IMF: Suomi on nyt virallisesti lamassa.
Kommentit (102)
Kiitos Suomen republikaanihallitus! Hyvin on otettu mallia rapakon takaa, kyllä kokkelipuolueen kesäretket nyt ovat kannattaneet.
Yritin googlata IMF:n lausuntoa tästä, mutta en löytänyt. Kukaan ei ole myöskään uutisoinut aiheesta. Saisinko linkin ja lähteen?
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei olisi lamassa, jos se olisi pysynyt puolueettomana Ukrainan sodassa tuomiten väkivallan puolin ja toisin. Näin yksinkertaista se olisi ollut. Mutta tokihan me haluamme kärsiä ennemmin, koska mitäs meidän on väliä. Tunteella vaan, eikä järjellä.
Suomessa ajelisi nyt pyccän tankit jos oltaisiin pysytty puolueettomana Ukrainan sodan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Suomen republikaanihallitus! Hyvin on otettu mallia rapakon takaa, kyllä kokkelipuolueen kesäretket nyt ovat kannattaneet.
Niinpä. Ex-kokoomusnuoret, nykyiset kokoomuksen johtohahmot kävivät aikoinaan republikaanien tilaisuuksissa, kun on "samat talouskäsitykset"...
Eli nykykokoomus on käytännössä republikaaneja.
Minä lähdin aikoinani lama-Suomesta 90-luvulla. Väilliä siinä sitten on nähtävästi yritetty saada nousua aikaan mutta sitten tuli se viimeinen nyrkki joka iski kaiken hajalle. Idiootit pääsi mellastamaan ja siinä teillä onkin sitten korjaamista vuosikymmeniksi. Voi Suomi parka.
Olen asunut täällä missä asun reilun 30 vuotta, ja olen kiitollinen itselleni että tajusin lähteä. Olen kahden aikuisen lapsen äiti ja onnellinen että he syntyivät tänne, ei Suomeen. On kamala ajatella että olisin heidät siihen kurjuuteen synnyttänyt. Molemmat saaneet opiskella ja nyt molemmat myös hyvässä ammatissa ja työsuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä lähdin aikoinani lama-Suomesta 90-luvulla. Väilliä siinä sitten on nähtävästi yritetty saada nousua aikaan mutta sitten tuli se viimeinen nyrkki joka iski kaiken hajalle. Idiootit pääsi mellastamaan ja siinä teillä onkin sitten korjaamista vuosikymmeniksi. Voi Suomi parka.
Olen asunut täällä missä asun reilun 30 vuotta, ja olen kiitollinen itselleni että tajusin lähteä. Olen kahden aikuisen lapsen äiti ja onnellinen että he syntyivät tänne, ei Suomeen. On kamala ajatella että olisin heidät siihen kurjuuteen synnyttänyt. Molemmat saaneet opiskella ja nyt molemmat myös hyvässä ammatissa ja työsuhteessa.
Olen iloinen puolestasi! Vinkkaa vähän sinnepäin maailmaa lähdit. Oliko työllistyminen helppoa? Miten lasten päivähoito?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään jo ylöspäin :)
Kerro tuo minun suomi-sijoitussalkulleni joka sukeltanut jo ties kuin monta päivää putkeen.
Ikävä juttu, mä olen yli 40% plussalla tältä vuodelta, mutta tajusinkin dumbata Suomi osakkeet jo viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat samaa tarinaa niin monessa ketjussa, ja muistat aina sanoa miten on parempi olla poissa Suomesta, ja muistat aina antaa itsellesi yläpeukun, että alkaa haista mahorkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, persut!
Asiat toimii suurella viiveellä tässä asiassa.
Aina jonkun muun vika.
Eikö perssujen pitänyt olla suoraselkäisiä alfoja ketkä ottavat vastuun omista teoistaan? Taisi ollakin soijapoikia koko sakki.
Vierailija kirjoitti:
Mutta meillä on hyvä hallitusohjelma. Nyyh ja kyynel ihan paras hallitusohjelma jyrki ihan itse kirjoitti sen. Mä lähen kaljalle jos kukaan ei kannata hallitusohjelmaa.
T. Orpo.
Lähde sä kaljalle, sulla on siihen varaa. Aika moni ei enää lähde kun rahat on loppu.
Vierailija kirjoitti:
Yritin googlata IMF:n lausuntoa tästä, mutta en löytänyt. Kukaan ei ole myöskään uutisoinut aiheesta. Saisinko linkin ja lähteen?
Ei mitään lausuntoa.
Katsoin IMF:n taulukosta että suomen bkt supistui vuoden takaisesta.
Linkin laitoin jo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, persut!
Te olette hokenut tota samaa paskaa 80-luvulta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, persut!
No ei toimi. Se, että tämä umpityperä hallitus on onnistunut tuhoamaan silmittömillä leikkauksillaan ja työelämäromutuksillaan kotimaisen kulutuksen ei ole mikään viiveellä tapahtuva asia vaan ihan suora hallituksen politiikan seuraus.
Kyllä taloutta voi ennustaa suomen päävientimarkkina saksa on nimittäin nyt talousromahduksessa.
Kiitos SAK:n johdossa olevien maanpetoskusipäitten. Eikö noita rottia saada vastuuseen teoistaan. Riku Aalto ja Jarkko Eloranta ovat pettäneet isänmaan lakkoilullaan.
Työttömät prkleet tuhosi sitten tämän maan.
Eikö niitä sosstukia voi leikata niin saataisiin kotona lomailevat työläiset hakeutumaan työmarkkinoille laiskottelun sijaan. Työtä tekevillä ei ole oikein ymmärrystä Kelan tukia nosteleville veijareille jotka kittaavat kaljaa ja makaavat uuninpankolla päivästä päivään. Nettoveronmaksaja alkaa kohta ihan raivostua.
Suomi on kova maa verottamaan. Ei täällä kannata töitä tehdä kun valtio vie puolet palkasta. Helpommalla pääsee kun tekee pari päivää viikossa töitä ja nauttii muun ajan elämästä. T: Lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Kiitos SAK:n johdossa olevien maanpetoskusipäitten. Eikö noita rottia saada vastuuseen teoistaan. Riku Aalto ja Jarkko Eloranta ovat pettäneet isänmaan lakkoilullaan.
VMP. Hallitus muutti pelisäännöt, joten niillä ei ole enää varaa ruikuttaa. Neuvotteluja yritettiin, kuten ennen vanhaan, ja hallitus kutsui ilmoittamatta yrittäjien edustajan paikalle, mikä oli typerintä ikinä.
Luottoluokitus siirtymässä romuun siis ?