( . ) TOUKOKUISTEN VIIKONLOPPU ( . )
Huomenia ja eiliset..
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9618934&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (23)
Keijo.annikki: joo meet ostaa vauvanvaatteita niin piristyy! mä oon nyt just lähdössä Selloon ostoksille vaikka oon nukkunut yöllä 1 tunnin kaiken kaikkiaan:)
Ihanaa mennä kerrankin shoppailee ilman poikaa, se jää miehen kanssa kotiin!
Ei mulla kummempaa taaskaan, hyviä viikonlopun alkuja kaikille
t:minnis80 rv 25+3
Eilinen jäi välistä, vaikka luulin kirjoittaneeni jotain. Päivät on niin samanlaisia ja pää on niin hatara:(
Lapsilla alkoi hiihtoloma ja huomenna pitäis sitten lähteä ajamaan Himokselle, kukakohan jaksais pakata yms.
Tsemppiä kaikille suppareiden kanssa kärvistelijöille. Tosi hyvä JANSKUL, että päätit käydä kuvauttamassa jalan. Nyt sen pitäisi hyvin parantua ennen vauvan syntymää:)
(.) Ihan tuntuu käsissä kuin olisi turvotusta. Ei kai nyt näin aikaisin? Viimeksi mulla oli ihan järkyttävästi turvotusta, mutta kuitenkin vasta n. viikoilla 36-40. Mulla turpos koko käsivarret ja jalat polvia myöten ihan kauheiksi pökkelöiksi, silloin mulla oli kyllä tosi korkea verenpainekin, en tiedä onko noilla jotain yhteyttä. Vähän turvotusta mulla on kyllä aina ollut loppuvaiheessa. Muutenkin olo on jotenkin supernuutunut, mitään ei jaksais.
Tarttis varmaan laittaa vaatteet päälle, kun kohta lähdetään viemään tytärtä tanssitunnille. Samalla mennään ostamaan molemmille koululaisille uudet puhelimet, kun poika sai juuri omansa rikki tällä viikolla (ei tosin mikään ihme, puhelin oli itse asiassa mun äidin vanha ja nyt jo varmaan 7v. vanha). Tytär saa myös samalla uuden, kun hänellä kanssa tosi vanha puhelin. Ei kyllä mitään kalliita osteta, ei mitään kameroita yms.
Mene vaan KEIJO.ANNIKKI vauvanvaateostoksille, pienten vaatteiden hypistely saa kenet tahansa paremmalle tuulelle:)
Kolmeplusyks ja 29+3
Täällä jatkuu sokeritarkkailu kotona. Jännittäviä lukuja saa välittömästi jos suuhun on mennyt vaikka pätö puolikas pulla. keijo.annikki kärsii ilmeisemmin samoista jutuista. Minulle vaan tuli illalla niin kauhia nälkä kun olin nätisti syönyt koko päivän..ja aatelkaa että vedin sitten leipää ja hetelmää..siis niin epäterveellistä.. en uskaltanu mitata arvoa. Tänäänhän se kahdeksan reiän päivä taas on varsinaisesti ja aamun arvot ovat olleet ihan maltilliset. Mutta meni nyt kuinka meni insuliinien kanssa niin ei tätä kuitenkaan kestä kuin reilut kakstoista viikkoa.
Yöllä meinasin heittää voltin kun jotenkin särki lonkkaa ja nivusta. Sitten huomasin että alavatsan molemmin puolin on jotain näppyä noussu...en tod kärsi mistään ihottumista. Ne hävis aamuun mennessä mitä lie olivatkaan. Saisinkohan kuitenkin viettää loput 12 viikkoa ilman uusia ongelmia...*katsoo taivaalle* ei enää mitää murehdittavaa kiitos !!!!
Flunssa alkaa paranemaan ja jotenkin on jo voimaa enemmän. Hyvää viikonloppua teille muille. terv. marmattaja
Tänään ollut kiva ilma meillä päin. Aamulla tosin aika liukasta, mutta pääsin kolaroimatta töihin. Mun pitäis oikeesti vaihdattaa mun pää jonkun fiksumman kanssa. Olen totaalisesti menettänyt keskittymiskykyni. Taas yks niin tyhmä moka..miten mä selviän vielä maaliskuun?! Eli täällä yks, joka odottaa virallista äippälomaa:)
Keijo.annikille piristävää shoppailua ja muillekin, jotka pääsevät hypisteleen vauvatarvikkeita. Mä yritän nyt hillitä itseäni, joten on parempi pysyä poissa liikkeistä ja uskoa, että kyllä me varmaan jotain saadaan lahjaksi. Mun äiti tuntuu kunnostautuneen kirjarintamalla, on haalinut jo aikamoisen arsenaalin lastenkirjoja.
Janskul, toivottavasti sun jalkas paranee pian! Onneks kävit kuvauttaas sen. Mulla oli pienempänä ranne murtunut ja se kuvattiin vasta kuukauden kuluttua siitä, kun sen loukkasin ja siinä vaiheessa luu oli jo luutunut väärin, joten nyt siinä on pysyvä vamma, joka mm. esti mun haaveen kokin ammatista:(
Eipä tässä muuten kummempia. Pitäis varmaan tehdä jotain ruokaakin, mies kun hoitaa siivouksen tänään. Illalla vielä töihin ja huomenna lähdetään moikkaan sukulaisia ja tuttuja Raumalle.
Nauttikaahan viikonlopusta ja hiihtolomalaisille hauskoja lomia:)
AE tänään tasan 27!
KEIJOANNIKKI: Käy shoppaamassa tai hemmottele itseäsi, vaikka kampaajalla tai hierojalla, niin tulee parempi mieli!
KOLMEPLUSYKS: Tervetuloa turvonneiden joukkoon! Jo rv 24 mulla todettiin, että nesteitä pakkautuu oikein huolella. Kohta näytän ihan elefantilta!
Eilen tosiaan tulivat ne vaunut. Tosin ei sekään kommelluksitta mennyt, kun postin kotiinkuljetuspalvelun miehet vaan unohtivat tuoda paketin. Kun sitten soittelin perään, sanoivat, että sori unotui ja maanantaina sitten. Sanoin, että ei käy, kun vaunut kerran luvattiin perjantaina. Ja kyllä ne sitten tuotiin.
Innoissani availin laatikoita ja sitten huomasin toisen kurjan homman: Yksi rengas oli rikki. Se oli jotenkin viimeinen pisara ja itkin koko illan. Tuntuu vaan, että kaikki menee pieleen. Suurin osa ajasta menee siihen, kun istun milloin minkäkin lääkärin vastaanotolla tai vaihtoehtoisesti yksin kotona kipeän selän ja rikkinäisen jalan kanssa. Mikään hankinta ei tunnu onnistuvan, vaan tavarat joko katoavat kuljetuksessa tai ovat rikki. Mies on väsynyt, kun tekee kovasti töitä ja minä kiukkuinen, kun en pääse töihin.
Anteeksi jupatus...Taitaa olla vähän masennusta ilmassa muutoinkin toukomammoilla, vai kuvittelenko vaan? No, kai se alkaa aurinko meillekin taas paistella.
( . ) Päivieni valopilkut ovat napakat potkut, jotka pistävät kylkiluut soimaan ja kivunirvistyksen kasvoille. Niin iloinen olen, kun vauva on nyt taas aktiivinen, etten välitä, vaikka se tekeekin olon välillä tosi tukalaksi.
Mies piti maha-asukille aamulla puhuttelun, kun se leikki Alien-vauvaa ja näytti koettavan tulla nahasta läpi tuosta navan vieresta. :)
Aurinkoisempaa lauantaita kaikille!
Jansku 28 tasan
Turvotuksesta kärsivät; ananasta napaan ja paljon, onneksi täällä ei vielä ko. vaivaa ole näkynyt. Esikoisesta oli senkin edestä, tosin oli kuuma kesä, sormukset piti ottaa jo ennen 20 viikkoa pois...
Ja sitten jupinaa noista fuzin micro inserteistä, tilasin uuden kestovaipan ja mukana tuli se lisäimu ( oon nyt pessyt sen 2 x 60 asteessa) ja siinä on reikä jo saumassa!!! No, laitoin firmalle reklamaatiota ja odotan todellakin uutta imua tilalle.
Voi kun harmillista Jansku, että uusissa vaunuissa oli jo rengas rikki :( Näissä hormoonihuuruissa tuo tuntuu tosi isolta asialta ja onhan se inhottavaa kun on odottanut vaunuja ja sitten ne on rikki!
Onneksi uskallauduit sinne röntkeniin, väärin luutuneita ei tosiaan enään myöhemmin korjailla.
Keijo.annikille stemppiä masennukseen, ´toivottavasti shoppailu auttoi!
Ja kaikille joilla sokrut koholla, stemppiä!! Mä en edes voi kuvitella mitä toi tarkottais mun kohdalla, kun oikea herkku perse olen!!
Nytkin on kaappi täynnä herkkuja :(
Vaakaa en ole edes haaveillut...
Oikein ihanaa laskiaissunnuntaita kaikille mammoille ja mahoille!!
OP, Käpy 28+4 ja " iivari" 1v5kk
Täälä on saunassa käyty ja poika saatu sänkyyn:D mies meni ostamaan karkkia tai jotain hyvää. mä kyllä sanoin etten halua mitään...oon vetänyt tänään jo tarpeeks makeaa!!eikä mun mahaan kyl mitään mahdukkaan...aivan täys olo!jospa tos ennen nukkumaan menoa silti jotain pientä iltapalaa ahmis,mä en osaa mennä maata ilman että syön jotain suolasta:P
Täälä tosiaan on muitakin joilla vähän masennusta pukkaa...toukomammojen yleinen tila vissiin;) mulla kans on välillä aivan älyttömiä aaltoja....hermoon ja sit tulee melki itku!:( eilen kyllä itkut väänsinkin kun tuntuu ettei mistään tuu mitään!!siivota pitäs,mut ei jaksa tai ehdi ton pojan kans...koko ajan saa olla peräs ja sen jälkiä korjata!en jaksa....samapa tuo vaiikka vähän tavarat pitkin kämppää...
huoh!ei aina jaksa eikä huvita kyykkiä tuola lattian raossa keräillä leluja ja tavaroita!!sitten on pyykkiä niin et vuoret kaatuu kylppärissä!
joo mut se siitä....ei saa latistaa lauantai-illan tunnelmaa!!
JAKSUJA kaikille mielialojen kans:D
KEIJO.ANNIKKI tuo shoppailu kuulostaa ihanalta ja piristää varmasti vauvanvaatteet:)
MINNIS80 toi on niiiin upeaa päästä YKSIN ilman poikaa ostoksille!! toivottavasti oli kiva reissu,jos lähdit:D
mä pääsin kans tänään aamusta YKSIN käymään kirpparilla ja kaupassa:D oikein nautin aamulla kun tiesin et yksin saan lähteä edes n. tunniks jonnekkin:D
KOLMEPLUSYKS mä kans oon täs nyt sormia " litistellyt" kippuralle ja mietin et ihan niiku vähän olis kankeutta...just niiku olis pientä turvotusta! ei mulle kyl viime raskaudes oikein tullut niin et ois huomannut vasta ku synnytyksen jälkeenn jalat oli turvoksissa niin ettei meinannu sairaalatossu mahtua kunnolla jalkaan:D mut ei huomattavaa turvotusta kyl näkynyt...saa nähä nytkö sekin alkaa... vielä kyl sormuksesta ei huomaa et pahasti turvoksissa olis kun hyvin liikkuu!!:) en kyl yhtää ihmettele vaik turpoaisin....syön niin paljon kaikkea mikä lisää turvotusta!:(
JANSKUL höh voin kuvitella tuon pettymyksen kun vaunut tulee ja innolla niitä avaa,sit huomaakin et rikki:( kyllä olisin mäkin raivostunut ja varmaan pillahtanut itkuun!!:( inhottava juttu!!!!!
(.) <----ihastuin mäkin tuohon merkkiin;) en ookkaan sitä usein käyttänyt!! hyvin masussa ilmeisesti jaksellaan kun menokin on sen mukaista!!potkii ja möyhii todella paljon:D ihanahan noita liikkeitä on katsella ja kokeilla<3 välillä alkaa tää lylleröolotila vaan niin hermostuttamaan!!noh mut pitää yrittää nauttia....ihan heti kun en oo halukas tähän tilaan palaamaan toukokuun jälkeen;) näin taas ajattelen ainakin tällä hetkellä:D
Jospa tästä meen katsomaan nukahtiko poika ja hakemaan sen maitopullon pois....varmaan on jo juonut tyhjäksi;) meillä kun tuo pullo on vielä näin iltasin käytössä:D
Mukavaa lauantain jatkoa kaikille ja hyvää huomista laskiaissunnuntaita!!!!!
toymama tasan 26!!!!
No johan on huonolaatunen mikro insertti, kyllähän niiden sit pitää se korvata sulle! Mä tossa eilisessä pinossa kyselinkin että ootko sitten innostunut kokonaan kestoilla vaipattamaan poikasi, silloin kun kyselit yövaipatuksesta vaan? Mä ostin muuten kuivaksiopetteluhousut tänään pojalle, olisko ollu imse vimsen.
Mä löysin itselleni shoppailureissulla pojalle jotain vaatetta, itselleni löysin ihanat löysät mammaverkkarit h&m:ltä ja kivan vaaleenpunasen paidan kevääks sekä 70% alennuksesta oli pakko ostaa masuvaaville pari kivaa vaatetta kun oli niin halpoja. Meillä siis esikoiselta jäänyt niin paljon vauvan vaatetta että en oo viittiny ostaa mitään kun paikat niitä pursuaa..
Jalat kyllä väsy, oltiin 4,5 tuntia liikenteessä. loppuvaiheessa alko kävely tekee tiukkaa..
Kurkkasin vain, kun en ole taas hetkeen ehtinyt..
onnittelut yksivuotissynttäreistä täältäkin!
keijo.annikki: masennusta täälläkin on ollut, tällä hetkellä kuitenkin se on hetkeksi hellittänyt, mutta saamattomuutta on ja paljon vielä... :P toivottavasti se shoppailu piristi!
Ööh, ensikertalaisena ihmettelen tuota rv 30 huoahtelua... mitä silloin on paremmin? Kun eikös se ole tämä rv 27, jonka jälkeen keskosten selviytymisprosentti nousee joka päivä - ja on jo tosi iso siis jo tuolloin?
( . ) eilen oli naikkarilla lääkäri, ja avokki tuli mukaan. Miksihän ne istumapaikat on aina niin, että näköala on suoraan tutkimuspöydällä makoilevan haaroväliin? ;) oli taas aika huvittava olo, kun toinen on kauhea vaatemytty sylissä ja käsilaukku vierellä orpona taustalla, kun vaimokkeen haarovälissä häärää lääkäriä ja hoitajaa *heehee*
Minulta löytyi polyyppi kohdunsuun läheltä, ja se kai selittää ne kuukautiskiputyyppiset kivut, joita torstaina viikon flunssailun jälkeen luennolle raahauduttuani tunsin - ja koko päivän vielä supisteli, kun liikuin :( otettiin papakin, mutta olin niin herkkävuotoinen, että se otettiin jotenkin vaillinaisesti (?) avokki meinasi testivaiheessa oksentaa ja kupsahtaa, kun ei oikein tiennyt, mitä tapahtui ja naamastani kuulemma näki että sattui - ja veri vuosi. Aikoo tästä lähin aina syödä ruoan ensin ettei enää rupea heikottamaan.
Muuten kaikki on ollut kunnossa ja supistelukin on loppunut. Mutta 2 VIIKKOA on SELIBAATTIA tiedossa. En ole edes vuotanut verta raskauden aikana toisin kuin ennen raskautta, kun on tuota ektopiaa ollut eikä edes noin isoa... kontrolliinkin sitten joudun parin viikon päästä. Onko joku tietonen, miksi tuo polyyppijuttu on nyt yhtäkkiä niin kauhea, kun alkuraskaudesta ei ollut?
Sammakkoinen itse oli ultrassa aika siivosti ;) pianoarvio tipahti viikontakaisesta 900g:sta 824g:aan ja rauhassa köllötteli peukku suussa, joten mittaukset sujuivat nopeasti. Eikä taaskaan saatu sukupuolesta vinkkiä... ;)
sammakkoinen 26+3
Polyypista sen verran, että mulla löytyi esikoista odottaessa polyyppi jostain tuolta kohdunkanavasta, ja se vähän vuosi verta. Se löytyi joskus raskauden puolessa välissä, ja sen jälkeen kävin kerran kuussa ultrassa tarkastuksessa että kaikki oli ok, ymmärsin näin että polyyppi voi tulehtua ja tulehdus on vaarassa siirtyä kohtuun jne. Loppuraskaudessa polyyppi taisi kuihtua itsestään kokoon ja hävisi.
Nyt pitäisi varmaan vääntäytyä esikoisen kanssa ulos, siellä on ihan kiva ilma. Ja laskiaispullia täytyy tehdä!!
hyvää laskiaissunnuntaita kaikille toukolaisille!
t:minnis80 rv 25+4
Viimeisiä tavaroita pakkaillaan ja kohta suuntaamme kohti Himosta. Olemme vuokranneet mökin sukulaisperheen kanssa, heillä lapset hieman nuorempia kuin meidän koululaiset, mutta viihtyvät tosi hyvin keskenään (ovat pikkuserkuksia). Varmaan tulee ihan kiva matka, vaikken itse rinteeseen pääsekään, teemme sitten 2-vuotiaan kanssa jotain muuta; ulkoilemme ja pulkkailemme. Takaisin tulemme perjantaina, joten siihen asti olen nettipimennossa.
Hauskaa hiihtolomaa ja laskiaista toukomammat!
Kolmeplusyks ja 29+4
Taitaa olla mun apatia syvempää laatua kun eiliset vaatelöydöt kirpparilta eivät paljon ilahduttaneet :(
Luulen, että tää kaikki johtuu monista krempoista mitä mulla on; moni muukin tuntuu sitä huokailevan. Turvotusta mulla on ollut ainakin pari viikkoa, ensin vain iltasin, mutta nyt jo koko päivän.
Huomenna ois lääkäri, pitäsköhän vähän itkeä tirauttaa niin sais saikun lisäksi hiukan myötätuntoa.
Janskulleko oli tullut valmiiksi rikkonaiset vaunut? Arvaan harmisi. Minä varmaan menisin lankoja pitkin punaista murhaa huutaen ko liikkeeseen. Raskaana oleville ei ole olemassa inhimillisiä virheitä!
Mies yritti aamulla piristää ja tokaisi, että ompas sun masu jotenkin kompakti paketti :) Ei oo kuulemma levinnyt, heh.
Älytön muljaaminen nahan alla käy päivittäin ja eilen oli eka kertaa kylkiluu potkun tiellä. Hyvä niin ja kaikki siellä kunnossa.
aatueetu vai hilmahelmi rv 26+2
Pidimme ystäväni kanssa eilen euroviisukotikatsomon ja kyllä oli hauskaa! Varsinainen suosikkimme Jann Wilde & Rose Avenue ei päässyt loppukilpailuun mutta annoimme kakkossuosikillemme, Hanna Pakariselle molemmat kaksi tekstiviestiääntä, vaikka kumpikaan ei ole koskaan aikaisemmin osallistunut moisiin tekstiviesti/soittoäänestyksiin. Ja ihan kiljumiseksi meni, kun Hanna voitti! Tiedä sitten, johtuiko moinen teinimäinen käytös siitä, että ystäväni oli tissutellut koko illan siideriä ja minä...no, kyllä te nämä hormoonihumalat tiedätte ;)
Päätin tänä aamuna, että nyt pitää oikeasti piristyä. Ensimmäinen raskaus on vain kerran elämässä ja minä vaan suren kaikkea niin paljon, etten ehdi iloita mistään. Niin, että komentakaa heti, jos alkaa apatiaa leijua ilmassa!!
Olemme lähdössä miehen vanhempien luo vuorokauden pikavisiitille. Samalla pitäisi mennä kysymään kummikandidaateilta, että kelpaisiko kummipesti. Ihanaa päästä pois kotoa edes pieneksi hetkeksi!
Halauksia kaikille mammoille ja jaksuja supistelijoille ja kipeilijöille!
Jansku 28+1
Tämä pää, tämä pää.. =/ Onneks tuo 2v. ei sinänsä tajua vielä laskiaisista mitään. Ja kerkeehän tuota mäkeen sekä pullaa ostamaan..=)
Turvotusta on täälläkin.. Ei kauheasti, mut jonkin verran. Viimeks oli myös, aika paljonkin sitten lopussa.
Mullakinhan oli rengas vaunuista rikki. Käytettynä ostin ja kyllähän se aina harmittaa. Mut uusi rengas on onneks tulollaan, ens viikolla sitten saan sen.
Mulla on huomenna sokerirasitus. Mulla on nyt vähän sellanen tunne, että " kärähän" siellä.. Edellisessä raskaudessa ei ollu kyllä ongelmia sen suhteen, että tiiä sit mistä tämä tunne johtuu..
Mut nytten (viime kerrasta viisastuneena) kysyn että pääsenkö sängylle makoileen. Viimeksihän mulle tuli se tosi huono olo siellä.
Eilen oli kaverin 30v. synttärit. Pojan kanssa piti sinne mennä, ei ollu lapsenlikkaa. Oli ihan kivaa, mulla alko vaan tosi aikasin väsyttää. Pinnistelin kuiten ja kymmenen jälkeenköhän me oltiin kotona.. Sit kattelin siitä telkkaria ja puhuin melkeen kaks tuntia kaverin kans puhelimes.. =) Huomaa että olen yksin pojan kans kotona, kun puhelimessa noin viihtyy..
Joko ootte muuten saanu päätöksiä äippärahasta? Kuinka nopeesti päätökset on tullu?
miitu78 rv tasan 29!
Täälläkin on masennusta ilmassa. Vaikka on aivan ihana ilma ulkona, pakotin miehen käyttämään lapset ulkona. Joten nautin auringosta vain täältä sisäpuolelta...
Eilen ajattelin reipastuttaa itseäni keijo-annikin tyyliin ostosreissulla (YKSIN), mutta sekin meni mönkään:( Mies tuli myöhässä hiihtolenkiltään, joten myöhästyin bussista ja missasin siten treffit siskon kanssa ja kello alkoi olla jo niin paljon, ettei kannattanut enää lähteä likkeelle seuraavalla bussilla. Vähän kun olin ampiainen koko päivän, vaikka sinänsä syyn ei olisi pitänyt olla iso!
Pienetkin asiat muuttuvat järkyttävän suuriksi näin raskausaikana: äsken erehdyin pyörähtämään sähköpostillani, ja siellä oli taas negatiivisia uutisia yhtä seminaarityötäni koskien, josta muutenkin on ahdistus päällä. Tekisi mieli itkeä tirauttaa asian takia, mutta eipä se sillä taida edistyä. Eli työn kimppuun, kunhan saan tänne purkauduttua.
Anteeksi nyt masentavaa tekstiä, mutta tänä päivänä ei taida muunlaista minusta löytyä. Mahassa kaikki hyvin. Huomenna verikokeisiin maksa-arvot tarkistuttamaan ja torstaina lääkärineuvola, eli niitä odotellessa.
Ihan kivaa oli ja sillee mut tultiin lasten kans jo kotiin ja isäntä jäi vielä sinne makaamaan väsymystään pois... Inhottavaa kun menee päivä pilalle toisen liian alkoholin läträämisen kanssa. Paistoivat miehissä kodassa muikkuja ja siinä samalla sitä ilolitkuakin kului aikalailla... Ärsyttävää:(
Täällä kans masentaa, tai on masentanut jo hyvän aikaa. Supistukset ja raha asiat lähinnä on ruvennut masentamaan ja ei tämä ainainen kotona oleminenkaan paljon helpota. Se on hyvä kun ei voida mitään tehdä ilman lapsia, koska siis mies ei voi ymmärtää että voi tehdä jotain muutakin kun vetää lärvät ja mennä baariin. Eli hän voi olla aina vaan viihteellä kun huvittaa mutta mun pitää olla vain onnellinen kotona. Eilen muutenkin maha oli koko ajan tosi kipee ja mies vaan istui siellä kodassa, en vaan jaksanu mennä valittamaan, annoin sen sit olla vaan. Olkoon ominensa.. Onkohan tääkin jotain hormooni juttuu ku ottaa vaan niin päähän nyt kaikki.
Sammakkoinen ihmetteli sitä 30 rv odottelua. Eihan siinä mitään sen kummempaa olekkaan mutta jotenkin vaan se on yksi etappi mulle tässä raskaudessa, tuntuu että on sitten jo hyvin pitkällä kun se viikko tulee täyteen. Tosiasiassahan rv 34 on se mitä kannattaa odottaa, koska silloin yleensä vauva on jo sen verran valmis että harvemmin tarvii mitään kovaa tehoa. On " valmis" syntymään. esim kättärillä mihin oon menossa ei oteta sisään ennen rv 34 synnyttäviä vaan ne ohajtaan naistenklinikalle koska kättärillä ei ole vaadittavaa tehoa niin pienille.
Äippäraha päätöksestä: Mä olen sen saanut tällä viikolla, vajaa 3 viikkoa täällä helsingissä siihen meni. 2 päivää kirjallisen päätöksen tultua oli rahat tilillä ja johan ne on tuhlattukkin.
( . ) Mahassa tapahtuu, vauva heittää kuperkeikkaa j a äidistä tuntuu inhottavalle. Toisaalta on ihanaa kun vauva niin melskaa,mut toisaalta taas odottaa että se rauhottus.
Eipä mitään asiaa oikeestaan ookkaa...
martina 28+6 ja 2x 2v8kk
en nyt jaksa lukea aijempia pinoja, enkä kommentoida enempiä..
tulin vain pyytämään teiltä peukutuksia. meillä kaikki on vauvan osalta hyvin, terhakka tyyppi ;)
mutta olen ensi viikolla menossa lastenvalvojalle, kyselemään ja selvittelemään asioita.. lasten oikeuksia ja uusimaan papereita (mahdollisesti).. kaikista parhainta oisi jos saisin edes jotain toivoa saada yksinhuoltajuutta.
tästä voitte jo päättellä että tältä osin ei hyvin mene, tilanne on ressaava ja olen koko ajan surullinen...
ja mikä sai minut tähän? se kaikki mistä kertonut, se ettei tapaamiset tunnu onnistuvan ja se ettei isä edes halunnut tuntea lastaan, vaikka käveli ohi ja lapsi iloisena isää osoittaen hihkuen " huutaa" : isii isiii... ei hän vain mulkaisee ja kävelee ohi..
arvaatte varmaan kuinka kipeää teki nähdä lapsensa pettyneen ilmeen =(
kiukkua lisää myös se jos exän uus nainen ei tykkää lapsista tai ettei edes tiedä koko lapsista. tai se että menee lasten edelle!
kiitos että taas jaksoitte lukea valitustani...
kaikkee hyvää teille ja tulen kyllä kertomaan muitakin kuulumisia kuhan taas jaksan...
rv 27+4
Pitkästä aikaa saan aikaiseksi kirjoittaa....on vain ollut puuhaa kaikenlaista muksujenkaa ja tietty ton siivouspuuskan kanssa. Eilenkin vein pari säkillistä vaatekeräykseen.
Äsken oltiin pihalla, muksut laski isin kanssa mäkeä ja minä tyydyin sivusta seuraajan rooliin ;) Kävin kyllä lenkillä, mutta supparit pakotti tulemaan lyhyemmän reitin kautta pian takas:( Sitten tietty herkutelttiin mitäs muutakaan, kuin laskiaispullia :)
Masennusta on ollut monella ilmassa....yhtenä päivänä se vieraili täälläkin, mut onneksi jäi siihen ja nyt olo on aika pirteä :) Auttaakohan toi ulkoilu siihen. Jaksuja masennuksen syövereihin, eiköhän sekin kuulu tähän vaiheeseen.
Pikku-Tyypille jaksuhalit myös, kerro vaan tänne huolesi, saat ainakin johonkin purattua. Toivotaan, että saat nopsaan hoidettua asiat parhain päin.
Johonkin piti vielä.....mut nyt ei muista ei....
Omanapsu: Kovat jamit ja kunnon tärskyt kylkiluihin, siinä ne päällimmäiset :) Mikä ihaninta, niin päänsärkykään ei ole enään pahemmin kiusaillut! Nyt on yritettävä vaan nauttia tästä loppuraskaudesta minkä voi, ettei sit olis taas heti ikävä sitä masua ja sellainen katse isäntää kohtaan ;)
Lalla ja pallero rv29+3
Kuulumisia täältäkin.. Viikonloppu mennyt taas tosi nopsaan. Eilen käytiin viemässä ensimmäinen muuttokuorma Tampereelle. Pikku hiljaa hyvä tulee.. Mieli alkaa piristyyn kummasti ku muutto lähenee, samoin äippäloma :) Illalla oli kyllä hirmu väsy, mentiin nukkumaan jo klo 21. Aamulla heräsinki sit jo kuuden aikaan mutta sain sitkuttua sängyssä puoli yhdeksään asti. Tänään ollaan sit siivoiltu miehen kans yhessä. Pitää pikku hiljaa alkaa pakkaileen kamoja. Eilen siis vietiin valmiiksi pakatut laatikot (purkamatta edellisestä muutosta) ja jotain huonekaluja.
Torstaina oli neuvola ja kaikki oli edelleen hyvin. Sf-mitta oli jo 28 cm. Jos alussa mentiin vähän alakäyrillä, nyt mennään jo sit yläkäyrillä. Vauva liikkuu mukavasti, ei mikään hirveä potkuttelija mutta tuntuu liikkuvan kuitenki. Välillä painaa alamahaa ikävästi. Ja mullakin on kai (en oikein tiiä miltä se tuntuu) vähän supistellu, varsinki ku käy koiran kans lenkillä tai rehkii vähän enemmän. Mutta sehän kuuluu asiaan eikä neuvolan täti ainakaan käskeny sen kummemmin ottaa rauhallisemmin. Samoin tuolla nivuksissa on alkanu tuntuun vähän kipua, varsinki ylösnoustessa ja liikkeelle lähtiessä.
Pikku-tyypille kovasti jaksuja! Toivottavasti saat asiat selvitettyä parhain päin. Ei ole mukava tilanne..
Joo eipä tässä muuta, takaisin sohvalle pötkötteleen ja idolsseja ootteleen..
Unelm@ rv 28+6
HUOH! Sekin meni siis pilalle. Joo tuostapa jo kuvastuu mun viime päivien olotila. Alkaa mieliala olla ihan viemärissä, mistä nostetta? Alkaa mieskin ärsyttää ihan pienistä ja pitäs pärjätä yhdessä koko ens viikko. Suunniteltiin makkariin seinäremppaa, eli tapetit pois ja maalia tilalle. Ja minä en voi olla muuta kuin tahtia lyömässä.
Eilen tuli raskausdiabetekseen ruokaohjeita neuvolasta. Aika paljon pitää syödä, mutta ei tietty herkkuja. Huomasinkin eilen aamulla ekakerran oikeen konkreetisesti, että tais sokerit vähän tipahtaa. Olin ekaa aamiaista syönyt jo viideltä ja ysiltä alko hikoiluttaa, sydän pamppaili ja huimasi. Eli sitähän tämä nyt sitten on..
Masussa on vilkasta ja se tuntuu :) Suppareitakin on niin ettei totuus unohdu.
Tämmöstä omaa napaa nyt, kun on jotenkin alakulo ;(
rv26+1
Pitäsköhän käydä vauvan vaatteita ostamassa, piristäisköhän?