Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatko influenssarokotteen?

Vierailija
23.10.2024 |

Perusteletko päätöksesi, kiitos.Itse en tiedä oikein, että mitä tekisin asian kanssa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neulatyynynä pitäisi olla 30v.

Ei tule kysymykseenkään, ei mitään epäluonnollista .

Rokotteissa ei ole mitään epäluonnollista. Niissä käytetään antigeeneina luonnossa esiintyviä viruksia tai niiden osia, mikä herättää luonnollisen immuunivasteen ilman että sairastaisi varsinaisen taudin.

Paitsi korona mRnA -rokotteet toimivat eri tavalla.

Vierailija
22/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut, enkä ole saanut influenssaakaan. Ei mitään periaatteellista vastustusta sinänsä, en vain koe tarpeelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Luotan vahvaan immuniteettiini. Olen kuudenkymmenen vuoden aikana sairastanut influenssan kolmesti 20-40 vuotiaana, enkä pitänyt tautia juuri ankaraa flunssaa kummempana. Viikossa selvisin työkuntoiseksi ja jälkitaudeitta.

Vierailija
24/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. On astma.

Vierailija
25/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Aika on varattu marraskuun alkuun. Sairastuin leukemiaan ja kuulun riskiryhmään. Ensimmäisen kausirokotteen antoivat viime talvena heti kun sain diagnoosin. Sitä ennen en ollut ottanut, koska olin perusterve.

Vierailija
26/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota enkä ole koskaan ottanut. Olen aina välttynyt influenssalta ja luultavasti vältyn nytkin. Ainoat rokotteet mitkä muistan aikuisena ottaneeni oli korona rokote kaksi kertaa 2021. Enää en aio ottaa sitäkään.

Sinähän et päätä sairastutko vai et. Olet ääliö.

Vierailija
27/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo, kävin terveystalolla 52e maksoi. Minulla on heikot keuhkot enkä halua lisäriskejä ottaa.

Vierailija
28/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan koko perhe joka vuosi. Minä ja mies ollaan huonossa kunnossa muutenkin eikä lapsetkaan täysin terveitä, koulusta tulee räkätauteja piisalle, ei haluta missään nimessä mitään pahempaa tautia. Viime joulun ja uudenvuoden meillä oli kaikilla korona...

Yhtenä vuonna kun oli oikein paha infuenssavariaatio liikkeellä meille tuli rokotuksista huolimatta se, ja oli aika paha tauti, ja se kesti neljä viikkoa kaikilla. Kaverin perheellä oli vielä paljon pahempi kun eivät olleet ottaneet piikkejä.

En ymmärrä, miksi joku ei ota rokotetta kun sellainen on kerran tarjolla, se on sitten venäläistä rulettia että tuleeko tauti ja miten pahana. Nyt on muutenkin kaikkia paskaa liikkeellä joihin ei ole edes rokotetta.

Vierailija
29/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä otan. Aikakin jo ns varattu. Perusteluna (muiden muassa) se, että rokottaminen vähentää painetta terveydenhuollossa (vähemmän sellaisia terveysongelmia, jotka vaativat ammattilaisen hoitoa). Laumasuoja on olemassa, uskoo siihen tai ei. Todennäköisemmin säästyy kokonaan taudilta. Vähintään tauti jää kesymmäksi. Muitakin tulee mieleen, mutta nämä nyt ainakin.

Vierailija
30/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettu. kerran sairastettu varmaan 35v sitten ja sain lisäksi sydänlihastulehduksen, sen jälkeen aina joka vuosi, töissä työterveys hoiti, ei tarvinnut mennä mihinkään, aulassa sai hakea. Eläkkeellä ollessa muutaman kerran haettu yksityiseltä kun oli huonosti organisoitu julkisella. Nyt oli hyvä julkisen puolen järjestys

Vierailija
31/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska siitä tulee useiksi päiviksi epämukava olo. En tiedä että olisin koskaan sairastanut influenssaa paitsi kerran lapsena lähes 40 vuotta sitten. Sitä paitsi rokotteen teho on parhaimmillaankin vain 50-60%.

Olkapää oli illalla vähän arka, siinä kaikki. Rokote tehdään influenssan yleisintä muotoa vastaan ja siihen teho on 100%, sille ei voi mitään jos saat jonkin oudon variantin siitä.

Vierailija
32/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan rokotteen ja työnantaja maksaa sen. Sen jälkeen kun koko perhe sairastui influenssaan samaan aikaan, päätin että jatkossa minimoin riskin sairastua. Kolme kertaa olen aikuisena sairastanut influenssan. Eka kerta oli todella paha, seuraavat kaksi inhottavia, mutta lievempiä kuin eka kerta. Ei ole kiva tauti edes lievänä.  

Vierailija
33/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologi kielsi minua ottamasta, koska pari vuotta sitten jouduin sairaalaan tasapainoelimen tulehduksen vuoksi ja neurologi oli sitä mieltä, että se tuli tuosta rokotteesta ja että jatkossa minulle tulisi muita neurologisia oireita influenssapiikistä .En siis ota sitä. Mutta kaikki kuusi koronarokotetta olen ottanut ja niitä siedän hyvin.

Vierailija
34/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan juu. Ei huvita sairastella.

Vierailija
35/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo, myös koronarokotteen, olen riskiryhmässä ja lapsenlapset ovat päiväkodissa ja tuovat kaikki mahdolliset virukset mukanaan. Tapaan heitä usein.

Vierailija
36/36 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo ja otin myös koronapiikki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä