Pärjääkö kokonaan ilman juustoa, jos juo litran rasvatonta maitoa päivässä?
Jos ajatellaan asiaa kalsiumin saannin kannalta.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen tarvi koko maitotuotteita yhtään mihinkään, eli erittäin hyvin pärjää. Suuri osa maailmaa ei käytä niitä ollenkaan, eikä niillä ole mitään ongelmia kalsiumin puutteesta. Itse en ole yli 30 vuoteen käyttänyt mitään lehmänmaitotuotteita allergian takia (ei siis laktoosi-intoleranssi vaan maitoallergia maidon proteiinille).
Mitkähän ne maat on missä ei maitotuotteita käytetä lainkaan??
Esim. Thaimaassa tykkäävät käyttää kookosmaitoa. Se onkin paljon maukkaampaa kuin mitkään nisäkäsmaidot ja tuo ruokiin ihanan maun
Thaimaa: 28.82kg milk consumption per capita 2022.
Eli mikäs se maa on missä niitä ei käytetä lainkaan?
Valitettavasti länsimaiset elintavat ja ruokatottumukset on nykyään levinneet lähes joka maailman kolkkaan, joten niissä syödään niin juustoja kuin syödään vehnäleipää yms. Perinteisiin ruokavalioihin monessa maassa maitotuotteet ei ole kuuluneet.
Vierailija kirjoitti:
Mä aikonaan vierotin itseni juustoista, kun söin niitä aivan liikaa. Juustothan lähinnä koostuu herkullisen makuisesta rasvasta. Rasvaton juusto on pahvia, kuten rasvaton maito vettä.
Mä olen ollut vuosia maidottomalla valiolla. Kalsiumia saa muualtakin. viime hätään purkista.
5% Polar juusto on ihan hyvää, mutta senkin syöminen on turhaa, jos juo litran mölöä päivässä.
Mä aikonaan vierotin itseni juustoista, kun söin niitä aivan liikaa. Juustothan lähinnä koostuu herkullisen makuisesta rasvasta. Rasvaton juusto on pahvia, kuten rasvaton maito vettä.
Mä olen ollut vuosia maidottomalla valiolla. Kalsiumia saa muualtakin. viime hätään purkista.