Ydinongelma on yhteiskuntamme, jossa kaikilla ihmisillä ei ole varaa ruokaan
Wolt ja Klarna ovat onnistuneet löytämään tästä markkinaraon, minkä seurauksena jo valmiiksi heikommassa asemassa olevat ihmiset joutuvat entistä vaikeampaan tilanteeseen.
Klarna-yhteistyösuhteen myötä on syntynyt uusi, palvelun käyttäjiin kohdistuva epäeettinen käytäntö.
Woltin asiakkaiden on ollut mahdollista tilata ruokaa ja muita ostoksia kotiinkuljetuksella, vaikka tilillä ei olisikaan rahaa.
Kommentit (188)
Mietin juuri, kun ostin aineksia vegekaalilaatikkoon, 5 euroa, miten jollain ei muka ole varaa ruokaan. Täytyy olla elämänhallinnassa vaikeuksia. Jälkiruoaksi uunibanaania ja jäätelöä, 3 euroa.
Perusruoka ei paljon maksa, mutta alkoholi ja tupakka kyllä ovat aika kallita ja täysin turhia.
"Lisää leikkauksia asumislisään. Vanhemmiltaan vuokraamassaan tai vanhempansa omistamassa asunnossa asuva opiskelija voi saada tulevaisuudessa enintään 83 euroa asumislisää kuukaudessa, suunnittelee hallitus."
Opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipäkassi on ilmainen. Leipäjonoon hakemaan täysi kassillinen ruokaa.
Voisinko mä lähettää sen volttikuskin sinne leipäjonoon mun puolesta? Paluumatkalla se vois tuoda kaupasta kaljaa ja röökiä.
Tietysti,jos maksat,vaikka Klarnan avulla.
Vierailija kirjoitti:
Avoimet työpaikat Suomessa:
https://duunitori.fi/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=BRA…
Sieltä saatte rahaa ruokaan.
Kyllä, palomieheksi tai poliisiksi voi mennä kuka tahansa. Helppoja hommia tai putkimies tai sähkömies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, jolla ei ole rahaa ruokaan, ei tilaile 15e annoksia woltista.
Sinulta meni nyt kokonaan ohi se että Wolt on alkanut myymään ruokaa luotolla. Jos tilillä ei ole rahaa niin kaupasta ei pysty ostamaan mitään, mutta Wiltista saa 15e annoksen velaksi vaikka tilillä ei olisi mitään.
Silti. Kyllä on enemmän omassa asenteessa vikaa jos tuossa tilantessa Wolttaa. Vaihtoehtoja on muitakin. Ruokajakelut, joku sukulainen tai tuttava varmasti voi lainata muutaman euron (vaikka kaurahiutaleisiin jotta pysyy hengissä), kesällä pullojen keräys....
Voi jessus! Kaikilla ei ole sukulaisia eikä ihmisiä keneltä lainata. Ja miksi pitäisi käydä ruokajakelussa, jos voi ostaa ruokaa kaupasta? Minä ainakin jätän mieluusti niille ne jakelut, jotka eivät kaupasta voi ostaa - edes luotolla.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija joka asuu vanhemman omistamassa asunnossa saa jatkossa opintotukea 299 ja asumislisää 83 euroa Helsingissäkin, ei muuta.
Hyvä
Vierailija kirjoitti:
Omista huolehtimiseen ei ole varaa mut maanpetokseen on?
Kenen oma sinäkin muka olet? Miksi minun veronmaksajana pitäisi sinulle maksaa wolttiruuat? Ostan ne ehkä kerran kuussa omalle perheelleni palkallani, mutta sinä et ole minun perhettäni enkä näe mitään yhteenkuuluvaisuutta kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija joka asuu vanhemman omistamassa asunnossa saa jatkossa opintotukea 299 ja asumislisää 83 euroa Helsingissäkin, ei muuta.
Hyvä
Tulee voimaan elokuussa.
Tukien päälle saa tehdä töitä 300 euron edestä.
Woltista tilaajille ei pitäisi maksaa ollenkaan tukia. Kuolkoot nälkään mokomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, jolla ei ole rahaa ruokaan, ei tilaile 15e annoksia woltista.
Sinulta meni nyt kokonaan ohi se että Wolt on alkanut myymään ruokaa luotolla. Jos tilillä ei ole rahaa niin kaupasta ei pysty ostamaan mitään, mutta Wiltista saa 15e annoksen velaksi vaikka tilillä ei olisi mitään.
Silti. Kyllä on enemmän omassa asenteessa vikaa jos tuossa tilantessa Wolttaa. Vaihtoehtoja on muitakin. Ruokajakelut, joku sukulainen tai tuttava varmasti voi lainata muutaman euron (vaikka kaurahiutaleisiin jotta pysyy hengissä), kesällä pullojen keräys....
Voi jessus! Kaikilla ei ole sukulaisia eikä ihmisiä keneltä lainata. Ja miksi pitäisi käydä ruokajakelussa, jos voi ostaa ruokaa kaupasta? Minä ainakin jätän mieluusti niille ne jakelut, jo
Eikö tässä ollut kysymys niistä kenellä EI ole varaa ostaa kaupasta?
Helsingissä on 34000 työtöntä, tulee ensi vuonna melkoset sakkomaksut, kun ne alkaa juosta jo 100 päivän ansiosidonnaisella olon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa enää. Tuo muutettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla on 200 000 asuntovelkaa ja tilillä 500 ja potkulaki tulee joulukuussa, ansiosidonnaista joutuu odottamaan 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle.
Perhe, jolla on 200 000 asuntovelkaa ja 3 lasta ei todellakaan saa toimeentulotukea, jos vanhempi joutuu jäämään saikulle tai irtisanotaan, kun tulee potkulaki.
Se omistusasunto menee ulosottovirastolle ja tulee loppuelämän ulosotto.
Asuntokauppa on totaali jäässä.
Ei ole,tuttuni ovat kyllä myyneet asuntonsa ja ostaneet toisen,hintataso on hivenen alempi myydyssä ja ostetussa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan oikein. Minäkään en saanut 80-luvulla, niinpä opintolainaa ja osa-aikatöitä omalta alalta.
Yhteiskunta=ihmiset itse. Samanlaisia tunnelmia tässä maassa koettiin 1980-luvun kulutusjuhlien lopun häämöttäessä. Moni halusi velkarahalla näytellä menestyjää. Yhä useampi huomasi, ettei pidemmän päälle pystykään rahoittamaan Miami Vice-elämäänsä, ei edes velkarahalla. Nykyistä rikkaus-kuplaa on pidetty yllä huimat 17 vuotta ilman talouskasvua, eli velkarahalla. 90-luvun lamasta ei ole sittenkään opittu mitään. Kasvu ei synny tyhjästä, se vaatii, että meillä on maailmalle myytävää, vientituotteita. Korvaamaton ei ole yksikään yritys maailmassa, saati sen työntekijä. Noususuhdanteista saa nautiskella, kunhan varautuu myös väistämättä eteen tulevaan laskusuhdanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus poisti 300 euron suojaosan huhtikuussa eli jos teet töitä 300 eurolla niin sun työttömyystukea leikataan 300 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole rahaa ruokaan, niin kannattaa miettiä, onko vika itsessä vai systeemissä, joka syytää toimeentulotukena euroja tilille niin, että niitä ei ehdi kunnolla kuluttamaan. Suomessa ruoka on halpaa, perunoita saa alle eurolla kilo.
Kaikilla pitäisi olla hätävararuokaa kotona. Minulla nuorena opiskelijana se oli riisi. Etnisestä kaupasta ostin 10kg riisisäkin ja tietty söin siitä riisiä ruuan kanssa muutenkin. Mutta sitten kun ei ollut enää rahaa ostaa ruokaa, niin oli edes sitä riisiä. Ja oli minulla sentään Oivariiniäkin, sitä ei tule syötyä paljaaltaan sen jälkeen, kun leivät loppuu. Kun ei ollut muuta syötävää, niin se Oivariinillä terästetty basmatiriisi oli kuitenkin ihan hyvää syötävää ja piti nälkää. Joskus minulla saattoi olla hilloakin, että sain sitten jälkiruuaksi riisiä hillon kanssa.
Olihan siinä joku tietty ankeus, ettei ollut rahaa ostaa kaupasta mitään, ennen kuin tuli seuraava opintotuki. Mutta ei sentään nälässä tarvinnut olla! Kun muuta syötävää ei ollut, niin oli kyllä todella kiitollinen siitä, että sitä riisiä oli ja sillä lähti nälkä. Sen avulla selvisi yli niistä tiukoista paikoista, mitä välillä oli.
Kun onnistuin sitten saamaan työn, jota oli ehkä 4-6 tuntia viikossa, olin ikionnellinen. Muistan sen riemun tunteen kun töihin mennessä bussipysäkillä tajusin, että jatkossa minulta ei enää ruokarahat lopu.
Varmaan sitten kun Vasemmisto on taas vallassa,lisätään Wolt tilaukset perusoikeuksiin,ja tietenkin veronmaksajien piikkiin,tälläistä on tulossa,koska Wolt tilaukset on ihmisoikeus ja tasa-arvoa.