Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö kokonaan ilman juustoa, jos juo litran rasvatonta maitoa päivässä?

Vierailija
24.10.2024 |

Jos ajatellaan asiaa kalsiumin saannin kannalta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt sitä rasvatonta litkua juo, hyh hyh. Jos pelkäät, ettet saa tarpeeksi kalsiumia, niin ota purkista

Vierailija
2/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä nyt sitä rasvatonta litkua juo, hyh hyh. Jos pelkäät, ettet saa tarpeeksi kalsiumia, niin ota purkista

Kalsiumia ei kannata ikinä ottaa purkista. Kalsiumkarbonaatti on sementtiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva on välttämätöntä ihmiselle, rasvaton on myrkkyä  näkee jo sinertävästä väristä.

Vierailija
4/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasva on välttämätöntä ihmiselle, rasvaton on myrkkyä  näkee jo sinertävästä väristä.

Jos juot kevytmaitoa, niin LDL-kolestroli nousee ja ihraa alkaa kertyä vyötärölle. Sitä paitsi kevyt maistuu rasvaiselle.

Vierailija
5/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä laktoosi-intoleranssi ollut jo 30 vuotta. Olen syönyt aina päivittäin  Calsorin Ca+3D valmistetta. Siitä huolimatta nyt menossa alendronaatti osteoporoosin ehkäisyyn, perustuen luuntiheysmittaukseen. Ottakaa kalsiumin tarve vakavasti !

Vierailija
6/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että pari siivua juustoa vastaa 3 lasillista maitoa. Miten voi olla noin iso ero, eikä sitten kannata syödä ennemmin juustoa kuin kitata maitoa litratolkulla.

Vierailija
7/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalsiumia ei kannata ikinä ottaa purkista. Kalsiumkarbonaatti on sementtiä.

Kalsiumin imeytymiseen liittyy oleellisesti D3 vitamiini, muutoin kalsium jää verisuoniin.

Vierailija
8/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä löytyy testi jolla voit tarkistaa, en muista millä nimellä mutta telkkarissa mainostavat 

Vierailija
9/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton "maito" on turha tuote. Vettä saa hanasta tai voi ostaa pullotettuna.

Vierailija
10/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsiumia saa kikherneistä, tofusta ja manteleista

Vierailija
11/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen tarvi koko maitotuotteita yhtään mihinkään, eli erittäin hyvin pärjää. Suuri osa maailmaa ei käytä niitä ollenkaan, eikä niillä ole mitään ongelmia kalsiumin puutteesta. Itse en ole yli 30 vuoteen käyttänyt mitään lehmänmaitotuotteita allergian takia (ei siis laktoosi-intoleranssi vaan maitoallergia maidon proteiinille).

Vierailija
12/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maidot (paitsi äidinmaito) on turhia. Ihminen ei vauvavaiheen jälkeen tarvitse maitoa

Vierailija
13/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen tarvi koko maitotuotteita yhtään mihinkään, eli erittäin hyvin pärjää. Suuri osa maailmaa ei käytä niitä ollenkaan, eikä niillä ole mitään ongelmia kalsiumin puutteesta. Itse en ole yli 30 vuoteen käyttänyt mitään lehmänmaitotuotteita allergian takia (ei siis laktoosi-intoleranssi vaan maitoallergia maidon proteiinille).

Mitkähän ne maat on missä ei maitotuotteita käytetä lainkaan??

Vierailija
14/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Thaimaassa tykkäävät käyttää kookosmaitoa. Se onkin paljon maukkaampaa kuin mitkään nisäkäsmaidot ja tuo ruokiin ihanan maun

Vierailija
15/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nää oman elämänsä koululaiset tietää kaikesta kaiken ja koska minä  en ole ottanut niin kukaan muukaan ei tarvi! Näin kumotaan kaikki ravitsemustutkimukset av-palstalla! Tyhmyydellä ei ole rajaa.

Vierailija
16/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Thaimaassa tykkäävät käyttää kookosmaitoa. Se onkin paljon maukkaampaa kuin mitkään nisäkäsmaidot ja tuo ruokiin ihanan maun

Thaimaa: 28.82kg milk consumption per capita 2022.

Eli mikäs se maa on missä niitä ei käytetä lainkaan?

Vierailija
17/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nää oman elämänsä koululaiset tietää kaikesta kaiken ja koska minä  en ole ottanut niin kukaan muukaan ei tarvi! Näin kumotaan kaikki ravitsemustutkimukset av-palstalla! Tyhmyydellä ei ole rajaa.

Kyllähän kaikki kasvissyöntiäkin koskevat ketjut täyttyvät aina näistä "ENNEN SYÖTIIM MAKKARAA JA KUNNON RUOKAA EI KASVIS RUOKA OLE TERVEELLISTÄ"- ykistä

Vierailija
18/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon rasvatonta maitoa ruokajuomana ja kahvin kanssa, koska se maistuu hyvälle. Joskus kun ei ole rasvatonta maitoa ja joutuu juomaan kevytmaitoa, niin se maistuu rasvaiselle ja pahalle.

Vierailija
19/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole sellaista sanonut missään. Kerroin vaan ummikolle, että Thaimaassa kokkaavat usein kookosmaidolla

Vierailija
20/23 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole sellaista sanonut missään. Kerroin vaan ummikolle, että Thaimaassa kokkaavat usein kookosmaidolla

"Suuri osa maailmaa ei käytä niitä ollenkaan" tarttis vähän muutakin faktaa kuin mutuilus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän