanhempi-kysymystä. Itku tulee koko ajan, eikä aina edes tiedä miksi. Jotenkin vaan on niin kauhean paha olla koko ajan. Isäkin on käynyt mielessä melkein joka päivä. Väkisinkin miettii olisiko asiat eri lailla (lähinnä äidin ja mun välit sekä tämä isovanhemmuus) jos isä olisi elossa. Huomenna tulee 7 vuotta isän poismenosta. Ja aivan kuten hannelikin, myös minä olen todennut, että ei taida tämä kotiäitiys mulle sopia... Ehkä tosiaan jos olisi sitä tukiverkostoa, mutta kun se on täysin olematon. Viime aikoina on jopa tuntunut ettei niitä harvoja ystäviänikään juuri meikäläisen olotila kiinnosta.

Mutta se minusta! Tuskinpa ketään näitä masennuksen sävyttämiä viestäjäni kiinnostaa lukea, joten syytä vetäytyä taka-alalle vähäksi aikaa.

Voimia ja jaksamista myös Miille! Toivottavasti teilläkin pikkuinen pian ymmärtäisi ruveta nukkumaan paremmin.

oinasmamma

Vierailija
9/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainaskin luen kaikkien jutut vaikka en tajuukkaan ehkä aina kommentoida!

mulla ollu isä mielessä kohta siitä on vasta 9kk,en oo joulun jälkeen kerinny ees haudalla käymään ja tänään aion mennä vaikka pask...sataisi taivaalta :)

mun miehen isän kuolemasta tulee 27.pvä 4.v :(

koittakaahan jaksella! kyllä mullakin joskus masennusta tulee ja esikon kanssa oli pitkään ja kävin ihan lääkärissäkin,sain reseptin jota en hakenu koska päätin että nousen ylös ilman lääkkeitä ja niin pääsikin käymään. nyt ei oo pahempaa masennusta,aina välillä tulee ahistava olo,puhunkin sitten ukkoni kanssa.se helpottaa ja onneks on täällä ihana ja tukea antava porukka :)

nyt vaunuissa meuhkataan..

Vierailija
10/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen myös kaikki viestit. Käy vain tuntojasi purkamassa, se helpottaa kummasti. Minäkin tuuletan täällä välillä tuntoja oikein kunnolla! Jaksuja sinne!

Ope yksikätisesti...

Vierailija
11/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä luen kaikkien viestit, joskus heiman hätäiseen, mutta kuitenkin :)

Hanneli! Kovasti paljon voimia arkirutiinien selättämiseen. Mulla on ja ollut tommonen viilis, tuossa ennen joulua. Eikä se ole ollenkaan kiva. Todellakin jopa se hampaitten pesu tuntuu ylivoimaiselta, vaikka mitään sen kummempaa syytä väsymiseen ja jaksun loppumiseen ei olisikaan. Sitten kun ei jaksa/viitsi kaikkea nii sitten tulee morkkis :( Paha kierre on se. Minulla auttoi, kun neuvolan kautta sain puh.nron. tuonne zykiatrille ja hänen kanssaan kävin asioita läpi :) Eikä siellä puhuttu lapsista ;D

Oinasmammalle ja kovasti voimasäteitä lähettää hän :)

Mii: kiva kuulla myös sinusta :)

Jamssan öihin toivoo hän myös lepoa :)

Mie panen tähän tämmösen vakan (_) josta jokainen voi ammentaa tarvitsemansa, aina kun ei toisen tarpeista tiijä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Eria kera nukkuvien pikkumiesten

Vierailija
12/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannelille ja Oinasmammalle paljon, paljon voimia masennuksen selätykseen, täällä on lupa kertoa ne kaikkein ikävimmätkin tuntemukset josko se hieman helpottaisi kun jakaa muiden kanssa;

Nyt mentävä katsomaan mitä ruokaa mies on laittanut--------Tämä on luxusta!;)

emppusimppu ja päivän viimeisiä unia nukkuva Elmeri

Vierailija
13/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ERIA: kerro vielä uudelleen siitä kamomillauutteesta. Mistä sitä saa yms. Kiitos jo etukäteen.

Oinasmammalle jaksuja. Kaikille muille väsähtäneille myös jaksamista!

Hauska juttu: mies valvoi viime yönä tytsyn kanssa 45 min, ja johan on ukko nukahdellut pitkin päivää mihin sattuu. Vasta kun nukkui 1,5h tuossa iltapäivällä, niin vähän piristyi... ;)

Mii, kiva kuulla sinustakin. Eihän tänne kukaan jaksa joka ainua päivä kirjoitella. Käyt silloin kun ehdit ja jaksat. Jos yhtään helpottaa, niin täällä on meitä muitakin, joilla yövalvomista ja heräilyä on jatkunut pitkään. Vertaistukea ainakin saat ja myötäelämistä täältä :)

Hävettää, huomenna on kummilapsen synttäripäivä. Mä unohdin kokonaan ostaa lahjan hänelle. mua hävettää ihan julmetusti, en tiedä mitä tässä pitäisi keksiä... En viitsisi ilman lahjaa mennä käymään. Sama pää kesät talvet, niin tää on seurausta.

Jamssa + tytsy

Vierailija
14/23 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunassa ku olin ni mietin sinua oinasmamma ja tuota sinun tilannetta: On se vaan niin sääli että meille sattunut tämmöset äidit jotka ei ymmärrä meitä omia tyttäriään tukea eikä omien lapsenlapsiensa seuraa kaivata!:( Jos siinä jotain hyvää haluaa löytää, niin se on että itse ainakin jo nyt on päättänyt toimia täysin eri tavalla omien lasten ja heidän lapsiensa kanssa! Pumpuli tais kirjotella kans juuri niin kun minäkin olen ajatellut, eli unelmoinut siitäkin ajasta kun SAA lapsenlapsia ottaa hoitoon ja heidän kanssaan touhuta! Se on nimenomaan etuoikeus eikä mikään velvollisuus. Mutta välillä tämmösiä syvällisiäkin pohdintoja, jotenkin helpompi jakaa teidän kanssa monet negatiiviset asiat kun noiden ihan ystävien ja kavereiden kanssa-----

Mutta nyt miehen seuraan, lapset nukkuvat jo;)

Vierailija
15/23 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä sitä kamomillauutetta saapi Ikivireä-luontaistuotekaupasta (varmaan muistakin luontaituotekaupoista löytyy). Maksaa vaille 10 ¿.

Käyttöohjeita : ABC Yrttiuutteiden käyttöohjeita

Aikuisen kerta-annos 10-20 tippaa 3-5 kertaa päivässä,

paitsi Unilintu, joka otetaan vain illalla.

Lapsien annostus; tippa per ikävuosi, esim. 4 vuotias

ottaa 4 tippaa kerta-annoksena n.3 kertaa päivässä.

Alle vuoden ikäisen lapsen hoitaminen yrttituotteilla

tehdään terapeutin ohjeiden mukaan.

Yrttiuutteet valmistetaan väkevään alkoholiin, joten

jos haluat poistaa alkoholin, tee seuraavasti;

kiehauta vesi ja ota kiehuvaa vettä pieneen astiaan. Lisää

veden joukkoon yrttitipat ja anna seoksen kylmentyä. Näin

alkoholi höyrystyy pois.

Yrttiuutteita voit käyttä myös haavan puhdistukseen, mikäli

ei ole käytössä muita desinfiointiaineita.

Kamomilla:

Ruoansulatuselimistöä rauhoittamaan

Kamomillaa on käytetty tuloksellisesti: ruoansulatusvaivoihin, ilmavaivoihin ja ripuliin, koliikkiin, rauhoittamaan mieltä, ulkoisena lämpimänä hauteena maha- ja kuukautiskipuihin, ulkoisena hauteena silmätulehduksissa, ulkoisena hauteena rauhoittamaan tulehduksissa ja lihasten jännitystiloissa, ulkoisesti pienten haavojen hoitoon

Ainesosat: kamomillan kukkauute, etanolipitoisuus n. 40 p-%.

Otteett löytyy tuolta ja tuotteen voi myös tuolta ostaa: http://www.frantsilankehakukka.fi/shop/index.php?nayta=tuote&kategoria=3

Eria

Vierailija
16/23 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kello vasta puol yheskä ja meikä täällä kukkuu vaikkei ois pakko. Lapsoset mänt eilen hoitoon (systeri kävi kaappaamas vanhemman ja mummo nuoremman) ja miun piti hemmotella itteeni.. no joo, sehän meni siihen että tuijotin viisuja töllöstä ja kovaan ääneen ukolle kommentoin miten pa..oja ehdokkaita siel taas olikaan... no kolmesta onneksi se paras kuiteski voitti, oisin muuttanu ruoattin puolelle jos meitii oiski edustanu teiniunelma lovexxxxxx, iuh...

KIITOKSIA kaikille tsemppauksesta, miltei täällä ihan tippa linssissä....... kiitos...

Ja OINASMAMMALLE kans kamalasti jaksuja!!!!!!! Kyllä sitä on niin tottunu tuohon omaan tukiverkostoonsa ettei siitä oikein aina ymmärrä olla ees kiitollinen :S... *halit*

puhelin huutaa " tässä oikea käteni, tässä on mun hellä syrämeni, ne on ainoot mitä multa saat....." *palaillaan*

yskinäinen hanneli

Vierailija
17/23 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti kauheen tutulta oinasmamman ja hannelin kirjoitukset. Täällä kanssa on ryvetty viimeinen kuukausi väsymyksen ja ehkä osittaisen masennuksen kanssa. Muksuille palaa käämi vähän väliä ja seuraavassa tilanteessa itkettää kun on huutanut lapsille. Aamuisin ei jaksaisi nousta sängystä mutta pakko. Koululaiset on laitettava kouluun ja eskari poika eskariin. Pakolliset ruuat sun muut tulee tehtyä kun on pakko. Mies onneks tekee ruokaa jos ei ole töissä. Siivota ei jaksa. Kämppä onkin sen näköinen ja se pistää masentaan entisestään kun mitään ei jaksa. Lasten kanssa jaksan touhuta ja onneks ovat sen verran isompia että heistä saa juttelu kaveria päivisin.

Tästä syystä muakaan ei kauheesti oo pinoissa näkynyt. Tää viikko on ollut vähän parempi kun Teemu on nukkunut yönsä vähän paremmin. Meillä kun noita lasten hoitajia ei ole niin miehen kanssa on kaksin pärjättävä. Siskon tyttöhän mulla on hoidossa ja mielellään häntä hoidan täällä hetkellä osittain ihan rahasyistä.

Jotain hyvää sentään. Äitini on lomalla ei ens vaan seuraavalla viikolla ja lupasi tulla katsomaan lapsia niin päästään miehen kanssa kaksistaan edes syömään. Ihanaa jee jee.

Nyt hermostu Teemu, raukka on ihan räkänen. Viime yö meni ihan persiilleen. Kohta lähdetään luistelemaan lasten kanssa kun Teemu menee päiväunille.

puuhis ja Teemu 2908

Vierailija
18/23 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä masentuneita, en oikein tiedä miten piristää mutta koittaakaan jaksaa.Kohta se on kevät ja monen mieli ihan siitäkin paranee.

Nukkumisesta ja valvottavista vauvoista vähän asiaa. En halua mitenkää kertoa tätä minään besserwisserinä mutta tälläisia ohjeita saimme Englannista neuvolasta;

Ystäväni 5,5kk vauva heräili öisin 1-2h tunnin välein ja imettämällä saatiin hiljaiseksi tai tutilla. Päivisin nukkui muutaman 30 min. pätkän, joskus nukahti vaan karmean huudon auttamana muttei ikinä juuri tuota puolta tuntia enempää. Muuten päivisin iloinen muksu, äiti rupesi vaan olemaan ihan poikki.Arveli jo ettei lapsi saa tarpeeksi ruokaa kun kokoajan heräilee.

Diagnoosiksi sai että ihan selvästi yliväsynyt koska päivällä nukkuu niin vähän. Vauvoilla huonot päikkärit aiheuttavat etteivät nukahda yölläkään sitten syvään uneen vaan heräilvät kun siirtyvät REM-unesta ja sitten tarvitaan äitiä auttaamaan nukahtamisen suhteen ja kierre on valmis.

Eli ohjeeksi sai että vauvoilla on kahden tunnin välein " mahdollisuus" nukahtaa päivisin ja tätä kannattaa alle 9 kk seurata. Eli jos vauva herää aamulla klo 7 nin ekoille päikkäreille laitetaan klo 9. Oletetaan että vauva sitten herää klo 10 niin seuraavat päikkärit sitten klo 12.JOs ne on pidemmät ja vauva herää klo 14 niin klo 16 voi ottaa vielä 45 min tirsat jotta jaksaa iltaan ja nukkumaan klo 20. Tämän ikäisen olisi syytä vielä nukkua 3 kertaa päivän aikana.

Hoitaja sanoi että vauva on syytä aina nukkuttaa samaan paikkaa, eli omaan sänkyyn jos nukkumisesta on tullut ongelma. Ja alle 45 min kestävät päikkärit ovat levon kannalta sama kun ei olisi nukkunut ollenkaan.

Syy miksi täällä tästä kerron on koska se todella auttoi ystävääni. Ekat kolme päivää oli rankkoja kun vauva ei olisi suostunut päikkäreille ja jatkuvasti heräili mutta alkoi kun alkoikin nukkua pidempiä päikkäreitä ja herää nyt viikon jälkeen kerran syömään yöllä.

Ystäväni mukaan tuntui hölmöltä kun ekaksi piti laittaa päikkäreille vaikkei vauva vaikuttanut väsyneeltä.Mutta jotenkin se nukkumalla nukkumaan homma toimi!

En tiedä onko tästä mitään apua eikä tarkoitus ole mitenkään ketään kritisoida eri tavoista tehdä omia juttuja mutta ehkä tästä on apua jollekin. En itse tiennyt vauvojen erilaisesta uniaallosta ja REM-unesta ja tuo yliväsymys selittääkin miksi meillä meni joululoma pipariksi.....liian lyhyet päikkärit ja liian myöhään.

Meillä tänään herättiin 6.50 ja mies nousi vauvan kanssa ja taivas sitä meteliä.....pakko nousta itsekin klo 8 ja poika ei ollut suostunut syömään ja kiemurteli syöttötuolissa. Meillä on jokin ihme kitinä kausi menossa.Uusi leikkikehä on peffasta, lelut on peffasta, ruoka peffasta jne jne. Hermot menee.

Mutta nyt lähdemme brunssille tuttujen kanssa ja toivottavasti junior rauhoittuu kun on muita vauvoja ympärille joille purkaa pahoja kotioloja :)

Jaksamista kaikille joilta tuntuu voimat loppuvan!!!

Vierailija
19/23 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kutakuinki noin meillä herätään 7.00 sitten lähen eskarilaista viemään 8.00 yleensä nukkuu mutta on ollut päiviä että nukahtaa siinä puoli 9. sitten nukkuu 30-40min ja herää sitten mennään hakee eskarilaista 11.30--> ja nukkuu 2-3h herää ja menee nukkumaan 16.30 sekin 30-40min meillä tuo ainakin toimii siis nuo lyhyet unet. sitten valvoo 17.00-> tuonne 20.30 ja nukkuu yön,joskus joutuu remppaa tuttii joskus 1 selviää.

Vierailija
20/23 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ottaa nyt hieman pattiin. Tulimme Veeran kanssa kaksistaan mummolaan, siis lapsuuden kotiini. Ajattelin, että pääsisin vähän lomailemaan, kenties hiihtämään yms. Mutta katin kontit. Äitini, joka on ollut aina kotiäiti, on niin kiireinen kotitöissään, ettei ehdi Veeraa hoitamaan. Ihan uskomatonta. Hänen päivänsä menee siivotessa, leipoessa, ruokaa laittaessa. Vauvan ruuat teen minä ihan itse, siihen kun ei mummon aika riitä!!!! Kukaan äidin tuttava ei varmasti uskoisi, jos sanoisin miten asiat ovat, vaan kaikki luulevat, että minun ei tarvitse tehdä mitään, kun mummo on niin lapsirakas ja nuorekas ja toimelias....Äiti kyllä tykkää Veerasta ja käy suht usein hänelle jotain lepertelemässä hetkisen, mutta siihen se sitten jää. Olemme käymässä mummolassa vissiin neljättä kertaa Veran kanssa ja nyt kyllä hetki heilahtaa, ennen kuin seuraavan kerran tulemme, kun matkakin on niin pitkä.

ammattig. Olen luokanopettaja. Olen opettanut aina ykkösiä tai kakkosia ja isommille oppilaille olen pitänyt liikuntaa. Tykkään kovasti työstäni, mutta eipä sinne nyt ole kiire. Keväällä käyn viisi viikkoa töissä, kun mieheni haluaa pitää vanhempainvapaan loppupätkän. Mutta sitten jään hoitovapaalle. Ennen luokanopettajan opintoja luin itseni lastentarhanopettajaksi, mutta niitä hommia en ennättänyt tekemään, kun jatkoin suoraan opintoja lo:ksi.

Nyt ei Veeran hermot kestä. Eli mentävä on....

Vointeja kaikille!